At bade baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2012

Team Putte

SØS skriver:

Sigurd (4 uger) er i hvert fald i bad hver anden Dag. Han elsker at være i bad - både badekar og i bruser på armen af en af os. Jeg spurgte min sp og hun sagde at babyer meget gerne må bade hver dag og at hvis han kunne lide det så skulle vi da bare give ham et bad! Så her bades en del og Sigurd elsker det! Vi bruger ikke sæbe, men gerne en dråbe babyolie (også efter råd fra sp) Line

Skægt! Vores sp sagde bad max 2-3 gange om ugen for ik at udtørre huden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Team Putte

LouiseRH skriver:

Ej hvor underligt

Både sp og sygeplejerskerne på neo har anbefalet os olieæ

Ja der er åbenbart delte meninger

Anmeld

18. juli 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Synes faktisk tit der bliver anbefalet forskellige ting fra forskellige personer

Sp sagde oz vi måtte forvente lidt tør hud i starten fordi huden skal vænne sig til de tørre omgivelser..

Ja okay.. Vi fik at vide at han ville "skifte harm", og derfor ville skalle lidt. Men hvis huden blev tør, sku vi putte olie i vanden..
Min sp har så sagt at det også vil være godt at smøre ham med noget creme, så det gør vi også

Anmeld

18. juli 2012

maria_wlt

pemiro skriver:

Nå jamen så kan jeg høre vi ikke er helt forkert på den her..
Oliver var ikke i bad den første uge, anbefaling fra sygehuset, og han har været i bad tre gange efterfølgende. Han er en måned, så det har været en gang i ugen, hvilket vi synes var fint. Jeg undrede mig bare over om man burde bade ham mere.
Vi vasker jo naturligvis hænder, ansigt, hals osv hver dag med våd klud..

Vi bruger ikke sæbe, men igår puttede jeg lidt babyolie i vandet da ham har meget tør hud.. Så jeg overvejer lidt om jeg bør bruge shampoo til hans hår når det får olie? Vil helst ikke bruge for mange produkter på ham når han er så lille.. Men han blir "desværre" nødt til at blive smurt ind i creme pga huden...

Efter min mening gør i det helt rigtige..

1 bad om ugen er nok og ingen sæbe 

Anmeld

18. juli 2012

pemiro

maria_wlt skriver:

Efter min mening gør i det helt rigtige..

1 bad om ugen er nok og ingen sæbe 

Tak

Anmeld

18. juli 2012

JuniMama

Team Putte skriver:

Sp sagde her at olie i vandet er no-go.. for det laver belægning i badekaret som bakterier ELSKER.. Hellere helt rent vand til badning og så lidt olie på huden bagefter

Oliebelægning i badekarret kan undgåes ved at vaske siderne med lidt sæbe eller shampoo, når man er færdig med at bade bebsen, så er karret helt rent igen!

Anmeld

18. juli 2012

Maja88

når der er tendens til tør hud,,,

så ville jeg bade 2 gange i ugen med olie kun,... jeg siger 2 gange da de bliver smurt i creme hver dag....

jeg har været igennem hele møllen.. og er det stadig.. så bare spørg...

her bruger vi danatekt med 1-2 dråber babyolie i

Anmeld

18. juli 2012

LilleLene

Her bliver Bumbum badet 1 gang om ugen ca

han er vel i vandet  ca 10 min, han er i det indtil han begynder at brokke sig, for han kan nemlig godt lide (så det er vel nok når det begynder at blive koldt, han brokker sig)

og jeg bruger også kun olie til ham, bare ikke hvis jeg bader ham alene, for så er han SÅ glat... Det var lige ved at gå galt en gang, så derefter har jeg kun brugt det når jeg har haft en til at hjælpe

Det med olien sætter på badekaret, kan man altså vaske af bagefter med varmt vad og sæbe

Anmeld

18. juli 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Ja okay.. Vi fik at vide at han ville "skifte harm", og derfor ville skalle lidt. Men hvis huden blev tør, sku vi putte olie i vanden..
Min sp har så sagt at det også vil være godt at smøre ham med noget creme, så det gør vi også

Hehe min sp sagde at creme kun var nødvendigt hvis huden blev rigtig tør, ellers ville den stille og roligt selv finde balancen

Anmeld

18. juli 2012

Team Putte

JuniMama skriver:

Oliebelægning i badekarret kan undgåes ved at vaske siderne med lidt sæbe eller shampoo, når man er færdig med at bade bebsen, så er karret helt rent igen!

Hun snakkede om at der altid vil være ridser som bakterier han gemme sig i fordi olien aldrig kan vaskes helt ud af dem..

Anyway så er det oz pludselig mere arbejde når man står alene med lille bebs hvis man så oz skal til at vaske badekar.. Og olien direkte på huden er jo ik mere arbejde hvis man alligevel smører barnet ind i creme nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.