Rød numse - koge stofble - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Den lykkelige

Aprilmor11 skriver:

Ja og ellers så hælder jeg lidt ud på numsen. Og lader bleen være under så det tyger ned i bleen så han har ekstra

Ok tak.. må jeg prøve..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Skouboe

Hvis det breder sig, så smut lige forbi lægen og få kigget på det - det kan sagtens være svamp. Ellers er A Dermas numsecreme fra apoteket god.

Anmeld

6. juli 2012

Skouboe

Og hvis det er meget slemt, så Inotyl tjæresalve fra apoteket.

Anmeld

6. juli 2012

Tona

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal kluden afkøles... ellers brænder det jo på huden og det er jo ikke rart! Kludene SKAL afkøles... og først derefter lægges de på.

Men hvis kluden skal være kold hvad er så formålet med at koge den i forhold til bare at vride den op i koldt vand? Altså jeg mente jo ikke at den skulle være kogende varm, bare lun?

Jeg har lige tjecket i gravid bogen jeg fik af lægen og der står der at de kun skal afkøles til stuetemperatur, så helt kolde skal de da i alt fald ikke være

Anmeld

6. juli 2012

JonTri

Her koger jeg kludene og tørrer dem, inden de ryger i en lufttæt beholder og ind i puslerummet... synes de virkede hurtigere end de våde. Kartoffelmel er også et gammelt råd, men det er desværre kendt for at skave (staves) og anbefales ikke af fx sundhedspersonale mere

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Skouboe skriver:

Hvis det breder sig, så smut lige forbi lægen og få kigget på det - det kan sagtens være svamp. Ellers er A Dermas numsecreme fra apoteket god.

Det har bredt sig, men vi har smurt med Bretan 2% men synes ikke det bliver bedre  kan man godt tillade sig tage til vagt læge med sådan noget? Hun er virkelig plaget af det og er meget sur/irritabel hele tiden.. og er der jo virkelig ikke noget at sige til..

Anmeld

6. juli 2012

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Men hvis kluden skal være kold hvad er så formålet med at koge den i forhold til bare at vride den op i koldt vand? Altså jeg mente jo ikke at den skulle være kogende varm, bare lun?

Jeg har lige tjecket i gravid bogen jeg fik af lægen og der står der at de kun skal afkøles til stuetemperatur, så helt kolde skal de da i alt fald ikke være

Koge den er vel fordi den skal være steril...

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Amandas-mor skriver:

Jeg har ikke lige svaret på det men tænker at kogt vand er renset for diverse...? I don't know. Jeg har brugt husrådet og det virker! Måske det også virker med alm. våde klude (der ikke er kogt) det skal jeg ikke ku sige...

Anmeld

6. juli 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

Tak for svar..
Jo den skal vel køle af ellers brænder hun sig da.. kunne også forestille mig det må gøre mega ondt hvis den ikke er kølet af.. for det er virkelig slemt!!
Hvordan kan man binde sådan en stof ble?? Vi tænkte godt på hun skulle løbe frit de næste dage.. vi har 3 ugers ferie nu..

Jeg har slået det op i gravid bogen jeg fik af lægen og der står at den skal køle ned til stue temperatur og så lægges på

Du former stofbleen til en trekant og lægger barnet på den således at spidsen af trekanten er nede mellem benene. Så samler du spidsen og siderne og bukker dem under hinanden. Det er ret bøvlet og ikke noget jeg har meget erfaring med, da jeg bruger de moderne stofbleer som lukkes med trykknapper. Men i og med at huden kan ånde så vil det hele på få døgn. Hvis du har mod på det kan du jo sagtens lade hende gå uden ble som du nævner

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Den lykkelige skriver:

Koge den er vel fordi den skal være steril...

Steril bliver den ikke men den bliver ren...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.