Kan en far fraskrive sig retten til barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Leneur

Altså hvis du har en mand/kæreste der vil opfylde ALLE betingelser og indgå som far til dit barn også efter et evt brud og dit barns biofar vil fraskrive sig retten til barnet og dermed heller ikke betaler børnepenge, så kan det lade sig gøre.
Du kan jo også få den fulde forældremyndighed hvis biofar vil give dig den ellers er det meget svært.
Jeg har selv valgt at undvære børnepengene fra min datters biofar hvis han holdte sig væk men desværre kunne det ikke blive juridisk bindende da jeg fik at vide fra stf at det altid er hans RET at søge om samvær lige såvel som det er min RET altid at søge om børnepenge igen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Pige2009

lotchen skriver:

Kan egentlig heller ikke forstå nogen kan komme i tanke om at tro det er en mulighed. Så skal man godt nok lade være med at gøre nogen gravid...

Nærmere omvendt Så ville man(d) kunne gøre piger gravide uden konsekvenser Godt det ikke er tilfældet

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Altså hvis du har en mand/kæreste der vil opfylde ALLE betingelser og indgå som far til dit barn også efter et evt brud og dit barns biofar vil fraskrive sig retten til barnet og dermed heller ikke betaler børnepenge, så kan det lade sig gøre.
Du kan jo også få den fulde forældremyndighed hvis biofar vil give dig den ellers er det meget svært.
Jeg har selv valgt at undvære børnepengene fra min datters biofar hvis han holdte sig væk men desværre kunne det ikke blive juridisk bindende da jeg fik at vide fra stf at det altid er hans RET at søge om samvær lige såvel som det er min RET altid at søge om børnepenge igen....

Hej nu er det sådan at jeg har den fulde forældremyndighed.
Men ja han ønsker bare ikk aT betale børnepenge. Og siger os hvis jeg lade være med at søge så holder han sig væk. Men netop som du skriver så er det bare ikke bindende og han kan altid ændre mening:/

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Han kan frasige sig ønske om samvær, men hvis han så at sige har leveret klatten, så skal han betale til barnets 18. år. Der er ingen vej udenom for ham. Betaler han ikke, kan du få pengene af kommunen og så kræver de det ind hos ham, så det eneste han får ud af at nægte er en kæmpe gæld til myndighederne.

Min veninde blev forladt i 8.måned, faren har aldrig set barnet og ønsker det aldrig (drengen er 10 år nu). Bio-far betaler ikke direkte til mor, hun får af kommunen og de trækker så fra ham.

Det bliver der aldrig diskussion om, det kan han godt glemme at smutte udenom ved at fraskrive sig samvær.

Hvordan gør jeg hvis jeg skal søge børnepenge for første gang når jeg ved han ikke vil samarbejde. Skal man søge fastsættelse gennem stats forvaltningen eller kan jeg bare søge direkte gennem kommunerne? Kan jeg godt få tilbage betalt når det er gået 18 mdr siden fødsel?

Anmeld

2. juli 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Altså det ikke fordi det er noget jeg ønsker. Men det er hans eget ønske , så ønsker ikke at fra tage ham noget.
Det er fordi han ikke ønsker st betale børnepenge. Så vil han fraskrive sig retten istedet for. Det mener jeg bare ikke man kan? Kan i hvertfald ikk finde det på nettet

uanset hvor meget han fraskriver sig skal han betale børnepenge!

Anmeld

2. juli 2012

Caroline86

Anonym skriver:

Hvordan gør jeg hvis jeg skal søge børnepenge for første gang når jeg ved han ikke vil samarbejde. Skal man søge fastsættelse gennem stats forvaltningen eller kan jeg bare søge direkte gennem kommunerne? Kan jeg godt få tilbage betalt når det er gået 18 mdr siden fødsel?

statsamtet skal give ham en "betalingsdom" inden kommunen kan udbetale til dig! Så få fat i stastforvaltningen så hurtigt som muligt så du kan få sagen behandlet! Du vil så i øvrigt modtage pengene tilbagevirkende

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

uanset hvor meget han fraskriver sig skal han betale børnepenge!

Okay mange tak for svar

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

statsamtet skal give ham en "betalingsdom" inden kommunen kan udbetale til dig! Så få fat i stastforvaltningen så hurtigt som muligt så du kan få sagen behandlet! Du vil så i øvrigt modtage pengene tilbagevirkende

Hvordan søger jeg om det altså den betalings dom? Noget jeg skal gøre på nettet eller ringer man til dem

Anmeld

2. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Altså det ikke fordi det er noget jeg ønsker. Men det er hans eget ønske , så ønsker ikke at fra tage ham noget.
Det er fordi han ikke ønsker st betale børnepenge. Så vil han fraskrive sig retten istedet for. Det mener jeg bare ikke man kan? Kan i hvertfald ikk finde det på nettet

Tror han, at børnepenge er en ydelse, man betaler for at være sammen med sit barn? De to ting har intet med hinanden at gøre! 

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Tror han, at børnepenge er en ydelse, man betaler for at være sammen med sit barn? De to ting har intet med hinanden at gøre! 

Tro mig har prøvet at forklare ham det. Han mener så er børnepenge bare er et andet ord for lommepenge til moderen :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.