Bør vi være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

oerbaek

Jeg har godt høre der kan være en sammenhæng mellem ørerne og ballancen, men det skulle da være hvis der er væske i ørerne... Men ring da til en ørelæge og hør ad... nu ved jeg faktisk ikke hvad det vil sige at have flade øre det har jeg aldrig hørt før.

Derud over vil jeg så sige at jeg har selv en dreng på ca 15 mdr og han er også først så småt begyndt at gå. og det er da ganske normalt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

morethanperfect

Janni. skriver:

Vi får det tjekket, blot underligt at Silas ikke viser nogen tegn på ubehag over for os.

Tak for dit svar.

Joo , men hvis det kun er balance nerven der blir trykket på , er det jo heller ikke ubehaligt for ham

Anmeld

3. juli 2012

2721

Jeg synes det lyder til at dp har sat sig i hovedet at noget må være galt, måske han synes det er lidt træls han ikke gå endnu, eller lign.

Jeg kan svinge Charlie, men det må Tim/far ikke og hans øre fejler intet.
Hvis det er havde været grund til bekymring havde jeres læge nok nævnt det dem gang det blev konstateret.
Min far har også flade øre og han går fint.

Synes jeres dp burde tænke sig om inden han talte og så får du lige et kæmpe kram, sikke en dårlig afslutning på dagen.
Du er en fantastisk mor

Anmeld

3. juli 2012

klmf

Medmindre dp har en stærk faglig ballast som ergo-, fysioterapeut eller kiropraktor at have det der i, så ville jeg nok ikke bekymre mig så meget.... 15 måneder er stadig indenfor normalen så vidt jeg ved. Flade ører forhindrer barn i at lære at gå? Den tror jeg simpelthen ikke på

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

Amandas-mor skriver:

Mener du at DP tror at hans ører forhindrer ham i at gå?

Hvis det er sådan det skal forståes tænker jeg følgende:

Det er helt normalt for et barn på 15 mdr først der at gå efter gåvogn. Indenfor fysioterapien siger man at så længe barnet kravler/går når det er 18 mdr ligger det indenfor det normale hvor man ikke gør noget ved det. Selv når de er over 18 mdr kan de begynde at gå eller kravle uden at fejle noget som helst, men bliver så lige tjecket af børnefys. Men for at skære det ud i pap, så kunne dit barn sidde på sin flade uden at kravle og uden at gå og uden at komme omkring indtil det var 18 mdr og stadig falde ind under normalgruppen. Det er så bare i den sene ende.

Når dit barn nu går efter gåvogn så er det jo godt i gang og bare ikke en af de hurtigste, men komplet normal.

Når man har et barn der er sent ude motorisk så er der altid en masse semi fagpersionale som fx DP og SP der gerne vil ud med riven, men den ændrer ikke på hvordan de officielle anbefalinger er. Dem fik jeg at vide da jeg var med Amanda inde på børneafdelingen på sygehuset og få hende tjecket

Men når det så er sagt, så ville jeg til enhver tid få tjecket det med ørerne. Både for at lukke munden på DP, men også for selv at være på den sikre side

Mange tak for dit beroligende svar.

Jeg kontakter en ørelæge imorgen, for at tjekke op på hans ører. Selvom jeg ikke tror der er noget. Han hører fint, viser ingen tegn på ubehag eller smerte. Men så kan jeg da sige vi har fået det tjekket.

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

oerbaek skriver:

Jeg har godt høre der kan være en sammenhæng mellem ørerne og ballancen, men det skulle da være hvis der er væske i ørerne... Men ring da til en ørelæge og hør ad... nu ved jeg faktisk ikke hvad det vil sige at have flade øre det har jeg aldrig hørt før.

Derud over vil jeg så sige at jeg har selv en dreng på ca 15 mdr og han er også først så småt begyndt at gå. og det er da ganske normalt. 

Jeg ved heller ikke hvad det helt præcis betyder, men i følge sygeplejersken på lægehuset, så krævede det ingen behandling. Det er hende der har målt hans ører.

Dejligt at høre at Silas ikke er helt bagud.

Tak for dit svar.

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

morethanperfect skriver:

Joo , men hvis det kun er balance nerven der blir trykket på , er det jo heller ikke ubehaligt for ham

Burde han så ikke virke nærmest fuld når han står op? Han har luge fundet ud af at han kan trampe skiftevis med fødderne.

Anmeld

3. juli 2012

morethanperfect

Janni. skriver:

Burde han så ikke virke nærmest fuld når han står op? Han har luge fundet ud af at han kan trampe skiftevis med fødderne.

Hmm .. Tjo det har du måske ret i 

Anmeld

3. juli 2012

B&J

synes det lyder virkelig mærkeligt...

men jeg ville nok få det tjekket også finder i jo ud af om han tager fejl eller ej...

jeg tror han tager meget fejl nogle børn er bare længre om at gå ind andre børn er slet ikke ens

men ELSKER det video klip hvor han går ude med skraldespanden der er han sååå DEJLIG

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

Puslingen skriver:

Jeg synes det lyder til at dp har sat sig i hovedet at noget må være galt, måske han synes det er lidt træls han ikke gå endnu, eller lign.

Jeg kan svinge Charlie, men det må Tim/far ikke og hans øre fejler intet.
Hvis det er havde været grund til bekymring havde jeres læge nok nævnt det dem gang det blev konstateret.
Min far har også flade øre og han går fint.

Synes jeres dp burde tænke sig om inden han talte og så får du lige et kæmpe kram, sikke en dårlig afslutning på dagen.
Du er en fantastisk mor

Sjovt du nævner med at han kan være irriteret over at Silas ikke kan gå, Silas er nemlig den eneste i gruppen som ikke går endnu.

Tak for krammet, det varmer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.