nielsen80 skriver:
Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave
glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.
En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar
I starten gjorde jeg det, at jeg simpelthen blev hjemme, indtil amningen fungerede fuldstændig, jeg tog kun ud med min datter, hvis hun lige havde spist, så jeg var sikker på ikke at skulle side ude blandt folk og amme, og ellers gik jeg ind i et rum, hvor der ikke var andre, og sad der.... desuden kan du gøre det, at du ligger et stofble over dit bryst og babys hoved... Så er der ingen der kan se noget....
Det skal nok gå....
Mht. svigerfamilien osv. så er jeg nok ikke lige så blufærdig som dig, for jeg hev bare brystet frem, og gav mad... jeg synes det er det mest naturlige i verden, og er ikke flov over det... tænk på, at det er dit barn, der skal have mad, og tænk ikke så meget på om folk kigger, eller at det faktisk er dit bryst du har fremme.. hehe.. hvis man kan sige det sådan 
Ellers må du gå ind i et andet rum hver gang du skal amme - det er altid en mulighed, hvis I er indenfor i hvert fald....
Jeg har endda siddet på jensens bøfhus og ammet min datter da hun var lille... DOG med stofble over
Så det kan lade sig gøre, at være diskret....