Bør vi være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Kay

Janni. skriver:

Burde han ikke være påvirket af ørerne når han ligger ned?

nej ikke hvis det bare er trygget... så længe der ik er betændelse gør det ik ondt at ligge ned

er selv ørebarn... og desvære ha det fortsat op i voksen årene for mig... det er ællers sjældent...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Silas&Mille

Janni. skriver:

Jeg har heller ikke været bekymret før igår da dp sagde sådan. Og det virker som om han ikke tror på at silas går rundt herhjemme.

Lad det fise ind af det ene øre og ud af det andet. Så længe jeres dreng ikke er mere end 18 måneder gammel, skal jeres DP slet ikke begynde at stille diverse diagnoser om noget han ikke ved noget om. 

Vores DP har da også været lidt træt af at Silas ikke er begyndt at gå noget før, han har længe været den eneste der ikke kunne gå. Men hun tager det stille og roligt ligesom vi selv gør. Silas skal nok begynde at gå når tid er. Vores Silas har bare været hurtigere med nogle andre ting end de andre børn i DP har, så det 'opvejer' det jo lidt

Anmeld

4. juli 2012

Laulund87

Janni. skriver:

Burde han så ikke virke nærmest fuld når han står op? Han har luge fundet ud af at han kan trampe skiftevis med fødderne.

Jo det burde han og det er da yderst ubehageligt at blive trykket på balancenerven!

Udover det synes jeg det lyder som en DP der bare synes det er besværligt at han ikke går endnu

Anmeld

4. juli 2012

Nettemor

Janni. skriver:

Burde han ikke være påvirket af ørerne når han ligger ned?

Hej søde.

Som Kay siger kan flade øre påvirke balancen og evnen til at lære at gå. og evnen til at lære at snakke. Hvis han har flade ører hører han omverden som om han havde hovedet nede i en spand vand.. Og så kan det være svært at lære at snakke 'voksen' sprog.

Men som du siger det så lyder det ikke voldsomt som om han er påvirket af det. Jeg ville, hvis jeg var dig: Ringe til ørelægen og få en tid. Få tjekket om hans ører rent faktisk er flade. For det kan godt være at den læge der tjekkede dem ikke har helt styr på det.. Mange praktiserende læger har svært ved at måle det korrekt. Men en ørerlæge laver jo næsten ikke andet Så h*n vil kunne give dig bedre svar. Og så behøver du ikke gå med disse tanker

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Vores Silas blive 18 måneder om to dag og han begyndte først at gå med gåvogn for ca 3 uger siden og tog de første rigtige frie skridt for 6 dage siden.

Ved ikke om der er noget om det jeres DP siger, men der er ikke noget underligt i at jeres Silas ikke går endnu. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn hvornår de begynder at gå. 

jeg slapper af med min bekymring efter at have hørt fra flere herinde nu.
Dog tror jeg vi får ham tjekket efter ferien. Så får jeg da ikke dårlig samvittighed over dét.

Tak for dit svar. 

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Nettemor skriver:

Hej søde.

Som Kay siger kan flade øre påvirke balancen og evnen til at lære at gå. og evnen til at lære at snakke. Hvis han har flade ører hører han omverden som om han havde hovedet nede i en spand vand.. Og så kan det være svært at lære at snakke 'voksen' sprog.

Men som du siger det så lyder det ikke voldsomt som om han er påvirket af det. Jeg ville, hvis jeg var dig: Ringe til ørelægen og få en tid. Få tjekket om hans ører rent faktisk er flade. For det kan godt være at den læge der tjekkede dem ikke har helt styr på det.. Mange praktiserende læger har svært ved at måle det korrekt. Men en ørerlæge laver jo næsten ikke andet Så h*n vil kunne give dig bedre svar. Og så behøver du ikke gå med disse tanker

Tak for dit svar.
Vi får ham tjekket efter ferien. De fleste ørelæger holder ferie fra næste uge, og det er umulig at få en tid.
Det gør heller ikke noget, han virker jo ikke påvirket af det.

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Laulund87 skriver:

Jo det burde han og det er da yderst ubehageligt at blive trykket på balancenerven!

Udover det synes jeg det lyder som en DP der bare synes det er besværligt at han ikke går endnu

Tak for dit svar.
Det er desværre også vores indtryk at han bare har set sig "sur" på Silas's manglende evne til at gå.

Men for en sikkerheds skyld får vi ham tjekket efter ferien.

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Kay skriver:

nej ikke hvis det bare er trygget... så længe der ik er betændelse gør det ik ondt at ligge ned

er selv ørebarn... og desvære ha det fortsat op i voksen årene for mig... det er ællers sjældent...

Træls du stadig døjer med ørerne. Hvad er udsigten til at det forsvinder helt?

Anmeld

4. juli 2012

Kay

Janni. skriver:

Træls du stadig døjer med ørerne. Hvad er udsigten til at det forsvinder helt?

den er =0 kommer nok altid til at døje med ørene... heldigvis on and off... men har betændelse i ørene af den ene eller anden form minimum 1 gang om året...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.