Vidunderligeunger skriver:
Jeg kan ikke lade være at tænke at du som samlevende med en der har PTSD, har et selvsagt større ansvar overfor jeres barn end han bør have. Det har du nok i forvejen, men måske du bør indse at han ikke skal være for meget alene med jeres barn. Han kan sikkert være en god far, det tvivler jeg ikke på, men jeg tror I skal undgå at han bliver stresset og presset i situationer. Det KAN ende galt, hvis en med PTSD bliver alt for presset og så går det jo altså måske ud over jeres barn? Ofte reagerer folk med PTSD ud fra hvad de selv har behov for, da det er det de magter i situationen og tænker måske ikke over konsekvensen af deres handlinger.
Måske I skal have en til at tage over så du kan sove, men han ikke skal være alene med jeres barn?
Til det med at gå fra ham, en med PTSD kan ikke få lov at have sit barn alene 7 dage i streg, det ville jo overhovedet ikke være hensigtsmæssigt.
Jeg synes I skal få snakket med en familievejleder (som VED noget om PTSD) og måske lave en plan / aftale for hvordan jeres familie skal køre, hvor alles ønsker bliver hørt og hvor der er en vejleder som koncentrerer sig primært om barnets tarv! Det er i min verden ikke hensigtsmæssigt at et barn skal være udsat for negative ladninger fra sin fars side "bare" fordi det er synd for ham at han har PTSD.
Det lyder lidt hårdt når jeg læser det igennem, sådan er det ikke ment! Jeg tænker bare højt.
til dig og
for at du kan overskue det at leve med en PTSD ramt!!
Der har du ikke helt ret i har selv sygdommene + 5 andre og er en utrolig omsårsfuld og kæligmor og jeg har aldig gjort mine børn nået osv. det kommer helt and på hvor slemt hans PTSD er hvis han har været i krig kan han være meget slemt f.eks slå osv. Så ja så kan han være farlig men en alm PTDS pga dårlig opvækst f.eks som min er så er der mange af os der ikke er så langt ud vi er flere der mere tænker på vores børn ind os selv frem for alt andet her i live.Jeg ville f.eks heller slå skær i min arme ind af slå mit barn eller ligne sådan gjorede jeg det gik ud på wc låste døren og skær mig på armen ikke vildt som nogle gør kunne også finde på bare af lige brænde mig hurtigt eller tælle til 50.
og jo en der har PTSD kan godt have sit barn alene 7/7 and på hvor selmt han har det og om han er farlig for sig selv og sit barn.
Jeg selv ligger i ca midten af sygdommen af g + jeg har 5 andre oveni i. Jeg kan og må godt bo alene med mine 3 børn og være alene med dem f.eks min stor søn på 11½ år har altid boede hos mig og er hos sin far hver anden weekend så der tager du lidt fejl.
Jeg ligge mit behov til side frem for mine børn de er mit et og alt og de har ikke fortjent mor er syg derfor tager jeg også min medicin til punkt og prikke.De fortjerner en glad mor mere ind en ked osv mor.
jeg har ingen så meget som give nogle af mine børn en i røven eller ligne som nogle der ville gøre tros de ikke var syge.
I mine øjne er jeg bedre mor ind min egen mor også f.eks og en bedre mor ind mange andre jeg kender i mit liv tros jeg er syg.
ja og jeg ville aldrig lade min børn opleve mig så ned.gør skade på mig selv osv så heller de blever passe en uges tid af min kæreste eller hans eller min familie så jeg kunne være indlagt en tid som f.eks i marts sidste år hvor jeg kom ind for 4 gang siden feb 2010 og siden den dag har jeg bare fået de her piller og live er lækkert.......
Men tilbage til hertil indlægge.
Jeg ville nok heller ikke pt lade ham være alene med barn før han have det bedre og ikke råber af barne f.eks.Den lille fortjener det jo ikke.
Men du kan have ret i af hvis han har det selm så kan det ske de siger han kun må se barne med samværovervågneningen hos mor eller andre familie medlemer eller en fra kommuen f.eks 2-4 timer om ugen.
Igen samtaler og piller ville være en god ide for ham/dem og ja som du skriver måske en familievejleder.Men alle meste en læge,psykolog eller pysikiater til ham/dem også mener jeg også medicin til manden.
Mvh Henriette