Janni. skriver:
Godaften de damer.
Efter en længere samtale med vores dp idag, blev jeg meget i tvivl.
Så nu må jeg lige høre jeres mening og erfaringer.
Sagen er den at til et års undersøgelse fik vi af vide at silas har flade ører. Ikke noget han overhovedet er generet af.
Silas er nu 15 mdr og først nu er begyndt at interessere sig for at gå med gåvogn, hvilket vores dp åbenbart ikke tror på. Han mener vi skal til ørelæge med Silas fordi hans ører ham i at gå?
Det er her i kommer ind.. Kan det passe at hans flade ører kan gøre det når vi intet mærker til det, hverken dag eller nat..?
Hilsen en mor i tvivl.. 
Mener du at DP tror at hans ører forhindrer ham i at gå?
Hvis det er sådan det skal forståes tænker jeg følgende:
Det er helt normalt for et barn på 15 mdr først der at gå efter gåvogn. Indenfor fysioterapien siger man at så længe barnet kravler/går når det er 18 mdr ligger det indenfor det normale hvor man ikke gør noget ved det. Selv når de er over 18 mdr kan de begynde at gå eller kravle uden at fejle noget som helst, men bliver så lige tjecket af børnefys. Men for at skære det ud i pap, så kunne dit barn sidde på sin flade uden at kravle og uden at gå og uden at komme omkring indtil det var 18 mdr og stadig falde ind under normalgruppen. Det er så bare i den sene ende.
Når dit barn nu går efter gåvogn så er det jo godt i gang og bare ikke en af de hurtigste, men komplet normal.
Når man har et barn der er sent ude motorisk så er der altid en masse semi fagpersionale som fx DP og SP der gerne vil ud med riven, men den ændrer ikke på hvordan de officielle anbefalinger er. Dem fik jeg at vide da jeg var med Amanda inde på børneafdelingen på sygehuset og få hende tjecket 
Men når det så er sagt, så ville jeg til enhver tid få tjecket det med ørerne. Både for at lukke munden på DP, men også for selv at være på den sikre side 
Anmeld