Princesspigen skriver:
næ det er måden jeg ville reagere..
hvis du ville reagerer anderledes hører jeg gerne hvad og hvordan, så længe vi er enige om at alle har deres holdning 
Puha synes godt nok det er synd for hunden med sådan en behandling... Jeg er helt med på hver sin holdning og måde at gøre det på, så ingen "skænderier" her 
Men hvordan skal hunden vide at den bliver smidt ud og ignoreret fordi den bider i en ledning, hvis man ikke har lært den at den ikke må???
Som jeg skrev til TS, så ville jeg starte med at lære hunden nej-kommandoen. Når den har lært hvad nej betyder, ville jeg sige nej når den begyndte at bide i ledningen eller endnu bedre inden den når at bide, men når den går hen til ledningen, og når den så kigger på dig, eller stopper med at bide ville jeg rose den og give den godbidder... Der vil ikke gå mange dage før hunden har lært at det ikke kan betale sig at bide i ledninger, men er meget bedre at lade være, og den har hermed lært at ledninger er no-go - uden at blive efterladt lukket inde i et rum helt alene...
Efter min mening vil det eneste man opnår ved at lukke hunden væk og ignorere den, en hund der bliver utryg ved lederen, og bare begynder at bide i andre ting i det andet rum af frustration over at være ladt alene...
Og så vil jeg lige tilføje at en hund skammer sig ikke. For det første er det en menneskelig følelse, for det andet, som sagt før, hvordan kan den vide at den skal skamme sig, når den ikke ved den har gjort noget forkert??
Hunden bider ikke i ledninger for at være på tværs, men simpelthen fordi den keder sig og endnu ikke har lært at ledninger ikke må bides i...
Det var min holdning og måden at gøre det på, vi er alle forskellige, men min erfaring siger mig at man får MEGET mere ud af at træne en hund med ros og godbidder fremfor straf og vold...
Håber du respekterer min måde at gøre tingene på, og at jeg ser din måde som helt forkert, ikke ment som noget personligt, men ud fra min erfaring