kan jeg gaa i skole og amme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

AnneH

Gravid2012 skriver:

Hej alle sammen..... jeg skal foede i oktober, og vil gerne begynde i skole naesten straks bagefter... og vil gerne amme mit barn.

Det er kun fire gange om ugen, 3 timer hver gang.....

3 timer x 4 dage = muligt ??

Kan jeg pumpe maelk ud og laegge det i koeleskabet til min svigermor gir barnet MIT maelk....(hvis - hvor langt tid kan det saa holde?) eller kan man gi erstartningsmaelk indtil jeg kommer hjem, eller skal man ikke "mixe" naar man ammer..?

tak for jeres hjaelp paa forhaand

Hvis du har lyst til det så synes jeg helt bestemt at du skal prøve. Og du kan sagtens malke ud og stille det på køl, det kan holde sig i op til 3 dage i køleskabet og 6 mdr. i fryser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Isabella_mor

Tvillingemor90 skriver:

Det jo lige det vi er super forskellige .. Jeg ville ikke havde brug for tid alene efter 3 mdr (sådan fast hver uge), hvor andre har meget behov for det ..

Tror virkelig det er meget forskelligt fra person til person om man kan klare det

jeg kan huske at jeg ammede i 3 måneder. og til sidst ville jeg bare UD... væk. komme igang med noget..

nogle dage tog jeg bassen med i træningscenteret, og andre dage kunne han blive hjemme sammen med sin far... 

jeg tror at hvis man starter tidligt med at være væk bare lidt og lader bebs prøve at være alene sammen med nogle andre mennesker, at man med tiden får et barn der er godt rustet til at f.eks. skulle starte i institution, blive passet osv... 

og når det nu kun er 3 timer i døgnet så syntes jeg personligt ikke det ser helt sort ud.. Havde det derimod været en fuldtids skoling, havde jeg nok også frarådet det når baby er så lille... 

men 3 timer, de er jo sovet væk fra babys side når mor er hjemme... 

Anmeld

27. juni 2012

Mor til Ella

Gravid2012 skriver:

naar jeg siger naesten straks, snakker jeg foerst om Januar, saa jeg er jo sammen med bebs de foerste 3 maaneder.... men det maa jeg jo lige taenke over.. syntes bare jeg har set mange moedre som gaar paa arbejde et par uger efter, men det kan godt vaere jeg tager fejl...

Altså jeg har arbejdet delvis siden baby var 1 måned, og det er gået fint.

Stoppede amning efter 5 uger, dog ikke pga arbejde. Men synes det ville have været umuligt med amning også

Starter fuldtid om 2 uger så er Ella lidt over 4 måneder....

Men det er pisse hårdt, for man vil jo gerne være så meget sammen med ens baby som muligt og et eller andet sted kan man godt føle man svigter, men man har jo ikke altid et valg Men med mit næste barn vil jeg ikke have det skal være på samme måde....

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre.....

Anmeld

27. juni 2012

Tvillingemor80

Gravid2012 skriver:

ja satser ogsaa paa det kommer til at virke... Jamen min mand er egentlig fra Kreta, moedte ham paa en ferie da jeg var 15 aar... og flyttede herned da jeg var 16 (bare i et aar paa en sprogskole), og da jeg var 18 aar flyttede jeg herned for altid... Da jeg var 21 blev vi gift, og nu er jeg snart 24 aar, og vi har haft den mest fantastiske tid hernede.. Vi var begge enige om at bo hernede, det er sq saa dejligt !

Har du vaeret i Graekenland?

Ej hvor skønt..

ja jeg har været på Kreta : ) - der jo dejligt, ingen tvivl om det.

Anmeld

27. juni 2012

Tanja1234

Selvfølgelig skal du da prøve at få det til at fungere. Man kan ikke gøre andet end at prøve.. Vil baby ikke tage flaske eller hvad der nu kan opstå af problemer, så klarer du dem til den tid eller finder på noget andet.

Og du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed over at din svigermor passer den lille i så få timer. Især når baby er så lille (3 mdr) så kan det jo sagtens være at h*n sover hele tiden væk og aldrig bemærker at du var smuttet.

Min holdning er helt klart at for at få glade børn, skal man have glade forældre. Min datter havde sin første overnatning ude da hun var 2 måneder og startede i dagpleje da hun var 6,5 mdr - selvom hun er for tidligt født. Min datter får meget mere ud af at være hos en dedikeret dagplejemor og blive hentet af en glad mor - end at gå hjemme hele dagen med en mor der hellere ville være på arbejde..

Anmeld

27. juni 2012

Frk. Himmelblå

FrkT skriver:

Er helt enig med dig

Men igen, trådstarter kan jo også risikere at få et barn som absolut ikke vil amme men kun vil have flaske - så giver det jo helt sig selv, eller hun kan risikere ikke at have mælk (nok) til barnet alligevel... de ting kan man jo ikke forudse

Og ja, hun kan jo altid springe fra uddannelsen, hvis det ikke går

Det er nemlig lige det.

Ingen grund til at tage sorgerne på forskud,- det hele kommer garanteret til at give sig selv, når det aktuelle nærmer sig.

Anmeld

27. juni 2012

Missq4

hvis du vil kompiner ammeningen og det at barnet skal ha ud over også skal du søger får at det ikke bliver i flaske da det er nemmer at spise af flaske end af bryst så barne kan/vil midste lysten til bryste.

men der ud over ville jeg nok også vente det er jo den først tid man skal knøtte bånd og lære den lille at kende og det er der at barnet har brug for at mor er der og hendes trykhed

Anmeld

27. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Vidunderligeunger skriver:

Nej det synes jeg ikke er muligt. Jeg har selv lige haft en baby med i skole fordi jeg kun manglede 4 uger inden eksaminer.. men jeg gør det ALDRIG IGEN. men du vil ha barnet passet 4x3 timer af din svigermor? Det synes jeg slet ikke er optimalt. Du har valgt at blive forælder og det indebærer altså at man er sammen med sit barn så meget som muligt. Jeg synes for at være helt ærlig, at det er lidt egoistisk at du vil have din udd. men så skal baby bare passes. Det lyder måske lidt hårdt, men jeg lærte bare af at have min med i skole. Selvom det var på hans præmisser, så var det jo mit behov der skulle opfyldes (forstår du?)

Men til det med amningen. Du kan sagtens malke ud. Det kan holde sig et døgn i køleskab (men lugt altid til det inden du giver det) og 6 mdr i fryser. Så du kan jo evt. fryse det og så kan farmor tø det op når hun kommer.. 

Jeg syntes så bestemt ikke at det er egoistisk, TS tager ansvar og sørger for en uddannelse og dermed ikke at skulle forsørges af det offentlige, hvis hun nu havde boet i DK.

Barnet vil være 3 mdr, og kan sagtens passes af svigermor i de 3 timer, højst sandsynligt vil det sove mange af de timer, det er en fast person som kommer til at passe barnet og ikke forskellige personer. Så det vil ikke skade barnet og blive forvirrende for barnet, men ganske trygt og genkendeligt.

Anmeld

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Gravid2012 skriver:

Hej alle sammen..... jeg skal foede i oktober, og vil gerne begynde i skole naesten straks bagefter... og vil gerne amme mit barn.

Det er kun fire gange om ugen, 3 timer hver gang.....

3 timer x 4 dage = muligt ??

Kan jeg pumpe maelk ud og laegge det i koeleskabet til min svigermor gir barnet MIT maelk....(hvis - hvor langt tid kan det saa holde?) eller kan man gi erstartningsmaelk indtil jeg kommer hjem, eller skal man ikke "mixe" naar man ammer..?

tak for jeres hjaelp paa forhaand

Jeg vil sige at det kommer an på baby. Du kan ikke vide det på forhånd. Det kan være baby elsker flasken og ikke bliver generet af at det er farmor der giver, men det kan også være baby ikke vil tage imod flaske og du derfor skal være der for at amme. 

Det kan også være at baby har mavebesvær og kræver en lidt hyppigere amning eller blot har brug for sin mor men det kan også være baby godt kan undvære dig i 3 timer.

Min dreng havde ondt i maven det meste af tiden de første 4 måneder, derfor ville det ikke være en mulighed for mig. Men du har jo heldigvis 3 måender til at lære dit barn at kende og finde ud af om det kan lade sig gøre

Anmeld

27. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
2skønnebørn skriver:

Jeg syntes så bestemt ikke at det er egoistisk, TS tager ansvar og sørger for en uddannelse og dermed ikke at skulle forsørges af det offentlige, hvis hun nu havde boet i DK.

Barnet vil være 3 mdr, og kan sagtens passes af svigermor i de 3 timer, højst sandsynligt vil det sove mange af de timer, det er en fast person som kommer til at passe barnet og ikke forskellige personer. Så det vil ikke skade barnet og blive forvirrende for barnet, men ganske trygt og genkendeligt.

glemte lige at skrive at der er stor forskel på at få barnet passet derhjemme og så have det med i skole som du havde. Der bliver barnet jo mere påvirket af alle de mange indtryk end der hjemme, så jeg syntes ikke du kan sammenligne de 2 situationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.