Er du medlem af en A-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

Nanna1985

Jeg er medlem at A-kassen.. Synes det er godt at have med sig i baghånden, hvis man mister sit job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Mormilla

Heidi-Godsk skriver:

I tilfælde af at jeg skulle miste mit job.

Det samme her

Anmeld

7. maj 2009

lonemus

Jeg har før været i A-kassen's "klør", jeg syntes simpelthen det var det mest nedværdigende jeg nogensinde har oplevet. Her stod jeg med en uddannelse bag mig, men de ville ikke hjælpe mig videre med job indenfor mit område, da de mente andre brancher havde mere behov for min arbejdskraft!! Jeg blev aldrig spurgt hvad JEG ville eller hvad JEG havde af planer!
Jeg skaffede selv en virksomhedspraktik, men da jeg skulle hente papirerne til underskrift anede ingen hvor de var osv...de virkede fuldstændig ligeglade.
Selvom jeg havde fået virksomhedspraktik skulle jeg fortsat møde op til div. møder og kurser hos dem.
Jeg syntes de var meget truende og talte meget ned til os - de sagde rent ud: hvis I ikke selv finder et job, så skal vi nok gå ud og vælge et for jer!!
De afholdte kurser, med mødepligt, hvor man bl.a. skulle tage retstavnings-tests osv. Her sad vi lige fra højtuddannede til dem der ingen uddannelse havde!
Jeg startede på en ny uddannelse, da jeg simpelthen ikke kunne holde ud, at have A-kassen på nakken!

Nu er jeg så selvstændig. Jeg fik brev fra A-kassen, at jeg havde optjent i alt 27 feriedage (fra det nye ferieår og det gamle), men jeg kan ikke få en krone udbetalt, før jeg lukke mit firma og sælger alle aktiver.........det har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at gøre, men jeg syntes da det er noget svineri...jeg betaler som alle andre og selvom jeg er selvstændig, så holder jeg altså også ferie!!

Jeg har aldrig haft gode oplevelser med A-kassen, jeg syntes det er så nedværdigende.......derfor overvejer jeg at melde mig ud.
Men vil jeg kunne førtidspension, sygepenge af kommunen, HVIS uheldet skulle være ude?? - det har vel intet med A-kassen at gøre??

Lone

Anmeld

7. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er studerende, så nej - men jeg melder mig ind 14 dage inden jeg er færdig

Anmeld

7. maj 2009

Moderator

DK skriver:

Nej det er jeg ikke, da jeg er studerende.
Men er medlem af fagforeningen DJØF, så jeg får BILLIG forsikring (indbo, cykel, computer,udvidet ferie. Dækker alle i husstanden. 250 kr pr halv år!!!) Derudover kan jeg købe mine bøger til skolen meget billigt igennem dem.

Jeg ved man kan melde sig ind i deres a-kasse, på et eller andet tidspunkt inden man er færdig og det tror jeg da jeg vil gøre. Jeg går ud fra der kommer et brev når det er relevant. De plejer da gerne at ville hverve kunder Men der er endnu 2 år (2,5 hvis babyplander lykkedes) til jeg er færdig, så.... ingen a-kasse til mig forløbig.

Hehe, jeg prøvede at melde mig ind i DJØF, eftersom de reklamerer med at optage folk på samfundsvidenskabelige uddannelser og i Århus hører psykologi ind under samfundsvidenskabeligt fakultet, hvilket jeg pænt forklarede damen da hun ringede og spurgte hvorfor jeg havde tilmeldt mig (på nettet)... 2 dage efter ringede hun tilbage - de ville ikke ha mig alligevel - tosser

Anmeld

7. maj 2009

wamse

ja det er jeg da, ellers ville jeg da slet ikke kunne klare mig økonomisk ved arbejdsløshed.

Anmeld

7. maj 2009

Moderator

Jeg er medlem. Jeg kan godt lide at vide, at jeg har en sikkerhed, selvom jeg ikke regner med at blvie arbejdsløs...

Anmeld

8. maj 2009

StineL

Jeg er ikke medlem af en A-Kasse, da jeg er ansat i fleksjob. Dette betyder, at jeg ikke er berettiget til dagpenge, hvis jeg bliver fyret, da jeg ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet...
Frem til jeg kom i fleksjob, var jeg dog i en A-Kasse. Det var bestemt pga. den økonomiske sikkerhed, hvis jeg blev fyret.

Anmeld

8. maj 2009

NoName

Jeg stemte JA...
Hvorfor: Fordi jeg tør ikke andet.

Anmeld

8. maj 2009

A.

Miss Ingolf skriver:

Jeg stemte JA...
Hvorfor: Fordi jeg tør ikke andet.

også her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.