kan jeg gaa i skole og amme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.514 visninger
43 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Gravid2012

Hej alle sammen..... jeg skal foede i oktober, og vil gerne begynde i skole naesten straks bagefter... og vil gerne amme mit barn.

Det er kun fire gange om ugen, 3 timer hver gang.....

3 timer x 4 dage = muligt ??

Kan jeg pumpe maelk ud og laegge det i koeleskabet til min svigermor gir barnet MIT maelk....(hvis - hvor langt tid kan det saa holde?) eller kan man gi erstartningsmaelk indtil jeg kommer hjem, eller skal man ikke "mixe" naar man ammer..?

tak for jeres hjaelp paa forhaand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Vidunderligeunger

Nej det synes jeg ikke er muligt. Jeg har selv lige haft en baby med i skole fordi jeg kun manglede 4 uger inden eksaminer.. men jeg gør det ALDRIG IGEN. men du vil ha barnet passet 4x3 timer af din svigermor? Det synes jeg slet ikke er optimalt. Du har valgt at blive forælder og det indebærer altså at man er sammen med sit barn så meget som muligt. Jeg synes for at være helt ærlig, at det er lidt egoistisk at du vil have din udd. men så skal baby bare passes. Det lyder måske lidt hårdt, men jeg lærte bare af at have min med i skole. Selvom det var på hans præmisser, så var det jo mit behov der skulle opfyldes (forstår du?)

Men til det med amningen. Du kan sagtens malke ud. Det kan holde sig et døgn i køleskab (men lugt altid til det inden du giver det) og 6 mdr i fryser. Så du kan jo evt. fryse det og så kan farmor tø det op når hun kommer.. 

Anmeld

27. juni 2012

maria_wlt

Vidunderligeunger skriver:

Nej det synes jeg ikke er muligt. Jeg har selv lige haft en baby med i skole fordi jeg kun manglede 4 uger inden eksaminer.. men jeg gør det ALDRIG IGEN. men du vil ha barnet passet 4x3 timer af din svigermor? Det synes jeg slet ikke er optimalt. Du har valgt at blive forælder og det indebærer altså at man er sammen med sit barn så meget som muligt. Jeg synes for at være helt ærlig, at det er lidt egoistisk at du vil have din udd. men så skal baby bare passes. Det lyder måske lidt hårdt, men jeg lærte bare af at have min med i skole. Selvom det var på hans præmisser, så var det jo mit behov der skulle opfyldes (forstår du?)

Men til det med amningen. Du kan sagtens malke ud. Det kan holde sig et døgn i køleskab (men lugt altid til det inden du giver det) og 6 mdr i fryser. Så du kan jo evt. fryse det og så kan farmor tø det op når hun kommer.. 

Jeg er enig her.. Baby har virkelig brug for sin mor i den første tid.. 3-4 timer virker måske ikke af meget men det er næsten umuligt at få en ordentlig amning op at køre hvis den står på flaske fra start og flere timer om dagen.

Jeg ville slet ikke skænke den skole en tanke hvis det var mig.. Baby er lilel så kort tid og den er SÅ speciel. 

Anmeld

27. juni 2012

FrkT

Har du transporttid til uddannelsesstedet?

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget galt i at du er væk 3 timer om dagen i 4 dage i ugen. Du tager jo også din uddannelse for dit barns skyld  Dog ville jeg så helt klart prioritere at være sammen med mit barn resten af dagen de dage, og så lade faren om indkøb osv.

Men var det mig tror jeg slet ikke jeg ville kunne. Tror jeg ville føle et stort afsavn, især når baby var så lille

Anmeld

27. juni 2012

quindelist

Gravid2012 skriver:

Hej alle sammen..... jeg skal foede i oktober, og vil gerne begynde i skole naesten straks bagefter... og vil gerne amme mit barn.

Det er kun fire gange om ugen, 3 timer hver gang.....

3 timer x 4 dage = muligt ??

Kan jeg pumpe maelk ud og laegge det i koeleskabet til min svigermor gir barnet MIT maelk....(hvis - hvor langt tid kan det saa holde?) eller kan man gi erstartningsmaelk indtil jeg kommer hjem, eller skal man ikke "mixe" naar man ammer..?

tak for jeres hjaelp paa forhaand

Min veninde gjorde det, -og det gik uden de store problemer.

Men det kommer jo nok an på hvor hurtigt du og baby finder jer til rette med amningen

Anmeld

27. juni 2012

Gravid2012

Vidunderligeunger skriver:

naar jeg siger naesten straks, snakker jeg foerst om Januar, saa jeg er jo sammen med bebs de foerste 3 maaneder.... men det maa jeg jo lige taenke over.. syntes bare jeg har set mange moedre som gaar paa arbejde et par uger efter, men det kan godt vaere jeg tager fejl...

Anmeld

27. juni 2012

Tvillingemor80

Jeg ville ikke kunne gøre det.

Synes det var hårdt nok at sende dem afsted da de var 14 mdr.

Men vi er jo alle forskellige, måske virker det for dig..

Anmeld

27. juni 2012

Gravid2012

FrkT skriver:

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget galt i at du er væk 3 timer om dagen i 4 dage i ugen. Du tager jo også din uddannelse for dit barns skyld  Dog ville jeg så helt klart prioritere at være sammen med mit barn resten af dagen de dage, og så lade faren om indkøb osv.

Men var det mig tror jeg slet ikke jeg ville kunne. Tror jeg ville føle et stort afsavn, især når baby var så lille

Ja 1 1/2 time... fordi det er med cykel....

Nemlig , tager uddannelsen for mit barns skyld, det er foerst efter jeg blev gravid jeg taenkte over at faa en uddannelse.. har arbejdet indtil nu, og har haft det fint med det ... meeen han har fortjent det bedste

ja der er en masse at taenke over...

Anmeld

27. juni 2012

Gravid2012

FrkT skriver:

ps. Altsa 1 1/2 time i skolen og 1 1/2 time med cykel...

Anmeld

27. juni 2012

TNBC

Tvillingemor90 skriver:

Jeg ville ikke kunne gøre det.

Synes det var hårdt nok at sende dem afsted da de var 14 mdr.

Men vi er jo alle forskellige, måske virker det for dig..

forestil dig 10måneders barsel sammenlagt med 4børn(2sæt tvillinger) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.