Jeg gik på pivatskole, og jeg og mine forældre var meget meget tilfredse med det. Jeg er fortaler for privatskoler, og kan godt lide den indflydelse man som forælder har der.
Vi bor lige uden for Horsens, og privatskolen ligger helt i centrum. Den vej Mikkel og jeg kører for at komme på arbejde/uni er den stik modsatte vej af Horsens C. Derfor vil det betyde at vi skal køre 30 min. før om morgenen for at kunne bringe hende i skole (15 min ind og 15 min ud af byen, og det er umuligt både med bus og cykel, vi bor virkelig på landet...)
Den halve time betyder alt for os. Det vil gøre en enorm forskel hvis vi skal køre en halv time tidligere. Kirstine vil i forvejen være en af de børn der møder først, da vi begge har en 30 min til arbejde og skal møde kl. 8. Så hvis hun skal yderligere 15 min. før i skole end det, så skal hun møde 7.15 i skolen, og det er helt ærligt mega synd.
Så af praktiske årsager vælger vi kommuneskolen, der ligger 5 min. herfra, og der kører skolebus lige uden for døren. Hvis det viser sig, imod al forventning, at være noget l..t, så må hun på privatskolen og vi må se den ekstra kørsel som en udfordring. Men til at starte med kommunal. Den skole har BH desuden et kanont indkøringsprogram med, som man ikke kan få ved privatskolerne.
Anmeld