At bade baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

-Sigrid-

pemiro skriver:

Hvordan ved man baby har arp?

Det ligner gule skæld og fylder rigtig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

lio

Vi bader baby én gang om ugen, hvis der kommer uheld og bad er nødvendigt inden så bliver næste bad igen med en uges mellemrum. bruger intet andet end vand. Dog pga. tør hud en dråbe olie i vandet ved sidste bad.

Veksler mellem bruse og karbad.

Han får en klud i hovedet, hænder og numse efter behov ud over badene.

Anmeld

19. juli 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Hvor mange gange har i jeres baby i bad?
Bruger i shampoo/sæbe når i bader?
Hvor længe har i baby i bad?

Meget gerne erfaringer hvor baby er omkring en måned

På forhånd tak

Madison er i bad to gange om Ugen. Tirsdag og fredag. Pg det er fordi jeg godt synes hun kan lugte lidt surt pga hun får modermælks erstatning. Men hver anden gang putter vi baby olie i vandet og de andre gange er det baby bad fra neutral. Det sidste skal så skylles af når hun er færdig. Det taget ikke rer lang tid for hun gider ikke være i bad. Så det er maks fem min. Og så vasker vi under hendes dobbelthager på puslebordet. 

Hun er seks uger og vi har gjort sådan siden hun var to uger. 

Anmeld

19. juli 2012

MorDk

Da vores søn var 1 måned kom han kun i bad x 1 ugentligt. (eller efter behov) Vi brugte babyolie efter badet! Ingen shampoo eller lign.

Anmeld

19. juli 2012

samantha1986

Vores har lidt arp og jeg fik at vide at det er svært at undgå nÅr de er så små. For der skyldes at de har hatten meget på pg så kan deres hoved ikke ånde ordenligt. Min søster gav mig det råd at smøre hendes hår ind i vaseline eller baby olie og så lade det sidde en time og så tage en blød børste eller blød tandbørste pg børste derpå. Pg det er blevet meget pænere der hvor vi har gjort der. Kan dog se hun skal have en tur ved baghovedet også v

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

Storms-Mor skriver:

Da storm var ca 1måned var det os 1-2 gange om ugen med olie i vandet pga huden og arb (staves)

Hvor meget olie brugte du ca?

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

-Sigrid- skriver:

Det ligner gule skæld og fylder rigtig meget

Så når det bare ligner tør hud i panden (hvide skaller) så er det ikke arp vel?

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

Laijona Äiti skriver:

Vi bader baby én gang om ugen, hvis der kommer uheld og bad er nødvendigt inden så bliver næste bad igen med en uges mellemrum. bruger intet andet end vand. Dog pga. tør hud en dråbe olie i vandet ved sidste bad.

Veksler mellem bruse og karbad.

Han får en klud i hovedet, hænder og numse efter behov ud over badene.

Det lyder lige som os

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Madison er i bad to gange om Ugen. Tirsdag og fredag. Pg det er fordi jeg godt synes hun kan lugte lidt surt pga hun får modermælks erstatning. Men hver anden gang putter vi baby olie i vandet og de andre gange er det baby bad fra neutral. Det sidste skal så skylles af når hun er færdig. Det taget ikke rer lang tid for hun gider ikke være i bad. Så det er maks fem min. Og så vasker vi under hendes dobbelthager på puslebordet. 

Hun er seks uger og vi har gjort sådan siden hun var to uger. 

Jeg overvejer også at lægge et bad mere ind, men det er kun fordi han synes det er sjovt... Lige nu fungere det fint med renheden

Anmeld

19. juli 2012

-Sigrid-

pemiro skriver:

Så når det bare ligner tør hud i panden (hvide skaller) så er det ikke arp vel?

Kan du pille det af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.