Amning trods blufærdighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Fenja09

Jeg tænkte også selv meget over det med at amme foran andre mennesker - udover min kæreste, og i starten dækkede jeg brystet til med en stofble og det fungerede fint. Den bette skulle have mad og jeg ville gerne være med i samtalerne, og ja, så måtte jeg jo amme foran f.eks svigerfamilien.

Det mærkelige er, at det altid er mødrene der tænker sådan, tror virkelig at de færreste mennesker synes det er "frastødende" eller andet når de ser en kvinde amme sit barn - inkl. svigerfar. Det er jo noget af det mest naturlige i verdenen

Men du skal helt sikkert gøre det du har det bedst med og hvis det er, at gå ind i et andet rum, så er det hvad du gør. Tror de fleste mødre tænker meget over det i starten, men langsomt ændres det til at være en helt alm. hverdagsting.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

CaWi

Jeg tænkte præcis der samme som dig før jeg fødte.
Og jeg har også et par gange været gået ind i et andet rum for at amme. Men nu rører det mig ik mere. Men familien er også god til at lade mig mens jeg ammer.
Dog ammer jeg ikke offentligt når jeg feks er ude og shoppe. Så går jeg hellere ud i bilen og sætter mig med ham.

Min blufærdighed er helt sikkert blevet ændret på nogle områder efter jeg har født.

Anmeld

24. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gør det som du har det bedst med! Hvis det betyder at du lige går for dig selv mens du ammer, så er det sådan u gør. Når det så fungere og man har lært at gøre det disket, så ka man klare det alle steder uden der en som opdager noget!! 

Vil så også lige komme med et godt råd om en undværlig invistering, hvis det er ok?? Køb et par rigtig gode amme bh'er og nogle amme trøjer / toppe, så undgår du at sku hive op i tøjrn og vise maven frem... 

For at det bare kommer til st fungere for jer! Vh stine

Anmeld

24. juni 2012

Karo

nielsen80 skriver:

Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.

En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar

Det skal nok gå.

Jeg er også meget blufærdig og fandt ret hurtigt ud af det. 

Du tager ammepuden og ligger den så du syndes den ligger behageligt. Så få du en til at give dig din søn/datter og ligger ham/hende så han/hun ligger ordentligt. Så tager du en baby dyne eller et lille tæppe og ligger over så du er dækket. Derefter pakker du brystet frem så den lille kan få mad

Anmeld

24. juni 2012

nielsen80

Bonde-liv skriver:

man sætter bar en stofbles hjørne fast i bhstroppen så kører det

min blufærdighed blev også rykket efter jeg fik børn og ammede.

Ok tak for svar. Synes bare at jeg har læst mig frem til, at det i starten er bedst, hvis man ligger baby på maven - hud mod hud, og lader dem finde brystet. Tænker at man så er meget blottet, men har jo ikke prøvet det, så kan godt være ens grænser rykker sig, og mine bekymringer er ubegrundet(det håber jeg da!)

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

Bonde-liv skriver:

man sætter bar en stofbles hjørne fast i bhstroppen så kører det

min blufærdighed blev også rykket efter jeg fik børn og ammede.

Samme her havde dog bare stofbleen hængende løst over skulderen så den dækkede mit bryst og bebs, for så blev hun heller ikke forstyrret min grænser har også klart rykket sig, da jeg inden jeg fødte aldrig troede, at jeg nogensinde skulle amme foran nogen, men da Laura først var født, var jeg ikke nervøs overhovedet.

Har endda siddet på Jensens Bøfhus og fået serveret mad mens jeg ammedeuden, at tjeneren lagde mærke til, at jeg ammede

Anmeld

24. juni 2012

tarkoflen

ønskebarn74 skriver:

det ligner lidt et forklæde.. mor kan se baby foroven.. men ingen andre...

Har lige googlet det og det er da bare så smart! For det med stofbleen er jo, at den kan falde ned og man kan ikke se baby, så er det her ret smart!

Anmeld

24. juni 2012

Koen.

Jeg er også meget blufærdig, men det har alle venner, familier og svigerne været søde til at tage hensyn til de fleste har kigget væk mens jeg fandt madpakkerne frem og fik gemt mig med dyne,tæppe,stofble etc. Ang. Svigerne så har vi lige været på weekend derover og der gik svigerfar som regel ud af rummet og svigermor vendte ryggen til indtil jeg havde fået lagt lillebror til og babsen så var ude af syne

Tror bare du skal være god til at melde ud hvordan du har det

Anmeld

24. juni 2012

Nessie

Havde det på samme måde, men gik lidt for mig selv, eller gemte mig bag babydyne og stofbleer. Synes også de fleste var flinke til lige at kigge væk, indtil han var lagt til.

Men ma da indrømme, at selvom jeg var skuffet over at jeg bare ikke havde mælk nok efter 5 uger, og måtte gå over til MME, så var jeg i mit stille sind lettet over at slippe for at skulle blotte mig over for andre

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
tarkoflen skriver:

Jrg synes helt sikkert godt du kan være bekendt at gå ind i et andet rum og amme! Det vigtigste er, at du føler dig tilpas, ellers kan du nok ikke få amningen til at fungere optimalt! Hvis du sidder og er vildt anspændt, så kan baby jo mærke det!

Jeg har en veninde, der altid gik ind i et rum for sig selv og ammede, og det er der altså aldrig nogen der har set skævt til!

Du skal gøre hvad du føler dig tilpas med

Stort

Jeg er helt enig.

I opstartsfasen er det vigtigste at få amningen til at køre, og det er ikke så nemt på samme tid at dække sig til med f.eks. en stofble.

Jeg tror ikke, du får nogen undrende blikke/kommentarer ved at gå ind i et andet rum, da de fleste jo forstår, det kan være svært i starten, og at ikke alle har lyst at blotte sig for alle og enhver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.