pastry26 skriver:
Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, for det her er svært at indrømme..
Men jeg er så sindssyg ked af det, at jeg næsten ikke kan være i mig selv.
Det ser nu ud som om at jeg ikke skal være mor i denne her omgang heller og vi bliver nødsaget til at stoppe behandling i 3 mdr. grundet ferie i klinikken og vores egen ferie, samt praktikperiode.
Det er så svært for mig denne her gang. Jeg kan næste ikke stå ud af sengen og jeg aflyser aftaler, for at ligge i fosterstilling hjemme på sofaen. Min kæreste er selvfølgelig også ked af det, men jeg orker ikke at snakke med ham om det, da jeg føler jeg også skal "bearbejde" hans sorg også.. og det magter jeg ikke.
Jeg er træt af at være den søde og "ikke-påvirkelige" veninde overfor mine gravide veninder/veninder med børn, for de forstår slet slet ikke følelsen af afmagthed. Når vi taler om det, er deres svar "tror du ikke bare du skal slappe lidt af??".
Slappe af?? Jeg er så fu**ing træt af at høre dem sige det!! Her sidder jeg og høre på deres historier om at mærke liv den første gang, følelsen af at føle sig speciel osv osv. STOP STOP for helved, jeg magter det ikke mere!!
Jeg er så alene i verden med mine følelser og jeg er alvorligt bange for jeg er ved at udvikle en depression. Faktisk er jeg så modløs, at jeg ikke engang orker at stå op for at blive insemineret.. fordi jeg tror ikke på det.
Jeg ved godt at det ikke er en menneskeret at få børn. Og at jeg også har ret til et dejligt liv, evt. uden børn. Men jeg kan slet ikke finde mig selv i alt det her, og jeg føler virkelig at jeg har nået bunden...
Det her er ikke et medlidenheds indlæg. Jeg skriver, fordi jeg tror jeg har godt af, at få det ud.
Tak fordi du evt. gad at læse med.
Vi kender ikke hinanden - og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg slet ikke ved, hvad du går igennem, men derfor får du alligevel et stort kram herfra.
Jeg håber ikke, at dette tages som ufølsomt i din situation, som tydeligvis er en svær tid - men jeg sidder som "den fertile veninde" og kunne godt bruge at vide, hvordan det er bedst at tackle den sorg og tristhed, kvinder som dig sidder med?
Jeg har haft meget svært ved at annoncere mine graviditeter, fordi jeg har været bange for, om jeg sårede nogle, som måske kæmpede for det. Der er ikke nogen i min umiddelbare omgangskreds, der har været åbne omkring vanskeligheder med at opnå graviditet, men efter deres graviditet/fødsel er det alligevel kommet frem, at der var "noget".
Jeg kan forstå, at du/I har været åbne omkring forløbet, og så er det unægteligt nemmere at forholde sig til det - men hvis vi var veninder, så ville jeg være grædefærdig over at skulle fortælle dig, at jeg var gravid - der er nemlig også følelser forbundet med at føle sorg på andres vegne samtidigt med at man selv er glad - hvor går grænsen for, hvad der er tilladt?
Hvordan kunne du ønske dig, at dine veninder opførte sig? Maverne kan ikke skjules, deres verden drejer sig om det lille ny liv, de kan ikke tage på besøg uden at have babyen med, og barnevognene kan ikke gemmes væk. Det er rigtigt svært at vide, hvor meget den anden ønsker at vide, når hele ens verden drejer sig om det - men jeg kan sagtens følge dig i de velmente råd "slap af/få en hund" og hvad man ellers hører af dumme kommentarer.
Har du/I sagt direkte til veninderne, hvor grænsen går?
Lige nu er det helt sikkert uoverskueligt for dig at tro på, at det nogensinde lykkes - men jeg håber, at alle succeshistorierne herinde kan give dig troen tilbage, det skal nok lykkes.