Amning trods blufærdighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

ano14316

nielsen80 skriver:

Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.

En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar

Jeg VAR også meget blufærdig, men man ændre sig ret meget i et øjeblik man har født. pludselig bliver det bare vigtigere at give mad. Heldigvis!

Jeg har aldrig kunne smide tøjet, selv ikke for mine bedste veninder, uden at synes det var ubehageligt, men oplevede det ikke som et problem da jeg ammede.

Nogen gange kunne jeg da godt synes det var lidt ubehageligt, men så sagde jeg til mig selv, at andre måtte finde sig i det, for det var den eneste mulighed jeg havde.

Dertil vil jeg så sige at du kan SAGTENS tillade dig at sætte dig inde ved siden af og amme. Det har jeg ofte gjort hvis jeg synes der var for mange mennesker. Det er helt okay at man har behov for ro, og ro er det vigtigste for at få det hele til at fungere.!
er der nogen der ikke forstår det er det deres problem ikke dit!

held og lykke med det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Sitrani

nielsen80 skriver:

Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.

En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar

I starten gjorde jeg det, at jeg simpelthen blev hjemme, indtil amningen fungerede fuldstændig, jeg tog kun ud med min datter, hvis hun lige havde spist, så jeg var sikker på ikke at skulle side ude blandt folk og amme, og ellers gik jeg ind i et rum, hvor der ikke var andre, og sad der.... desuden kan du gøre det, at du ligger et stofble over dit bryst og babys hoved... Så er der ingen der kan se noget.... Det skal nok gå....

Mht. svigerfamilien osv. så er jeg nok ikke lige så blufærdig som dig, for jeg hev bare brystet frem, og gav mad... jeg synes det er det mest naturlige i verden, og er ikke flov over det... tænk på, at det er dit barn, der skal have mad, og tænk ikke så meget på om folk kigger, eller at det faktisk er dit bryst du har fremme.. hehe.. hvis man kan sige det sådan

Ellers må du gå ind i et andet rum hver gang du skal amme - det er altid en mulighed, hvis I er indenfor i hvert fald....

Jeg har endda siddet på jensens bøfhus og ammet min datter da hun var lille... DOG med stofble over Så det kan lade sig gøre, at være diskret....

Anmeld

26. juni 2012

Moar2011

nielsen80 skriver:

jeg har lidt svært ved det dengang, og det startet med at bare sku være foran svigermor, det var svært for mig .. men igen, jeg skulle jo lærer det, og samtidligt med det, får man jo et andet syn på bryster, nu bliver det jo et behov for et lille menneske
(det skal lige siges, her var det hele brystet man kunne se, fordi jeg synes det var lidt svært at finde en teknik, da jeg både brugte ammebrik og skulle ligge ham til) hihi .
så det har været til mange griner ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.