Jeg har før været i A-kassen's "klør", jeg syntes simpelthen det var det mest nedværdigende jeg nogensinde har oplevet. Her stod jeg med en uddannelse bag mig, men de ville ikke hjælpe mig videre med job indenfor mit område, da de mente andre brancher havde mere behov for min arbejdskraft!! Jeg blev aldrig spurgt hvad JEG ville eller hvad JEG havde af planer!
Jeg skaffede selv en virksomhedspraktik, men da jeg skulle hente papirerne til underskrift anede ingen hvor de var osv...de virkede fuldstændig ligeglade.
Selvom jeg havde fået virksomhedspraktik skulle jeg fortsat møde op til div. møder og kurser hos dem.
Jeg syntes de var meget truende og talte meget ned til os - de sagde rent ud: hvis I ikke selv finder et job, så skal vi nok gå ud og vælge et for jer!!
De afholdte kurser, med mødepligt, hvor man bl.a. skulle tage retstavnings-tests osv. Her sad vi lige fra højtuddannede til dem der ingen uddannelse havde!
Jeg startede på en ny uddannelse, da jeg simpelthen ikke kunne holde ud, at have A-kassen på nakken!
Nu er jeg så selvstændig. Jeg fik brev fra A-kassen, at jeg havde optjent i alt 27 feriedage (fra det nye ferieår og det gamle), men jeg kan ikke få en krone udbetalt, før jeg lukke mit firma og sælger alle aktiver...

......det har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at gøre, men jeg syntes da det er noget svineri...jeg betaler som alle andre og selvom jeg er selvstændig, så holder jeg altså også ferie!!
Jeg har aldrig haft gode oplevelser med A-kassen, jeg syntes det er så nedværdigende.......derfor overvejer jeg at melde mig ud.
Men vil jeg kunne førtidspension, sygepenge af kommunen, HVIS uheldet skulle være ude?? - det har vel intet med A-kassen at gøre??
Lone