Bør vi være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Janni.

jinx skriver:

Ang. det med ørne . I vores øre sidder vores balancesansen som hjælper os med at holde balancen og situationsfornemmelse om vi står op eller ligger ned.

Efter min dreng fik tjekket ørne og fandt ud af han hvade væske i ørne. Så fik han lagt dræn i straks kunne man se hans balance blev meget bedre.

så ørene kan godt havde noget med at man går. det skal også siges min dreng gik sent og fik af vide at det var helt normalt

Problemet er at jeg ikke synes det virker til at han har balance problemer. Selvfølgelig går han ikke selv endnu, men jeg synes heller ikke at han virker voldsom usikker på benene mere.

Men jeg tager en snak med ørelægen.

Tak for dit svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

2721

Janni. skriver:

Sjovt du nævner med at han kan være irriteret over at Silas ikke kan gå, Silas er nemlig den eneste i gruppen som ikke går endnu.

Tak for krammet, det varmer

Tror det er der skoen trykker

Anmeld

4. juli 2012

2721

tanja. skriver:

præcis hvad jeg sagde til min søster!

2 sjæle en en tanke
Han burde skamme sig, hvis det er sådan det forholder sig!

Anmeld

4. juli 2012

Koen.

Puslingen skriver:

2 sjæle en en tanke
Han burde skamme sig, hvis det er sådan det forholder sig!

Arhmen efter de ting min søster fortæller bliver jeg ikke fan af den dagplejer

Anmeld

4. juli 2012

Kay

har ikke læst hele tråden...

men ja det kan godt havde en sammenhæng... flade øre kan give et forkert tryg på balance nerven...

på mit arbejde ( er pædagog på en vuggestue) var der er lille dreng... han havde ikke mange lyde (hvilket nogle børn jo ikke har) og begynte også at gå med gåvogn omkring de 15 måneder... men kom bare ik rigtig videre end det...

han forældre tog det heldigvis meget seriøst, og selvom han ikke havde nogle andre problemer med ørene fik han dræn i begge øre... efter et par dage begynte han at sige flere lyde... være meget gladere og efter et par uger gik han uden gå vogn...

så jo det kan godt havde en sammenhæng...

har selv nogle gange betændelse i indre øre... og når jeg har det er trygget på balancenerven også helt forkert... så går jeg og vingler rundt som en fullerik og har rigtig svært ved at fokusere...

men hvis man er et lille barn og aldrig har oplevet verden anderledes... reagere man jo ik på at man har det sådan... md mindre det gør ondt og det gør flade øre jo ik...

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Kay skriver:

har ikke læst hele tråden...

men ja det kan godt havde en sammenhæng... flade øre kan give et forkert tryg på balance nerven...

på mit arbejde ( er pædagog på en vuggestue) var der er lille dreng... han havde ikke mange lyde (hvilket nogle børn jo ikke har) og begynte også at gå med gåvogn omkring de 15 måneder... men kom bare ik rigtig videre end det...

han forældre tog det heldigvis meget seriøst, og selvom han ikke havde nogle andre problemer med ørene fik han dræn i begge øre... efter et par dage begynte han at sige flere lyde... være meget gladere og efter et par uger gik han uden gå vogn...

så jo det kan godt havde en sammenhæng...

har selv nogle gange betændelse i indre øre... og når jeg har det er trygget på balancenerven også helt forkert... så går jeg og vingler rundt som en fullerik og har rigtig svært ved at fokusere...

men hvis man er et lille barn og aldrig har oplevet verden anderledes... reagere man jo ik på at man har det sådan... md mindre det gør ondt og det gør flade øre jo ik...

Silas snakker løs på hans eget sprog og kommer også med flere og flere alm ord.
Og herhjemme går han fint rundt med gåvognen, han har også lige fundet ud af at trampe skiftevis med fødderne. Han tog også et skridt igår uden støtte.

Alt herhjemme taler bare imod dagplejens udtalelse.

Vi tager det skam også seriøst, kan virkelig bare ikke se at Silas er så meget bagud som dp konkluderer.

Anmeld

4. juli 2012

Kay

Janni. skriver:

Silas snakker løs på hans eget sprog og kommer også med flere og flere alm ord.
Og herhjemme går han fint rundt med gåvognen, han har også lige fundet ud af at trampe skiftevis med fødderne. Han tog også et skridt igår uden støtte.

Alt herhjemme taler bare imod dagplejens udtalelse.

Vi tager det skam også seriøst, kan virkelig bare ikke se at Silas er så meget bagud som dp konkluderer.

det er heller ik fordi jeg ikke tror i tager det seriøst

har jo ik set ham så kan ik vudere om jeg havde taget en snak med jer

oftes går børn også før der hjemme end i dp/vuggestue... det har noget med tryghed at gøre... og ofte også plads... kan godt være vg/dp har store rum... men der er legetøj og andre børn der fylder, og larmer... der hjemme er der mere ro på og plads til at øve sig... så skal han nok vise det frem i dp når han er mere tryg ved det

Anmeld

4. juli 2012

Silas&Mille

Godaften de damer.
Efter en længere samtale med vores dp idag, blev jeg meget i tvivl. Så nu må jeg lige høre jeres mening og erfaringer.

Sagen er den at til et års undersøgelse fik vi af vide at silas har flade ører. Ikke noget han overhovedet er generet af.

Silas er nu 15 mdr og først nu er begyndt at interessere sig for at gå med gåvogn, hvilket vores dp åbenbart ikke tror på. Han mener vi skal til ørelæge med Silas fordi hans ører ham i at gå?
Det er her i kommer ind.. Kan det passe at hans flade ører kan gøre det når vi intet mærker til det, hverken dag eller nat..?

Hilsen en mor i tvivl..

Vores Silas blive 18 måneder om to dag og han begyndte først at gå med gåvogn for ca 3 uger siden og tog de første rigtige frie skridt for 6 dage siden.

Ved ikke om der er noget om det jeres DP siger, men der er ikke noget underligt i at jeres Silas ikke går endnu. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn hvornår de begynder at gå. 

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Kay skriver:

det er heller ik fordi jeg ikke tror i tager det seriøst

har jo ik set ham så kan ik vudere om jeg havde taget en snak med jer

oftes går børn også før der hjemme end i dp/vuggestue... det har noget med tryghed at gøre... og ofte også plads... kan godt være vg/dp har store rum... men der er legetøj og andre børn der fylder, og larmer... der hjemme er der mere ro på og plads til at øve sig... så skal han nok vise det frem i dp når han er mere tryg ved det

Burde han ikke være påvirket af ørerne når han ligger ned?

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Silas&Mille skriver:

Vores Silas blive 18 måneder om to dag og han begyndte først at gå med gåvogn for ca 3 uger siden og tog de første rigtige frie skridt for 6 dage siden.

Ved ikke om der er noget om det jeres DP siger, men der er ikke noget underligt i at jeres Silas ikke går endnu. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn hvornår de begynder at gå. 

Jeg har heller ikke været bekymret før igår da dp sagde sådan. Og det virker som om han ikke tror på at silas går rundt herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.