Snyde-teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.525 visninger
55 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg forsøger (i al hemmelighed) at blive gravide, og jeg vælger derfor at være anonym

Kæresten og jeg sexer, når vi har lyst og bruger ikke ÆL-teste, så ved naturligvis ikke, om vi rammer ÆL eller ej.

Jeg har i følge terminsberegneren testdag d. 22/7, men skal til Grøn koncert d. 20/7. Vi skal afsted i en stor venneflok, og normalt ville jeg drikke en enkelt øl eller to ved sådanne lejligheder - og ved ikke, hvordan jeg skal "lyve" mig udenom..

Mit dilemma er, om jeg burde "snyde-teste", og om det overhovedet kan betale sig?

Jeg ved jo godt, at en negativ test den pågældende dag ikke nødvendigvis betyder negativ, hvorimod en positiv (formodentlig) betyder positiv. 

Jeg er meget ambivalent omkring at drikke en enkelt øl til pågældende koncert, da der jo er chance for at være gravid, men samtidig er det også svært at skulle melde sig helt ud af alle lejligheder med alkohol indtil en evt. graviditet opstår (specielt, når jeg plejer at deltage og PB som sagt er hemmelig).. 

Hvad ville I gøre i min situation?

Håber på velovervejede udtalelser om emnet, og vil IKKE rakkes ned for at overveje en enkelt øl FØR bekræftet graviditet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Kronvald

Indrømmet, jeg drikker ikke ret meget, så har ikke prøvet det, ej heller gravidetet endnu.

Men 1 eller 2 øl skader ikke, men man kan jo oz fortælle at man er på penecillin ...

Anmeld

10. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg forsøger (i al hemmelighed) at blive gravide, og jeg vælger derfor at være anonym

Kæresten og jeg sexer, når vi har lyst og bruger ikke ÆL-teste, så ved naturligvis ikke, om vi rammer ÆL eller ej.

Jeg har i følge terminsberegneren testdag d. 22/7, men skal til Grøn koncert d. 20/7. Vi skal afsted i en stor venneflok, og normalt ville jeg drikke en enkelt øl eller to ved sådanne lejligheder - og ved ikke, hvordan jeg skal "lyve" mig udenom..

Mit dilemma er, om jeg burde "snyde-teste", og om det overhovedet kan betale sig?

Jeg ved jo godt, at en negativ test den pågældende dag ikke nødvendigvis betyder negativ, hvorimod en positiv (formodentlig) betyder positiv. 

Jeg er meget ambivalent omkring at drikke en enkelt øl til pågældende koncert, da der jo er chance for at være gravid, men samtidig er det også svært at skulle melde sig helt ud af alle lejligheder med alkohol indtil en evt. graviditet opstår (specielt, når jeg plejer at deltage og PB som sagt er hemmelig).. 

Håber på velovervejede udtalelser om emnet, og vil IKKE rakkes ned for at overveje en enkelt øl FØR bekræftet graviditet.. 

Hvis du normalt ikke drikker mere end en eller to øl, tror jeg næppe nogen vil undre sig så meget hvis du siger du slet ikke har lyst til nogen den dag...

Den dag jeg testede positiv skulle vi i byen med et vennepar... Jeg sagde jeg havde hovedpine og derfor ikke ville drikke noget.. de spurgte godt nok om jeg var gravid, men jeg sagde bare at jeg havde det lidt skidt og ikke ville få det værre pga alkohol...

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Hvis du normalt ikke drikker mere end en eller to øl, tror jeg næppe nogen vil undre sig så meget hvis du siger du slet ikke har lyst til nogen den dag...

Den dag jeg testede positiv skulle vi i byen med et vennepar... Jeg sagde jeg havde hovedpine og derfor ikke ville drikke noget.. de spurgte godt nok om jeg var gravid, men jeg sagde bare at jeg havde det lidt skidt og ikke ville få det værre pga alkohol...

Ja, det er selvfølgelig en mulighed at bruge hovedpine som undskyldning - det er bare lidt trist at skulle virke "syg" til en begivenhed som grøn koncert.. Ville du snydeteste?

Anmeld

10. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Og forresten kan du jo sagtens prøve at teste den dag.. Den KAN jo være positiv

Anmeld

10. juli 2012

Missq4

man kan vel også bare sige at man ikke har lyst til at drikke ?

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Kronvald skriver:

Indrømmet, jeg drikker ikke ret meget, så har ikke prøvet det, ej heller gravidetet endnu.

Men 1 eller 2 øl skader ikke, men man kan jo oz fortælle at man er på penecillin ...

Ja, det er selvfølgelig en mulighed, men så skal man jo også have en forklaring for, hvorfor man er på penicillin, og det er da træls at skulle "spille syg" for at slippe for at drikke et par øl.. 

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

man kan vel også bare sige at man ikke har lyst til at drikke ?

Jaaaaa, men det virker også bare lidt underligt, når jeg normalt gerne vil.. 

Anmeld

10. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Ja, det er selvfølgelig en mulighed at bruge hovedpine som undskyldning - det er bare lidt trist at skulle virke "syg" til en begivenhed som grøn koncert.. Ville du snydeteste?

Ja men lidt hovedpine er jo ikke at være syg som sådan, men bare en tilstand man helst ikke vil gøre værre netop pga situationen/begivenheden så synes det er en lovlig undskyldning....

Ja jeg ville teste (som jeg også lidt lagde op til i mit andet indlæg til dig )..

Den dag jeg testede var 4 dage før testdag og kun fordi vi skulle i byen, ellers havde jeg ikke testet, da vi faktisk holdt pause den måned, så regnede slet ikke med jeg var gravid da vi ikke rigtig havde prøvet.... Faktisk var jeg så overbevist om at det heller ikke lykkedes den måned (vi havde prøvet i 11 mdr) at jeg nogle dage efter ÆL faktisk drak hele 4 glas vin til min kærestes fødselsdag.... Og der var jo altså et befrugtet æg igang med at sætte sig fast...

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Og forresten kan du jo sagtens prøve at teste den dag.. Den KAN jo være positiv

Ja, og så er det nok lidt nemmere at holde sig tilbage  

Kan bare ikke bestemme mig til, om det er spild af teste..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.