Hjælp ang børnebidrag fra faren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Anonym trådstarter

babymus77 skriver:

Er der ikke mulighed for at gøre det gennem

Amt?? Så er det prof. Som hjælper dig, uden du skal være alene i det?? 

Hvordan mener du ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Jeg ville søge om børnebidraget nu. Hvis din datter er 18 måneder nu, og han endnu ikke har set hende og vælger at gøre det hvis du søger, jamen så lad ham det, hun er heldigvis ikke så gammel hun vil knytte bånd til ham med den smule samvær han vil få i starten. Hvis han så falder for hende og vælger at være far, jamen så er det jo godt for jer alle sammen, hvis ikke så hopper han nok hurtigt fra igen.

Ved godt du er bange for at vil bruge hende for at såre dig, men er ret sikker på han ret hurtigt bliver træt af det, for han "rettigheder" vil jo ikke være så store i starten af samværet så han skal være standhaftig for at få chancen for at såre dig. Jeg synes i hvert fald ikke det er for din datters eller dit bedste at gå med til hans forslag, han lyder mest som en der griber efter halmstrå end en der reelt har tænkt det igennem, om ikke andet så læg pengene til side hvis i ikke mangler dem, så kan din datter få en rejse, en opsparing eller andet forkælelse som trøst...

Jeg kan sagtens forstå dine tanker, har selv haft dem med min søns far, men i sidste ende bør han være bare en lille smule økonomisk ansvarlig for det barn i har skabt sammen (efter min mening i hvert fald)

Hvor jeg dog håber du har ret. Har fået afvide af flere st han nok som du skrev bare griber efter halm strå lige nu. Men er så bange for at det får ud og hende. Hans sagsbehandler har fortalt ham at han nemt kan få hende hver anden weekend selvom han aldrig har set hende og selvom han er psykisk syg.

Han sidder allerede og snakker om at når hun skal gå i skole vil han gå imod det sted jeg søger fordi det har han så ret til.
Og at jeg ikke får lov til at tage på ferie med hende nogensinde fordi det har han fået afvide han os kan bestemme.
Syntes det møg hårdt :/

Anmeld

22. juli 2012

SHERO

Anonym skriver:

Hvor jeg dog håber du har ret. Har fået afvide af flere st han nok som du skrev bare griber efter halm strå lige nu. Men er så bange for at det får ud og hende. Hans sagsbehandler har fortalt ham at han nemt kan få hende hver anden weekend selvom han aldrig har set hende og selvom han er psykisk syg.

Han sidder allerede og snakker om at når hun skal gå i skole vil han gå imod det sted jeg søger fordi det har han så ret til.
Og at jeg ikke får lov til at tage på ferie med hende nogensinde fordi det har han fået afvide han os kan bestemme.

Selvfølgelig får han ikke lov til det, du kan altid ringe til statsamtet og få det bekræftet, er ret sikker på han bare siger det til dig for at gøre dig usikker...

Er næsten sikker på han bliver træt af at irritere dig, for det kommer til at kræve virkelig meget af ham, og hvis du siger du ønsker overvåget samværd så kræver det jo at han ønsker at være far og gider at sidde og lege med din datter, og hvis han virkelig ikke ønsker det er jeg sikker på han bliver hurtig træt af det.

Kan godt forstå det er hårdt, men lad dig ikke intimidere af trusler der ikke har hold i virkeligheden og gør det du føler er mest rigtigt.. Håber du finder en løsning. Men synes bestemt du skal ringe til statsamtet, eller hvis du har en mødrehjælp i nærheden kan du også komme derind og snakke med en socialrådgiver. Det var jeg, og det var stor hjælp

Anmeld

22. juli 2012

Anonym

Hans sagsbehandler har ikke særlig godt styr på det så. Han får hende IKKE nemt hver anden weekend, og slet ikke når han aldrig har set hende før. Statsamtet kører sædvanligvis efter 1 overnatning ude pr. år barnet er, og det gælder altså ikke hvis han aldrig har set hende. Derudover så har han ikke noget at skulle have sagt ift. ferier og valg af skole, medmindre i har fælles forældremyndighed. For mig lyder han en anelse desperat. Det er selvfølgelig op til dig, og jeg kan godt forstå dine bekymringer, men jeg havde valgt at søge bidraget nu. Hvis han udelukkende vælger at troppe op og se din datter på baggrund af at du søger bidrag, mon ikke interessen hurtigt dør hen, når han finder ud af at det altså betyder flere ugentlige besøg af få timers varighed.

Anmeld

22. juli 2012

babymus77

Anonym skriver:

Hvordan mener du ?

At der må være nogen der, man kan tale med, og få hjælp til sådanne sager!! 

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hans sagsbehandler har ikke særlig godt styr på det så. Han får hende IKKE nemt hver anden weekend, og slet ikke når han aldrig har set hende før. Statsamtet kører sædvanligvis efter 1 overnatning ude pr. år barnet er, og det gælder altså ikke hvis han aldrig har set hende. Derudover så har han ikke noget at skulle have sagt ift. ferier og valg af skole, medmindre i har fælles forældremyndighed. For mig lyder han en anelse desperat. Det er selvfølgelig op til dig, og jeg kan godt forstå dine bekymringer, men jeg havde valgt at søge bidraget nu. Hvis han udelukkende vælger at troppe op og se din datter på baggrund af at du søger bidrag, mon ikke interessen hurtigt dør hen, når han finder ud af at det altså betyder flere ugentlige besøg af få timers varighed.

Det med fælles forældre myndighed får han nemt det, han giver selv udtryk for han så vil lege krig altså være uenig i alt. Og tænker bare lidt at det må de da kunne se ikke er for hendes bedste ?

Anmeld

22. juli 2012

Anonym

Anonym skriver:

Det med fælles forældre myndighed får han nemt det, han giver selv udtryk for han så vil lege krig altså være uenig i alt. Og tænker bare lidt at det må de da kunne se ikke er for hendes bedste ?

det er jeg faktisk ikke klar over. Men du kan ringe til statsamtet og høre dem ad, de har langt mere erfaring, og kan vejlede dig meget bedre end vi kan herinde ift. hvordan du står. Er det gennem telefon han giver udtryk for at han vil opføre sig sådan, hvis du søger bidrag?? Hvis det er på skrift, altså sms, så gem det altsammen hvis der skulle blive brug for det. så har du ihvertfaldt bevis for at han udelukkende opfører sig sådan for at gøre det så besværligt som muligt for dig. Tænk at man kun vil se sin datter, for at besværliggøre det hele for moderen. Det siger vist mere om ham end om dig

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det er jeg faktisk ikke klar over. Men du kan ringe til statsamtet og høre dem ad, de har langt mere erfaring, og kan vejlede dig meget bedre end vi kan herinde ift. hvordan du står. Er det gennem telefon han giver udtryk for at han vil opføre sig sådan, hvis du søger bidrag?? Hvis det er på skrift, altså sms, så gem det altsammen hvis der skulle blive brug for det. så har du ihvertfaldt bevis for at han udelukkende opfører sig sådan for at gøre det så besværligt som muligt for dig. Tænk at man kun vil se sin datter, for at besværliggøre det hele for moderen. Det siger vist mere om ham end om dig

Har det hele på skrift så har os tænkt mig at gemme det
Men ja sådan tænker jeg os, han taler om hende som om hun er en ting og ikke et lille menneske med følelser og behov :/

Anmeld

22. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Øv så der slet ikke nogen måde at gøre det gyldigt på?
Hvad med børnepengene hvis han kommer og søger samvær hvad gør du så?

Så søger jeg fluks om børnepenge igen og kræver overvåget samvær, da MIN datter efterhånden snart er 3 år og de ingen kontakt har haft nogensinde og han egentligt bare har været ude på at genere mig, fremfor at ville have noget med hende at gøre, så selvom det er min ret at modtage børnepenge fra ham til mit barn, valgte jeg at acceptere det, bare for at få fred, i stedet for at bruge år på at han krævede det ene og det andet og man skulle have fri for at komme ind til møder han alligevel aflyste og den psykiske belastning det var at skulle sætte sig op til at se ham og sidde og høre på alle hans løgnhistorie, så selvom jeg stadig frygter at han på et eller andet tidspunkt ændrer mening, trækker jeg vejret mere frit og den sølle slat penge kan vi sagtens undvære, selvom jeg da skal tænke på hvad vi bruger.
Du må jo gøre op med dig selv hvad du vil og om du stoler nok på manden til at acceptere hans forslag.

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Så søger jeg fluks om børnepenge igen og kræver overvåget samvær, da MIN datter efterhånden snart er 3 år og de ingen kontakt har haft nogensinde og han egentligt bare har været ude på at genere mig, fremfor at ville have noget med hende at gøre, så selvom det er min ret at modtage børnepenge fra ham til mit barn, valgte jeg at acceptere det, bare for at få fred, i stedet for at bruge år på at han krævede det ene og det andet og man skulle have fri for at komme ind til møder han alligevel aflyste og den psykiske belastning det var at skulle sætte sig op til at se ham og sidde og høre på alle hans løgnhistorie, så selvom jeg stadig frygter at han på et eller andet tidspunkt ændrer mening, trækker jeg vejret mere frit og den sølle slat penge kan vi sagtens undvære, selvom jeg da skal tænke på hvad vi bruger.
Du må jo gøre op med dig selv hvad du vil og om du stoler nok på manden til at acceptere hans forslag.

Ja syntes bare det super svært. Vil så gerne bare have det overstået. Syntes der har været nok bøvl bare med faderskabssag det tog 17 mdr :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.