Skolevalg - Privat-fri eller kommunal??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken form for skole ha du valgt/eller overvejer du at vælge til dit barn/dine børn??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.290 visninger
38 svar
0 synes godt om
1. maj 2009

Valle81

Som over skriften lyder:0)

Er lidt nysgerig, og i må meget gerne begrunder:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2009

Anja

Vores skal gå på privatskolen. Vi har både en privat og en kommunal skole i vores by og min mand er født og opvokset i byen og har gået på privaten, derfor vil han have at ungerne også skal gå der.

Men normalvis ville jeg vælge den kommunale ....

Anmeld

1. maj 2009

Honningblomst

Som udgangspunkt folkeskolen...den skal rumme alle og det er sundt for børnene at opleve alle slags mennesker...men hvis ikke det fungerede for mine børn, så ville jeg klart flytte dem.
Jeg er ikke så glad ved den skole der er her, men der er bare heller ikke de store alternativer.
Knus Eva..

Anmeld

1. maj 2009

Valle81

Jeg har selv valgt privatskolen her i byen. Grunden til at jeg har valgt den alm. folkeskole fra er pga det stigende elevtal i klasserne. Så har valgt at betale mig fra at hun skal gå i en klasse hvor de er 16 elever

Men ellers er jeg også godt tilfreds med den alm folkeskole.

Anmeld

1. maj 2009

Stumpen

Jeg har faktisk altid troet at mine unger skulle i folkeskolen, men har nu skrevet mathilde op på friskolen, da det forlyder at der er meget mobning på folkeskolen her i byen.. Men hun står pt. som nr. 31, hvor de kun tager 20 ind, så det ser ikke for godt ud, men sådan er det når man åbenbart er sent ude...

Anmeld

1. maj 2009

Valle81

Stumpen skriver:

Jeg har faktisk altid troet at mine unger skulle i folkeskolen, men har nu skrevet mathilde op på friskolen, da det forlyder at der er meget mobning på folkeskolen her i byen.. Men hun står pt. som nr. 31, hvor de kun tager 20 ind, så det ser ikke for godt ud, men sådan er det når man åbenbart er sent ude...

Jeg ville holde optimismen oppe

Jeg skrev ved juletid min datter op til både privaten og til friskolen her i byen. Vi fik plads på privatskolen, som jeg holder fast i:0) Men for 3 uger siden blev vi ringet op fra friskolen, hvor hun også havde stået som nr. chock, at nu havde de en plads.

Jeg takkede pænt nej tak.

Der er jo mange der flytter, får plas ved 1. prioritet, vælger folkeskolen alligevel osv:0) Så du skal nok få plads, det er jeg sikker på

Anmeld

1. maj 2009

Lise

Jeg er stor tilhænger af folkeskolen! Har selv gået i en med mange forskellige børn fra forskellige kår (mest dårlige), og jeg synes egentlig jeg er faldet meget godt ud...

Vi bor lige op ad en folkeskole i et "pænt" kvarter, og skolen har et godt ry. Min kæreste er stor tilhænger af privatskoler (han er landsretsdommeren og tandlægens søn), men jeg ville synes det var helt hul i hovedet at sende knægten i privatskole langt væk (vi har vist ikke en i nærheden), hvis vi har en god folkeskole 3 min herfra.

Herudover tænker jeg på kammeraterne fra skolen. Selv boede jeg lige op ad alle dem jeg gik i skole med. Det var fedt! Men hvis privatskolen ligger langt væk, ville han skulle køres når han skulle lege med nogen...

Men der er vel lige godt fire år før det bliver aktuelt, så ting kan ændre sig.......

Anmeld

1. maj 2009

Stumpen

Det håber jeg.. Har selv gået i friskole og vil bare ikke udelukke at mine børn også ender der.. og kan se på nettet at pris for friskole og der tilhørende sfo er det samme, som hvis hun gik i folkeskolen og der tilhørende sfo...

Anmeld

1. maj 2009

Valle81

Lise skriver:

Jeg er stor tilhænger af folkeskolen! Har selv gået i en med mange forskellige børn fra forskellige kår (mest dårlige), og jeg synes egentlig jeg er faldet meget godt ud...

Vi bor lige op ad en folkeskole i et "pænt" kvarter, og skolen har et godt ry. Min kæreste er stor tilhænger af privatskoler (han er landsretsdommeren og tandlægens søn), men jeg ville synes det var helt hul i hovedet at sende knægten i privatskole langt væk (vi har vist ikke en i nærheden), hvis vi har en god folkeskole 3 min herfra.

Herudover tænker jeg på kammeraterne fra skolen. Selv boede jeg lige op ad alle dem jeg gik i skole med. Det var fedt! Men hvis privatskolen ligger langt væk, ville han skulle køres når han skulle lege med nogen...

Men der er vel lige godt fire år før det bliver aktuelt, så ting kan ændre sig.......

Det kan jeg sagtens følge dig i:0)

Vi bor inde i midtbyen i viorg, og her ligger folkeskolerne, privat skolen og friskolen lige omkring os med en radius på max 500 meter til hver:0) Så her er afstanden heldigvis ikke lang:0)

Anmeld

1. maj 2009

Valle81

Stumpen skriver:

Det håber jeg.. Har selv gået i friskole og vil bare ikke udelukke at mine børn også ender der.. og kan se på nettet at pris for friskole og der tilhørende sfo er det samme, som hvis hun gik i folkeskolen og der tilhørende sfo...

Ja det er der noget om, for det er noget med at folkeskolens SFO er dyere end de fleste privat/friskoleres SFO.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.