Amning trods blufærdighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.438 visninger
32 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2012

nielsen80

Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.

En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.

En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar

Jrg synes helt sikkert godt du kan være bekendt at gå ind i et andet rum og amme! Det vigtigste er, at du føler dig tilpas, ellers kan du nok ikke få amningen til at fungere optimalt! Hvis du sidder og er vildt anspændt, så kan baby jo mærke det!

Jeg har en veninde, der altid gik ind i et rum for sig selv og ammede, og det er der altså aldrig nogen der har set skævt til!

Du skal gøre hvad du føler dig tilpas med

Stort

Anmeld

24. juni 2012

ønskebørn74

nielsen80 skriver:

jeg har det på samme måde som dig..

jeg har tænkt mig at investere i et ammecover..

Anmeld

24. juni 2012

Bonde-liv

man sætter bar en stofbles hjørne fast i bhstroppen så kører det

min blufærdighed blev også rykket efter jeg fik børn og ammede.

Anmeld

24. juni 2012

tarkoflen

ønskebarn74 skriver:

Kan man få noget der hedder et ammecover? Se der blev jeg klogere

Hvad går sådan et ud på?

Anmeld

24. juni 2012

nielsen80

tarkoflen skriver:

Jrg synes helt sikkert godt du kan være bekendt at gå ind i et andet rum og amme! Det vigtigste er, at du føler dig tilpas, ellers kan du nok ikke få amningen til at fungere optimalt! Hvis du sidder og er vildt anspændt, så kan baby jo mærke det!

Jeg har en veninde, der altid gik ind i et rum for sig selv og ammede, og det er der altså aldrig nogen der har set skævt til!

Du skal gøre hvad du føler dig tilpas med

Stort

Tak for svar, det kan godt være jeg bare skal tænke på mig selv og lillepigen, og så må svigerfamilien/familien vente til vi er færdige. Tænker det mest er i starten det er et problem, og når det så kører, så bliver det også lidt nemmere at amme og være dækket til.

Anmeld

24. juni 2012

ønskebørn74

tarkoflen skriver:

Kan man få noget der hedder et ammecover? Se der blev jeg klogere

Hvad går sådan et ud på?

det ligner lidt et forklæde.. mor kan se baby foroven.. men ingen andre...

Anmeld

24. juni 2012

nielsen80

ønskebarn74 skriver:

Hvad er et ammecover og endnu vigtigere, hvor kan man købe sådan et?

Anmeld

24. juni 2012

forår

nielsen80 skriver:

Du skal gøre hvad du føler dig bedst med, og ikke tænke på de andre

Men det skal lige siges at jeg havde det på samme måde som dig dengang jeg ventede mig, men af en eller anden årsag så blev jeg hutigt MEGET mindre blufærdig når det angik amning. Efter nogen tid var jeg næsten ligeglad med hvor jeg ammede henne og hvem jeg havde som tilskuer Jeg var selvfølgelig diskret omkring det, de steder hvor det ikke lige er så hensigtigmæssigt at flashe patter

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Havde det så præcis samme måde - men har nu ammet min søn i 4 mdr. og vil blive ved så længe jeg kan

For mig ændrede mit syn sig, den dag jeg fik min dreng i mine arme, på det tidspunkt tænkte jeg ikke mere over at nogle kunne se min babs, men jeg tænkte at de kunne se at jeg gav mit barn mad..

Selvfølgelig afskærme jeg det lidt, når vi er ude - jeg er trods alt stadigvæk en meget blufærdig pige

Men ellers syntes jeg sagtens at man kan gå ind i et rum, hvis du føler det bedst for dig, så skal du absolut gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.