Kan en far fraskrive sig retten til barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tro mig har prøvet at forklare ham det. Han mener så er børnepenge bare er et andet ord for lommepenge til moderen :/

Alle ved jo, det er gratis at have børn.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Missq4

han kan fra skrive sig retten til at se sit barn og forældermyndiheden men hvis han en dag ombestemmer sig kan man ikke gøre noget og uanset om han vil eller ej er han far til barnet så skal han betale børnepenge sådan er det kan man sige ja må man også sige b eller må han jo give den lille fyr rengfrække på

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

Anonym skriver:

Hvordan gør jeg hvis jeg skal søge børnepenge for første gang når jeg ved han ikke vil samarbejde. Skal man søge fastsættelse gennem stats forvaltningen eller kan jeg bare søge direkte gennem kommunerne? Kan jeg godt få tilbage betalt når det er gået 18 mdr siden fødsel?

ja det er gennem amte du skal søge og du kan vælge om det skal være hver månde eller hver ½ år eller hvert år du vil ha pengene det kunne jeg så sender de dig nogle parpir som du skal udfylde og sende retur

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Alle ved jo, det er gratis at have børn.... 

Lige præcist blev også virkelig sur da han sagde det

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

ja det er gennem amte du skal søge og du kan vælge om det skal være hver månde eller hver ½ år eller hvert år du vil ha pengene det kunne jeg så sender de dig nogle parpir som du skal udfylde og sende retur

Okay har bare fået afvise det meget bedre at få børnepengene gennem kommunen når man ved han ikke friviligt vil betale?

Anmeld

2. juli 2012

Leneur

Anonym skriver:

Hej nu er det sådan at jeg har den fulde forældremyndighed.
Men ja han ønsker bare ikk aT betale børnepenge. Og siger os hvis jeg lade være med at søge så holder han sig væk. Men netop som du skriver så er det bare ikke bindende og han kan altid ændre mening:/

Det er jo også det jeg frygter men altså det må komme an på en prøve og ellers søger du jo fluks hvis han på et tidspunkt vil have samvær. Det har jeg tænkt mig at gøre hvis det nogensinde bliver aktuelt. Hvilket jeg jo selvfølgelig ikke håber.

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

Anonym skriver:

Okay har bare fået afvise det meget bedre at få børnepengene gennem kommunen når man ved han ikke friviligt vil betale?

det vil jeg sige at det er uanset om man snakker godt med barnets far eller ej jeg snakker rigtig godt med min stors far men jeg syntes det er ret at det køre den vej for så skal jeg ikke ha dårlig samvitihed hvis han en månede ikke har så mange penge for det må han klare med staten så er det ikke mig det er bussemanden

Anmeld

2. juli 2012

Isabella_mor

jeg troede at man kunne som mor/eller far (alt afhængig af hvem der står med forældremyndigheden) vælge at man ikke vil modtage det ekstra børnebidrag.....

det er vidst noget man skal søge om. så hvis ikke du søger om det, så skal han ikke betale noget.. (det er hvertfald hvad jeg har oplevet med andre)

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

det vil jeg sige at det er uanset om man snakker godt med barnets far eller ej jeg snakker rigtig godt med min stors far men jeg syntes det er ret at det køre den vej for så skal jeg ikke ha dårlig samvitihed hvis han en månede ikke har så mange penge for det må han klare med staten så er det ikke mig det er bussemanden

Hvordan gør man så det kører gennem kommunen skal jeg søge i statsforvaltningen først?

Anmeld

2. juli 2012

Noneother

Anonym skriver:

Hvordan gør man så det kører gennem kommunen skal jeg søge i statsforvaltningen først?

Ja. og når amtet så har truffet en afgørelse skal du gå på kommunen med brevet. Så skal de nok hjælpe dig med at få det helt på plads.

Vær opmærksom på at der nemt kan gå et år fra du søger, og til at du står med pengene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.