Kan en far fraskrive sig retten til barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

klmf

Anonym skriver:

Han er 34 så det ikke fordi han er vildt ung

Modenhed har ikke altid noget med antal levede år at gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Modenhed har ikke altid noget med antal levede år at gøre

Det har du meget ret i

Anmeld

4. juli 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Hvordan søger jeg om det altså den betalings dom? Noget jeg skal gøre på nettet eller ringer man til dem

du kan, så vidt jeg ved, skrive en formular ud på deres hjemmesiden Måske endda udfylde den elektronisk!

I har ikke lavet en ansvars- og omsorgserklæring?

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

du kan, så vidt jeg ved, skrive en formular ud på deres hjemmesiden Måske endda udfylde den elektronisk!

I har ikke lavet en ansvars- og omsorgserklæring?

Nej har vi ik har fået afvide at hvis man underskriver den så har man fælles forældre myndighed ved ikke om det er korrekt?

Anmeld

4. juli 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Nej har vi ik har fået afvide at hvis man underskriver den så har man fælles forældre myndighed ved ikke om det er korrekt?

Ja det har I netop... Men hvis han gerne vil frasige sig forældremyndigheden efterfølgende kan det gøres meget simpelt på nettet... Problemet er at han ikke kan få en betalingsdom før han har vedkendt sig faderskabet eller er blevet konstaterert biologisk far ved en faderskabssag - og den slags trækker ud

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Ja det har I netop... Men hvis han gerne vil frasige sig forældremyndigheden efterfølgende kan det gøres meget simpelt på nettet... Problemet er at han ikke kan få en betalingsdom før han har vedkendt sig faderskabet eller er blevet konstaterert biologisk far ved en faderskabssag - og den slags trækker ud

Altså jeg har fuldforældre myndighed da vi aldrig har været kærester eller boet sammen . Og han har ikke søgt om fælles.

Har lige i sidste uge fået papire hvor via dna test at han er faren.
Og her den 30 skal vi i retten hvor han bliver dømt til far hvis han ikke frivilligt anerkender sig det.. håber det med børnepengene kommer til at gå nogenlunde smertefrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.