Er du medlem af en A-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du medlem af en A-kasse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.365 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. maj 2009

lonemus

Jeg overvejer at melde mig ud, da jeg har svært ved at se fordelene ved at være medlem i en A-kasse.....jeg er selvstændig....

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Heidi.

lonemus skriver:

Jeg overvejer at melde mig ud, da jeg har svært ved at se fordelene ved at være medlem i en A-kasse.....jeg er selvstændig....

Lone

I tilfælde af at jeg skulle miste mit job.

Anmeld

7. maj 2009

Fam. Madsen

Ja jeg er medlem af en A-kasse da jeg ikke kan se andet end fordele ved det... for som nu hvor jeg går her hjemme pga. fyring så går jeg på dagpenge... og en anden grund er at de kan hjælpe mig en del inden for mit arbejdes område...

Anmeld

7. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg er medlem af en a-kasse, af den simple årsag at hvis jeg skulle blive fyret, så kan jeg altid få penge, uden at skulle have kontanthjælp.

Og det vil du jo også kunne (som selvstændig) hvis du skulle være så uheldig at biksen går neden om og hjem...

Anmeld

7. maj 2009

LotteN

ja, af samme grund som alle andre... Og jeg har 2 gange stået i den situation at jeg var uden arbejde i kort tid... og står nu i samme situation og skal have dagpenge i en måned og så den korte tid når jeg og tjene ind hvad jeg har betalt for a-kassen+ ekstra, det for mit vedkommende er det kun en god "invistering"

Anmeld

7. maj 2009

DK

Nej det er jeg ikke, da jeg er studerende.
Men er medlem af fagforeningen DJØF, så jeg får BILLIG forsikring (indbo, cykel, computer,udvidet ferie. Dækker alle i husstanden. 250 kr pr halv år!!!) Derudover kan jeg købe mine bøger til skolen meget billigt igennem dem.

Jeg ved man kan melde sig ind i deres a-kasse, på et eller andet tidspunkt inden man er færdig og det tror jeg da jeg vil gøre. Jeg går ud fra der kommer et brev når det er relevant. De plejer da gerne at ville hverve kunder Men der er endnu 2 år (2,5 hvis babyplander lykkedes) til jeg er færdig, så.... ingen a-kasse til mig forløbig.

Anmeld

7. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ja jeg er medlem. Ellers vil jeg få problemer hvis jeg bliver fyret

Anmeld

7. maj 2009

Nemesis

ja det er jeg og har været det nu i mange mange år. Har da haft brug for dem, men det er jo også hos a-kassen jeg har optjent ferie under mine barsler.

Jeg var også medlem under uddannelse. ( var det før ogs&aring og jeg kunne da have valgt at skrive mig som studerende, men et hurtigt regnestykke fortalte at det ikke kunne betale sig.

Jeg betalte på de 2 år min udd. varede 12.000 kr i alt til fag + a-kassen.. (noget kan jo ovenikøbet trækkes fra sp reelt mindre) og slap for at starte på dimmitend sats.

Jeg fik derfor allerede fra første måned ful dp..og det er mere end det jeg havde betalt i alt. Så på 2 mdr blev det en god forretning for mig.

Det skal siges at det kunne jeg pga jeg allerede have en udregnet dp-sats hos dem.

Lige nu står jeg dog i de samme overvejelser, idet jeg søger flexjob - og jeg mangler i den grad info om, om akassen/fagforeningen overhovedet kan hjælpe mig på det område.

:-) Sisse

Anmeld

7. maj 2009

Fiona78

Ganske simpelt: For pengenes skyld selvom der ikke er meget arbejdsløshed inden for mit fag da dyrene jo stadig skal passes finanskrise eller ej

Anmeld

7. maj 2009

qp

Jeg har meldt mig ud af fagforeningen under min graviditet/barsel men er stadig medlem af A-Kassen.
Så jeg regner da med, at kunne få dagpenge hvis de skulle gå hen og fyre mig engang når jeg kommer tilbage :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.