Rød numse - koge stofble - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Aprilmor11

Den lykkelige skriver:

Ok tak.. må jeg prøve..

Velbekom. Du kan også gøre det med blemetoden. Kartoffelmelet køler nemlig med det samme Godbedring med det. Håber at nogen af rådene hjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

MorDk

Den lykkelige skriver:

Det har bredt sig, men vi har smurt med Bretan 2% men synes ikke det bliver bedre  kan man godt tillade sig tage til vagt læge med sådan noget? Hun er virkelig plaget af det og er meget sur/irritabel hele tiden.. og er der jo virkelig ikke noget at sige til..

Altså... Brentan 2% skal man jo smørre med over en periode... og selv efter at det er forsvundet skal man smørre et par dage (HVIS der er tale om svamp) ellers ikke..

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Jeg har slået det op i gravid bogen jeg fik af lægen og der står at den skal køle ned til stue temperatur og så lægges på

Du former stofbleen til en trekant og lægger barnet på den således at spidsen af trekanten er nede mellem benene. Så samler du spidsen og siderne og bukker dem under hinanden. Det er ret bøvlet og ikke noget jeg har meget erfaring med, da jeg bruger de moderne stofbleer som lukkes med trykknapper. Men i og med at huden kan ånde så vil det hele på få døgn. Hvis du har mod på det kan du jo sagtens lade hende gå uden ble som du nævner

Ok tusind tak fordi du lige ville slå det op!!
Ok perfekt med hvordan man giver den på.. Må prøve mig lidt frem.. nogle gange har hun gået uden ble.. men engang kom hun til at tisse ned af benene og hun er bare blevet så bange for ikke at have ble på siden den gang.. så når hun skal i bad osv får hun alt tøjet af også først bleen af lige inden hun rammer badekaret.. for ellers bliver hun så ked så ked.. så tvivler på hun vil rende rundt uden ble på.. men vi må prøve os lidt frem..

Anmeld

6. juli 2012

SukkerDronning

Skouboe skriver:

Og hvis det er meget slemt, så Inotyl tjæresalve fra apoteket.

Den er genial! Jeg syntes den er væsentlig bedre end kogtvandskludende.

Min datter har ekstrem følsom hud. Hun bliver ofte rød så snart der er "bonus" i bleen. Derfor har hun ofte haft hul og det har blødt. Min erfaring er, at inotyol virker uanset hvad. Hvis hun sover med det om natten, er hun helt fin næste morgen.

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

MorDk skriver:

Altså... Brentan 2% skal man jo smørre med over en periode... og selv efter at det er forsvundet skal man smørre et par dage (HVIS der er tale om svamp) ellers ikke..

Ja der står godt man skal smøre 14 dage efter det er stoppet.. men synes bare overhovedet ikke der er bedring i det selvom vi smør med det.. tvært imod.. for imorges var det jo så bredt sig til baller og numsehul..

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

SukkerDronning skriver:

Den er genial! Jeg syntes den er væsentlig bedre end kogtvandskludende.

Min datter har ekstrem følsom hud. Hun bliver ofte rød så snart der er "bonus" i bleen. Derfor har hun ofte haft hul og det har blødt. Min erfaring er, at inotyol virker uanset hvad. Hvis hun sover med det om natten, er hun helt fin næste morgen.

Årh det må jeg da have!! Men hendes hud er ikke kun rød.. den er nærmest som "sår".. altså det er åbent sår agtig.. helt glinsende og med små knopper/blære i

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Aprilmor11 skriver:

Velbekom. Du kan også gøre det med blemetoden. Kartoffelmelet køler nemlig med det samme Godbedring med det. Håber at nogen af rådene hjælper

Tusind tak!!

Anmeld

6. juli 2012

SukkerDronning

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak fordi du lige ville slå det op!!
Ok perfekt med hvordan man giver den på.. Må prøve mig lidt frem.. nogle gange har hun gået uden ble.. men engang kom hun til at tisse ned af benene og hun er bare blevet så bange for ikke at have ble på siden den gang.. så når hun skal i bad osv får hun alt tøjet af også først bleen af lige inden hun rammer badekaret.. for ellers bliver hun så ked så ked.. så tvivler på hun vil rende rundt uden ble på.. men vi må prøve os lidt frem..

Haha nurh, stakkels pigebarn

Vil bare lige sige, at du kan se demonstrationer af, hvordan de gammeldags stofbleer bruges som som ble på youtube. På engelsk hedder det flat nappy eller muslin.

Meeen vil egentlig ikke anbefale det, når du ikke har et waterproof outer layer.. bumbum kan ikke huske de danske ord Men så igen, det giver luft og din datter føler hun har ble på, bare du ikke sætter hende i sofaen

Anmeld

6. juli 2012

SukkerDronning

Den lykkelige skriver:

Årh det må jeg da have!! Men hendes hud er ikke kun rød.. den er nærmest som "sår".. altså det er åbent sår agtig.. helt glinsende og med små knopper/blære i

Okay, jeg har dog ikke oplevet det med blære før. Tror du skal have tjekket hende for svamp.

Men jo løb på apoteket i morgen Den er selvfølgelig ret svær, at få til at side, det glider jo af, der hvor det er åbent/ glat. Sådan er det jo med al creme. Jeg ligger bare et tykt lag på. Hvor gammel er hun?

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

SukkerDronning skriver:

Okay, jeg har dog ikke oplevet det med blære før. Tror du skal have tjekket hende for svamp.

Men jo løb på apoteket i morgen Den er selvfølgelig ret svær, at få til at side, det glider jo af, der hvor det er åbent/ glat. Sådan er det jo med al creme. Jeg ligger bare et tykt lag på. Hvor gammel er hun?

Hun er 16 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.