At bade baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Hehe min sp sagde at creme kun var nødvendigt hvis huden blev rigtig tør, ellers ville den stille og roligt selv finde balancen

Jamen hvis de da bare kunne være enige om at gi de samme råd hehe...
Men han har ret tør hud, det er helt så det nærmest skaller efter bad, på trods af olien i vandet..
Men jeg har så også selv altid haft tør hud, dog uden at smøre med creme (docenskab længe leve)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Jamen hvis de da bare kunne være enige om at gi de samme råd hehe...
Men han har ret tør hud, det er helt så det nærmest skaller efter bad, på trods af olien i vandet..
Men jeg har så også selv altid haft tør hud, dog uden at smøre med creme (docenskab længe leve)

Er oz rendt ind i problemet med alt det amme-bøvl jeg har haft.. Så skal du gøre sådan siger en og spørger du så en anden siger hun at sådan skal man absolut ik gøre.. Tror oz det har meget at gøre med om man har en ung eller gammel sp.. De gamle har meget erfaring men de kører måske stadig på de ting de lærte dengang de startede.. Tror meget af det kan hænge sådan sammen

Anmeld

18. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

vigga var ikke i bad de første 2 - 3 uger efter fødsel, jeg tog bare en klud når hun havde gylpet.

nu kommer hun i bad hver dag, det er vores aften ritual. jeg tror hun har været i sæbe og shampoo bad 6 gange i alt og hun er 5,5 mdr.
vi bruger hverken creme eller olie, en sjælden gang en lille sjat olie i vandet
hun bader forresten ca 30 min og har altid været så længe i bad

Anmeld

18. juli 2012

-Sigrid-

pemiro skriver:

Hvor mange gange har i jeres baby i bad?
Bruger i shampoo/sæbe når i bader?
Hvor længe har i baby i bad?

Meget gerne erfaringer hvor baby er omkring en måned

På forhånd tak

1 gang i ugen eller når hun er beskidt

Kun når vi kæmper med arp

5-10 minutter

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

Maja88 skriver:

når der er tendens til tør hud,,,

så ville jeg bade 2 gange i ugen med olie kun,... jeg siger 2 gange da de bliver smurt i creme hver dag....

jeg har været igennem hele møllen.. og er det stadig.. så bare spørg...

her bruger vi danatekt med 1-2 dråber babyolie i

Hvor meget olie putter du i vandet?
Vil huden ikke blive mere tør hvis man bader dem mere?

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

-Sigrid- skriver:

1 gang i ugen eller når hun er beskidt

Kun når vi kæmper med arp

5-10 minutter

Hvordan ved man baby har arp?

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

Team Putte skriver:

Er oz rendt ind i problemet med alt det amme-bøvl jeg har haft.. Så skal du gøre sådan siger en og spørger du så en anden siger hun at sådan skal man absolut ik gøre.. Tror oz det har meget at gøre med om man har en ung eller gammel sp.. De gamle har meget erfaring men de kører måske stadig på de ting de lærte dengang de startede.. Tror meget af det kan hænge sådan sammen

Jeg tror du har helt ret

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

Mbigfarm skriver:

vigga var ikke i bad de første 2 - 3 uger efter fødsel, jeg tog bare en klud når hun havde gylpet.

nu kommer hun i bad hver dag, det er vores aften ritual. jeg tror hun har været i sæbe og shampoo bad 6 gange i alt og hun er 5,5 mdr.
vi bruger hverken creme eller olie, en sjælden gang en lille sjat olie i vandet
hun bader forresten ca 30 min og har altid været så længe i bad

Okay..
Mange tak for dit svar

Anmeld

19. juli 2012

pemiro

LilleLene skriver:

Her bliver Bumbum badet 1 gang om ugen ca

han er vel i vandet  ca 10 min, han er i det indtil han begynder at brokke sig, for han kan nemlig godt lide (så det er vel nok når det begynder at blive koldt, han brokker sig)

og jeg bruger også kun olie til ham, bare ikke hvis jeg bader ham alene, for så er han SÅ glat... Det var lige ved at gå galt en gang, så derefter har jeg kun brugt det når jeg har haft en til at hjælpe

Det med olien sætter på badekaret, kan man altså vaske af bagefter med varmt vad og sæbe

Hvor meget olie bruger du pr bad ca?
Måske jeg bruger for lidt siden det ikke rigtig har den vilde effekt her
De er ret søde at se på når de kan li at være i bad.. Åh hvor ville jeg ønske man kunne oploade billeder fra mobilen.. Har de skønneste billeder med kæmpe smil

Anmeld

19. juli 2012

Moar2011

pemiro skriver:

Hvor mange gange har i jeres baby i bad?
Bruger i shampoo/sæbe når i bader?
Hvor længe har i baby i bad?

Meget gerne erfaringer hvor baby er omkring en måned

På forhånd tak

Da storm var ca 1måned var det os 1-2 gange om ugen med olie i vandet pga huden og arb (staves)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.