Bør vi være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.023 visninger
48 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Janni.

Godaften de damer.
Efter en længere samtale med vores dp idag, blev jeg meget i tvivl. Så nu må jeg lige høre jeres mening og erfaringer.

Sagen er den at til et års undersøgelse fik vi af vide at silas har flade ører. Ikke noget han overhovedet er generet af.

Silas er nu 15 mdr og først nu er begyndt at interessere sig for at gå med gåvogn, hvilket vores dp åbenbart ikke tror på. Han mener vi skal til ørelæge med Silas fordi hans ører ham i at gå?
Det er her i kommer ind.. Kan det passe at hans flade ører kan gøre det når vi intet mærker til det, hverken dag eller nat..?

Hilsen en mor i tvivl..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

bøllen

Hmm er ikke sikker på jeg er helt med .

Skulle hans øre forhindre ham i at gå ? eller hvad mener din dagplejemor ?

Tror hun ikke på han går med gåvognen

Anmeld

3. juli 2012

2721

Hmm. Det synes jeg lyder meget bizart. Men bare for at kunne fortælle dp at der er styr på det, kunne i jo få ham tjekket.

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

Bøllen skriver:

Hmm er ikke sikker på jeg er helt med .

Skulle hans øre forhindre ham i at gå ? eller hvad mener din dagplejemor ?

Tror hun ikke på han går med gåvognen

Min søn har en mandlig dagplejer. Og han mener at fordi silas har flade ører så trykker det forkert i hovedet (noget med balancen) og det skulle være grunden til at silas ikke vil/kan gå endnu.

Vi har ikke været bekymret før efter den samtale idag, da vi mener at silas nok skal lære at gå, han tager bare lidt længere tid om det.

Anmeld

3. juli 2012

Tona

Janni. skriver:

Godaften de damer.
Efter en længere samtale med vores dp idag, blev jeg meget i tvivl. Så nu må jeg lige høre jeres mening og erfaringer.

Sagen er den at til et års undersøgelse fik vi af vide at silas har flade ører. Ikke noget han overhovedet er generet af.

Silas er nu 15 mdr og først nu er begyndt at interessere sig for at gå med gåvogn, hvilket vores dp åbenbart ikke tror på. Han mener vi skal til ørelæge med Silas fordi hans ører ham i at gå?
Det er her i kommer ind.. Kan det passe at hans flade ører kan gøre det når vi intet mærker til det, hverken dag eller nat..?

Hilsen en mor i tvivl..

Mener du at DP tror at hans ører forhindrer ham i at gå?

Hvis det er sådan det skal forståes tænker jeg følgende:

Det er helt normalt for et barn på 15 mdr først der at gå efter gåvogn. Indenfor fysioterapien siger man at så længe barnet kravler/går når det er 18 mdr ligger det indenfor det normale hvor man ikke gør noget ved det. Selv når de er over 18 mdr kan de begynde at gå eller kravle uden at fejle noget som helst, men bliver så lige tjecket af børnefys. Men for at skære det ud i pap, så kunne dit barn sidde på sin flade uden at kravle og uden at gå og uden at komme omkring indtil det var 18 mdr og stadig falde ind under normalgruppen. Det er så bare i den sene ende.

Når dit barn nu går efter gåvogn så er det jo godt i gang og bare ikke en af de hurtigste, men komplet normal.

Når man har et barn der er sent ude motorisk så er der altid en masse semi fagpersionale som fx DP og SP der gerne vil ud med riven, men den ændrer ikke på hvordan de officielle anbefalinger er. Dem fik jeg at vide da jeg var med Amanda inde på børneafdelingen på sygehuset og få hende tjecket

Men når det så er sagt, så ville jeg til enhver tid få tjecket det med ørerne. Både for at lukke munden på DP, men også for selv at være på den sikre side

Anmeld

3. juli 2012

morethanperfect

Janni. skriver:

Godaften de damer.

Hilsen en mor i tvivl..

Jeg ville lige få det tjekket tror jeg ..
Der KAN jo være noget om det  

Anmeld

3. juli 2012

bøllen

Janni. skriver:

Min søn har en mandlig dagplejer. Og han mener at fordi silas har flade ører så trykker det forkert i hovedet (noget med balancen) og det skulle være grunden til at silas ikke vil/kan gå endnu.

Vi har ikke været bekymret før efter den samtale idag, da vi mener at silas nok skal lære at gå, han tager bare lidt længere tid om det.

Ok det har jeg aldrig hørt om - men man kunne da prøve at høre en ørelæge. Bare for at af eller bekræfte det.

Er sikker på bassen nok skal komme efter det, han er jo begyndt at gå med gåvognen. Så det går jo den rigtige vej.

Tror ikke jeg ville bekymre mig om det , men ville måske bare snakke med ørelægen om det har noget på sig.

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

Puslingen skriver:

Hmm. Det synes jeg lyder meget bizart. Men bare for at kunne fortælle dp at der er styr på det, kunne i jo få ham tjekket.

Tror vi får ham tjekket her i hans ferie hvis muligheden er der. Ih jeg gik fra dp'en idag og følte mig som verdens dårligste mor.

Synes bare ikke det kan passe når han ikke virker generet af det og samtidig med at vi kan svinge ham rundt både med hovedet oppe og nede. Det har jeg læst at man ikke burde kunne hvis der er noget med ørerne? Hans dp gjorde det igår ved Silas hvilket han ikke brød sig om og derfor er han nu kommet til den konklusion.

Silas suser rundt med en brio gåvogn herhjemme uden problemer, vender rundt og går den anden vej når han sidder fast.
Jeg forstår ikke den konklusion som vores dp er kommer frem til..

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

Bøllen skriver:

Ok det har jeg aldrig hørt om - men man kunne da prøve at høre en ørelæge. Bare for at af eller bekræfte det.

Er sikker på bassen nok skal komme efter det, han er jo begyndt at gå med gåvognen. Så det går jo den rigtige vej.

Tror ikke jeg ville bekymre mig om det , men ville måske bare snakke med ørelægen om det har noget på sig.

Vi kontakter en ørelæge imorgen, for at være på den sikre side.

Tak for dit svar.

Anmeld

3. juli 2012

Janni.

morethanperfect skriver:

Jeg ville lige få det tjekket tror jeg ..
Der KAN jo være noget om det  

Vi får det tjekket, blot underligt at Silas ikke viser nogen tegn på ubehag over for os.

Tak for dit svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.