Zeta skriver:
lonemus skriver:
Jeg overvejer at melde mig ud, da jeg har svært ved at se fordelene ved at være medlem i en A-kasse.....jeg er selvstændig....
Lone
Har været medlem siden jeg var 20, og da er jo en forsikring, har aldrig brugt den, men bidraget er jo også fradragsberettiget, så ikke at være medlem til fælleskassen, syntes jeg er usolidarisk. Der er masser af fordele, gratis juridisk assistance ved problemer inden de bliver store, karrierevejledning, kurser, efteruddannelse og billige forsikringer m.m. hos www.lederne.dk som varmt kan anbefales. Iøvrigt kan man også for en beskeden præmie dække sit nuværende indtægtsniveau med op til 80% i op til 12 mdr. udover dagpenge. Tjener man f.eks. +55.000,- pr. md. så koster det sølle 1000 pr. md. for denne forsikring, og denne er også fuldt fradragsberettiget. Man skal kun betale til den i 6 mdr. før den er gældende, og man kan fravælge karensperiode. Noget nogen burde overveje i disse usikre tider hvor selskaberne fyrer til højre og ventre.
Men som selvstændig er man bare ikke særlig fedt stillet, efter min mening!!
Hvis jeg bliver syg, kan jeg ikke modtage sygedagpenge før mit firma er lukket ned og alle aktier er solgt. HVIS man går hen og bliver syg - f.eks. brækker et ben eller lign., jamen så har jeg da ikke lyst til at sælge mit firma pga det!
Jeg har så i stedet tegnet en privat forsikring, som giver jeg fuld løni 3 mdr., hvis uheldet skulle være ude. Sådan noget er jeg mere til, tegne private forsikringer, ikke igennem fagforeningen.
Både min mand og jeg har taget den beslutning, at vi nu melder os ud af fagforeningen. Skulle uheldet være helt ude, kan vi jo altid melde os ind igen - evt. efter en endt uddannelse, så kan man hurtigere få penge igen!
Tak for alle jeres råd, dog er jeg ikke blevet overbevist om at det er mest rigtigt, at være medlem af en A-kasse!
Lone
Anmeld