pastry26 skriver:
Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, for det her er svært at indrømme..
Men jeg er så sindssyg ked af det, at jeg næsten ikke kan være i mig selv.
Det ser nu ud som om at jeg ikke skal være mor i denne her omgang heller og vi bliver nødsaget til at stoppe behandling i 3 mdr. grundet ferie i klinikken og vores egen ferie, samt praktikperiode.
Det er så svært for mig denne her gang. Jeg kan næste ikke stå ud af sengen og jeg aflyser aftaler, for at ligge i fosterstilling hjemme på sofaen. Min kæreste er selvfølgelig også ked af det, men jeg orker ikke at snakke med ham om det, da jeg føler jeg også skal "bearbejde" hans sorg også.. og det magter jeg ikke.
Jeg er træt af at være den søde og "ikke-påvirkelige" veninde overfor mine gravide veninder/veninder med børn, for de forstår slet slet ikke følelsen af afmagthed. Når vi taler om det, er deres svar "tror du ikke bare du skal slappe lidt af??".
Slappe af?? Jeg er så fu**ing træt af at høre dem sige det!! Her sidder jeg og høre på deres historier om at mærke liv den første gang, følelsen af at føle sig speciel osv osv. STOP STOP for helved, jeg magter det ikke mere!!
Jeg er så alene i verden med mine følelser og jeg er alvorligt bange for jeg er ved at udvikle en depression. Faktisk er jeg så modløs, at jeg ikke engang orker at stå op for at blive insemineret.. fordi jeg tror ikke på det.
Jeg ved godt at det ikke er en menneskeret at få børn. Og at jeg også har ret til et dejligt liv, evt. uden børn. Men jeg kan slet ikke finde mig selv i alt det her, og jeg føler virkelig at jeg har nået bunden...
Det her er ikke et medlidenheds indlæg. Jeg skriver, fordi jeg tror jeg har godt af, at få det ud.
Tak fordi du evt. gad at læse med.
Åh, sikke en magtesløshed! Det må være SÅ hårdt. At man slet ikke selv kan styre det, selvom det er ens brændende ønske, og man vi gøre alt for at få det opfyldt!

Jeg ved godt, at man ikke kan komme med råd i denne sammenhæng, for I ved så rigeligt selv, hvad I kan og vil osv.. Men jeg tænker, at hvis man gik i gang med adoptionsproces (sideløbende), så ville det måske give noget følelse af styring med situationen - styring i retning af et barn, om end det vil tage tid.. Det var bare en tanke... Intet andet.
Du fortjener at blive mor. Det er pissehamrende uretfærdigt, at du ikke er blevet det endnu. Og du har al ret til at - og bør for dit eget helbreds skyld - bede veninder om at klappe i, når dine grænser bliver overtrådt.
Du bliver simpelthen nødt til at lade omverdenen vide, at det her er svært - pissehamrende svært!! For det er det!
Jeg håber alt det bedste for dig/jer.