Skolevalg - Privat-fri eller kommunal??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har ikke nogen privat eller friskoler lige i nærheden. Så derfor vælger jeg at hun skal gå i kommune skole, for jeg mener at det er det vigtigste at have skolekamerater tæt på

Så må resten kunne klares.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2009

DK

Jeg gik på pivatskole, og jeg og mine forældre var meget meget tilfredse med det. Jeg er fortaler for privatskoler, og kan godt lide den indflydelse man som forælder har der.

Vi bor lige uden for Horsens, og privatskolen ligger helt i centrum. Den vej Mikkel og jeg kører for at komme på arbejde/uni er den stik modsatte vej af Horsens C. Derfor vil det betyde at vi skal køre 30 min. før om morgenen for at kunne bringe hende i skole (15 min ind og 15 min ud af byen, og det er umuligt både med bus og cykel, vi bor virkelig på landet...)

Den halve time betyder alt for os. Det vil gøre en enorm forskel hvis vi skal køre en halv time tidligere. Kirstine vil i forvejen være en af de børn der møder først, da vi begge har en 30 min til arbejde og skal møde kl. 8. Så hvis hun skal yderligere 15 min. før i skole end det, så skal hun møde 7.15 i skolen, og det er helt ærligt mega synd.

Så af praktiske årsager vælger vi kommuneskolen, der ligger 5 min. herfra, og der kører skolebus lige uden for døren. Hvis det viser sig, imod al forventning, at være noget l..t, så må hun på privatskolen og vi må se den ekstra kørsel som en udfordring. Men til at starte med kommunal. Den skole har BH desuden et kanont indkøringsprogram med, som man ikke kan få ved privatskolerne.

Anmeld

2. maj 2009

Lullaby

Vi har valgt en Rudolf Steiner skole til Bella af mange grunde. Men mht Yazmin ved vi ikke endnu

Anmeld

2. maj 2009

cille22

Alle vores unger er skrevet op til friskole, har godt nok selv gået i folkeskole, men den var så lille, så den virkede næsten som en friskole.
MIn lillebror går på den friskole hvor mine børn skal gå og den er bare super god og der er bare så god forældre opbakning også kan jeg godt lide det med at de arbejder på tværs af klasserne og at de ikke er så mange pr klasse.

Der ligger også to folkeskoler i vores by, men deres rygte er bare ikke sk*** godt.

Hilsen cecilie mor til 3 skønne unger...

Anmeld

2. maj 2009

malou

privat skole i malmø...

Anmeld

2. maj 2009

tascia

hmmm. altså hvis valget udelukkende var mit ville jeg uden tøven vælge en privatskole eller en friskole, "desværre" er vi jo to om beslutningen, og min kære mand deler ikke helt den samme holdning!

jeg er en af dem som startede i en kommuneskole men rykkede på friskole i 8 kl. det var det bedste valg min mor nogen sinde har gjort, det skulle bare ha været sket før!

Men faktum er at jeg har fået ham overtalt til at få ungerne skrevet op, og så må vi tage stilling til det når den dag kommer

Anmeld

3. maj 2009

leona82

Her i denne by er der kun en kommunal skole og en friskole .. Og ærlig talt ved jeg ikke ret meget om friskoler .. Men de er så også kun 50 elever fra 0 klasse til og med 6 klasse på kommunalskolen .. Da det kun er en lille by .. Og i sådan en lille by og med 2 skoler er der jo så ikke mange elever til hver skole .. På kommunalskolen har jeg en søn gående nu og der er de slået sammen 0 klasse til 2 klasse og det er bare super godt .. de er 15 elever i samme klasse og 2 lærere .. Fra næste år skal de så dele hele skolen op i 2 klasser så det bliver 0 klasse til og med 3 klasse ... og 4-5 og 6 klasse sammen .. Så jeg synes at det kører super med den måde de gør tingene på og meget anerledes fra dengang man selv gik i skole ..
Men derfor vælger vi også kommunalskolen HELT SIKKERT til vores andre børn når de skal starte *S*

Anmeld

3. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lise skriver:

Jeg er stor tilhænger af folkeskolen! Har selv gået i en med mange forskellige børn fra forskellige kår (mest dårlige), og jeg synes egentlig jeg er faldet meget godt ud...

---------------------

Helt enig... Tror det er sundt for børn at møde mange forskellige slags mennesker fra forskellige miljøer, sådan er det jo også i voksenlivet

Anmeld

3. maj 2009

Sweet1978

Min datter har altid gået på kommunal skole og været godt tilfreds, så når/hvis hun kommer herop at bo skal hun bare indmeldes på den der hører til det distrikt jeg bor i. Det er en lille skole, byens mindste, selvom jeg bor midt i en storby. Jeg var deromme til en præsentation før jeg vidste der blev problemmer i at flytte hende. Der er kun en klasse i hver årgang og 13 elever i den klasse som hun skal gå i. De har moppepolitik, så alt i alt en rigtig god skole hvor ingen bliver glemt/overset.

Anmeld

3. maj 2009

Pia.

Mine to skole børn går i alm. folkeskole - har aldrig tænkt de skal gå på andet - den nye skole de skal på er også en alm. folkeskole... Det ligger bare så naturligt at mine børn skal gå i en kommunal skole frem for privat... Det har både jeg og deres far gået på, så tankerne har aldrig været på andet...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.