Rød numse - koge stofble - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.193 visninger
33 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Den lykkelige

Min datter er MEGET rød på tissekonen.. har været det den sidste uge.. vi har prøvet smøre det, pudre, skifte ble mærke, intet er hjulpet.. så prøvede vi købe svampe middel.. heller ingen bedring.. idag er det begyndt sprede sig til ned på baller og numse hul
Dagplejen fortalte mig om det med at koge en stof ble og lægge i den alm. ble.. Har godt læst om det tidligere..
Men altså ligger man bare den våde stof ble ned i bleen når den er kølet af eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

Min datter er MEGET rød på tissekonen.. har været det den sidste uge.. vi har prøvet smøre det, pudre, skifte ble mærke, intet er hjulpet.. så prøvede vi købe svampe middel.. heller ingen bedring.. idag er det begyndt sprede sig til ned på baller og numse hul
Dagplejen fortalte mig om det med at koge en stof ble og lægge i den alm. ble.. Har godt læst om det tidligere..
Men altså ligger man bare den våde stof ble ned i bleen når den er kølet af eller??

Jeg tror ikke at kluden skal køle af inden, men jeg er usikker på det.

Det som I også kan gøre er hvis I har hende hjemme noget af tiden de næste par dage så giv hende en almindelig stofble på (altså dem vi kalder for gylpeklude også). Dem kan huden ånde i og det vil så  hele i løbet af et par døgn.

Jeg kan varmt anbefale den der Bepantheol salve fra apoteket (er ikke sikker på at det er stavet helt rigtigt).

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Det gamle husmoderråd med kogtvandklude er faktisk rigtig godt!

Du tager en stofble og klipper i små stykker så det passer med den kan dække numse/tissekonen fx. Husk at klippe kanterne væk på stofbleen så de ikke generer.

Du koger vand og putter kludene ned i en skål og hælder det kogene vand over. Du lader det stå og køle helt af.

Skift bleen hyppigere og vask og dup numse/tissekone og læg en let opvredet klud på det røde område og sæt bleen som normalt.

Du vil kunne se resultat efter 1-2 dage...

Hvis ikke så gå til lægen og få tjekket det.

Ellers kan Weleda Baby Zink anbefales. Det er økologisk og det er virkelig godt at smørre med. Vi plejer at bruge det forebyggende, men kan også bruges når skaden er sket.

Ellers er tjæresalven INOTYL meget godt at bruge... engang imellem når det virkelig er slemt! (dog skal det ikke smørres på hendes små skamlæber) det tror jeg ikke er så godt?!

Jeg pelejr at smørre et godt lag INOTYL på det ramte område og dagen efter er rødmen forsvundet!

Held & lykke med det ♥

Anmeld

6. juli 2012

Aprilmor11

Den lykkelige skriver:

Min søn er KNALD rød numse og baller, og brugte kartoffelmel som virkede med det samme, og det nedkøler også

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Amandas-mor skriver:

Det som I også kan gøre er hvis I har hende hjemme noget af tiden de næste par dage så giv hende en almindelig stofble på (altså dem vi kalder for gylpeklude også). Dem kan huden ånde i og det vil så  hele i løbet af et par døgn.

Jeg kan varmt anbefale den der Bepantheol salve fra apoteket (er ikke sikker på at det er stavet helt rigtigt).

Selvfølgelig skal kluden afkøles... ellers brænder det jo på huden og det er jo ikke rart! Kludene SKAL afkøles... og først derefter lægges de på.

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Hold jer fra ganske alm. zinka pasta... det er for tykt og huden kan ikke ånde. Det er også svært at vaske af og det gør ondt når det skal vaskes af. Babypudder skal også undgåes hvis man har rød numse... det kan "gnave"....

WELEDA BABY ZINK fra Matas er virkelig godt!!! Og kan sagtens bruges forebyggende (tynd lag ved hver bleskift)

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Tak for svar..
Jo den skal vel køle af ellers brænder hun sig da.. kunne også forestille mig det må gøre mega ondt hvis den ikke er kølet af.. for det er virkelig slemt!!
Hvordan kan man binde sådan en stof ble?? Vi tænkte godt på hun skulle løbe frit de næste dage.. vi har 3 ugers ferie nu..

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Aprilmor11 skriver:

Min søn er KNALD rød numse og baller, og brugte kartoffelmel som virkede med det samme, og det nedkøler også

Kartoffelmel.. hmm dupper du bare på?

Anmeld

6. juli 2012

Aprilmor11

Den lykkelige skriver:

Kartoffelmel.. hmm dupper du bare på?

Ja og ellers så hælder jeg lidt ud på numsen. Og lader bleen være under så det tyger ned i bleen så han har ekstra

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

MorDk skriver:

Det gamle husmoderråd med kogtvandklude er faktisk rigtig godt!

Du tager en stofble og klipper i små stykker så det passer med den kan dække numse/tissekonen fx. Husk at klippe kanterne væk på stofbleen så de ikke generer.

Du koger vand og putter kludene ned i en skål og hælder det kogene vand over. Du lader det stå og køle helt af.

Skift bleen hyppigere og vask og dup numse/tissekone og læg en let opvredet klud på det røde område og sæt bleen som normalt.

Du vil kunne se resultat efter 1-2 dage...

Hvis ikke så gå til lægen og få tjekket det.

Ellers kan Weleda Baby Zink anbefales. Det er økologisk og det er virkelig godt at smørre med. Vi plejer at bruge det forebyggende, men kan også bruges når skaden er sket.

Ellers er tjæresalven INOTYL meget godt at bruge... engang imellem når det virkelig er slemt! (dog skal det ikke smørres på hendes små skamlæber) det tror jeg ikke er så godt?!

Jeg pelejr at smørre et godt lag INOTYL på det ramte område og dagen efter er rødmen forsvundet!

Held & lykke med det ♥

Tusind tak for alle råd!
Vi prøve det med stof bleerne imorgen.. ej hvor det var slemt da hun blev puttet.. får simpelthen så ondt af hende  Fuldstændig som sår  Jeg forstår bare ikke hvorfor.. Det kom lige efter vi skiftede ble størrelse.. men det jo samme mærke.. så burde jo ikke være det..
Vi troede også det kunne være jordbær  hun spiser vildt mange jordbær..
Ville ønske det var mandag så vi kunne tage til lægen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.