nielsen80 skriver:
Tiden nærmere sig, hvor jeg skal møde det lille vidunder i min mave
glæder mig enormt, men samtidig er der også en masse tanker og usikkerheder omkring livet som mor.
En af de ting som fylder meget i øjeblikket, er det at få amning til at fungere, trods det faktum, at jeg er utrolig blufærdig. Jeg vil gerne amme, men har det svært med at skulle gøre det foran f.eks. svigerfamilien. Ved godt, at man kan gøre det diskret, men tænker at dette er lidt svært i opstartsfasen???? Er der nogle som har haft samme problemstilling, og hvordan er I kommet rundt om det? Jeg ved min svigerfamilie kommer til at være der rigtigt meget i starten, og synes ikke rigtig jeg kan tillade mig at tage bebs i flere timer ind i et rum for mig selv. På den anden side tror jeg ikke jeg kan slappe af, og få noget til at fungere, hvis jeg sidder fuldstændig blottet overfor svigerfar
Nu er jeg ikke selv særlig blufærdig, og ammer stortset hvor jeg lige befinder mig, og både min mor og mormor står med snuden helt nede ved patten når jeg ammer. Men havde jeg haft det som dig, er jeg helt sikker på at folk ville have forståelse for det.
Det er vigtigt at du gør som du føler det er bedst. Amningen er meget skrøbelig i starten, så hvis du har brug for at gå ind i et rum for dig selv, så skal du endelig gøre det. Det er vigtigt at du føler dig rolig og godt tilpas, og når du så har godt styr på amningen, kan du altid se om du kan gøre det så diskret at du ønsker at gøre det foran andre.
Jeg har investeret i nogle ammebluser (mest af hensyn til andres blufærdighed
) som jeg er super glad for. Jeg er meget glad for bluserne fra www.milker.dk
Og lige en ekstra ting - når man ammer kan man tit og nemt blive bekymret for hvorvidt man nu har mælk nok (mange har en irriterende trang til at stille kritiske spørgsmål til den ammenes mælkeproduktion) TRO på at du har mælk nok og luk ørene når folk skal gøre sig kloge på om dit barn nu også får hvad det skal have. Mælkeproduktionene kan nemlig påvirkes meget af om du er bekymret for om der er nok.
God fornøjelse - det er super hygge at amme når man først har det lært
Anmeld