Kan en far fraskrive sig retten til barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Ja. og når amtet så har truffet en afgørelse skal du gå på kommunen med brevet. Så skal de nok hjælpe dig med at få det helt på plads.

Vær opmærksom på at der nemt kan gå et år fra du søger, og til at du står med pengene.

Så længe? Dem jeg kender der har igennem det gik der højest 3 mdr? Men hvad er det jeg ska søge i amtet? Kan ikk finde set op deres hjemmeside det eneste jeg kan søge er selve børnebidraget? Men det sku jo være hos kommunen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Så længe? Dem jeg kender der har igennem det gik der højest 3 mdr? Men hvad er det jeg ska søge i amtet? Kan ikk finde set op deres hjemmeside det eneste jeg kan søge er selve børnebidraget? Men det sku jo være hos kommunen

Altså du skal kontakte stf og søge om børnepenge og bede dem sende en bekræftelse på at du har ansøgt og når du har det brev i hånden går du på kommunen og siger at du ikke stoler på at biofar nogen sinde vil give dig børnepenge af egen fri vilje.

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Altså du skal kontakte stf og søge om børnepenge og bede dem sende en bekræftelse på at du har ansøgt og når du har det brev i hånden går du på kommunen og siger at du ikke stoler på at biofar nogen sinde vil give dig børnepenge af egen fri vilje.

Okay mange tak hvordan kan det være der kan gå helt op til 1 år

Anmeld

2. juli 2012

Noneother

Anonym skriver:

Ja jeg ventede 11 mdr. -Nogle af mine venner ventede over 1½ år fordi at far modsatte sig.

Ved i øvrigt ikke hvordan at det fungere i andre kommuner, men jeg kunne ikke få via kommunen før at der lå en reel afgørelse, og jeg havde fået en endelig bekræftelse på den afgørelse (Det tog lige 3 måneder ekstra) -Kommunen kunne ikke bruge at "jeg havde søgt" til noget.

Anmeld

2. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Okay mange tak hvordan kan det være der kan gå helt op til 1 år

Aner ikke hvorfor det i visse tilfælde tager så lang tid, det gjorde det ikke for mig.

Anmeld

3. juli 2012

Missq4

Anonym skriver:

Hvordan gør man så det kører gennem kommunen skal jeg søge i statsforvaltningen først?

ja du skal ringe til dem og sige det som det er at han ikke vil betale og du gerne vil ha hjælp så sender de dig de parpir du skal udfylde

Anmeld

3. juli 2012

klmf

Tror den såkaldte far trænger til et lille kursus i forskellen mellem rettigheder og pligter ift. at have børn Og hvad der så er for barnets bedste er så en helt anden snak

Håber du finder ud af det med sfv og det hele!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Tror den såkaldte far trænger til et lille kursus i forskellen mellem rettigheder og pligter ift. at have børn Og hvad der så er for barnets bedste er så en helt anden snak

Håber du finder ud af det med sfv og det hele!

Ja kan vi godt blive enige om.
Han mener så også at jeg bør tænke på ham og hvad han har sf behov før min datter..

Anmeld

3. juli 2012

klmf

Anonym skriver:

Ja kan vi godt blive enige om.
Han mener så også at jeg bør tænke på ham og hvad han har sf behov før min datter..

Selvfølgelig skal man ikke glemme sig selv fuldstændigt fordi man bliver forældre, men et af præmisserne ved at blive forældre synes jeg er at man har ansvaret for det her lille væsen og det betyder bare, at man ofte må varetage barnets behov før sine egne. Hvor gammel er faren?

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Selvfølgelig skal man ikke glemme sig selv fuldstændigt fordi man bliver forældre, men et af præmisserne ved at blive forældre synes jeg er at man har ansvaret for det her lille væsen og det betyder bare, at man ofte må varetage barnets behov før sine egne. Hvor gammel er faren?

Han er 34 så det ikke fordi han er vildt ung

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.