Er du medlem af en A-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

Katjaro

Da jeg (som andre også nævner) i tilfælde af arbejdsløshed/barsel ville have et seriøst problem såfremt jeg ikke var.

Hvis du har set luksusfælden - så kan du også se at de penge du sparer ved ikke at være medlem af en A-kasse (resten af livet) hurtigt bliver til en udgift såfremt du bare bliver arbejdsløs i bare var det 6-12 måneder??? Husker det ikke.

Så den smule man sparer om måneden er ikke det værd.

Ved dog ikke lige hvordan det er i fht. det at være selvstændig.

Hilsen Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2009

karina1980

jamen fordi jeg er økonomisk sikret i tilfælde af at jeg mister mit job eller hvis der opstår et problem med arbejdsstedet,

har flere gange gjort brug af fagforeningen i forhold til uberretiget fyringere, jeg har absolut aldrig oplevet de har talt ned til mig tvævtimod har de altid været meget hjælpsomme og lyttet til hvad JEG ville,

desuden ville vi aldrig kunne klare os hvis en af os røg på bistand, de regler er jo helt syge, vi ville ende med at skulle flytte

Anmeld

10. maj 2009

Mette+Mathias

Trold skriver:

Jeg er medlem af en a-kasse, af den simple årsag at hvis jeg skulle blive fyret, så kan jeg altid få penge, uden at skulle have kontanthjælp.

Og det vil du jo også kunne (som selvstændig) hvis du skulle være så uheldig at biksen går neden om og hjem...

Nemlig

Anmeld

10. maj 2009

sisse81

Ja, jeg er medlem... Blev medlem i tilfælde af arbejdsløshed, og eftersom jeg er uden job pt, har det været rigtig godt, at være medlem.

Anmeld

10. maj 2009

Jordbærpigen

Jeg stemte JA...
Hvorfor: Fordi jeg tør ikke andet.

Det samme her. Jeg bliver uddannet nu her til juni og har pt. ingen job endnu. Hvis jeg ikke finder et job med det samme, har jeg ret til dagpenge fra 31.8, da jeg er dimmitant. Ellers har jeg ikke noget at leve for, hvis ikke jeg melder mig ind nu her. Dvs. også sige, at jeg IKKE har noget at leve for i juli og august, da pengene først kommer d. 31. august.. fede regler
Så jeg satser stærkt på, at jeg finder et job inden

Anmeld

10. maj 2009

Lise

Jeg er ikke medlem af en A-kasse... Det er jeg ikke, fordi der ikke er arbejdsløshed i min branche, og fordi jeg har så få penge at jeg ikke gider at bruge nogen på det, når risikoen for at jeg bliver fyret er nærmest ikke-eksisterende!

Anmeld

10. maj 2009

Englebisse

Heidi-Godsk skriver:

I tilfælde af at jeg skulle miste mit job.

Enig

Anmeld

10. maj 2009

Sesse89

Nej, da jeg går hjemme på kh pt også på pension bagefter.

Anmeld

10. maj 2009

Jordbærpigen

Sesse89 skriver:

Nej, da jeg går hjemme på kh pt også på pension bagefter.

Må man spørge hvorfor du skal på pension? Du er da kun 19 og har et langt liv foran dig

Anmeld

10. maj 2009

Sesse89

jsp1984 skriver:

Må man spørge hvorfor du skal på pension? Du er da kun 19 og har et langt liv foran dig

Pga psykisklidelse og andre problemer.

Jeg skal heller ikk for resten af mit liv være på pension.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.