Bidt af min hund:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Princesspigen

Masig skriver:

Hehe ok vi skrev så lige samtidig, jeg svarede faktisk på det i dit andet indlæg... Som sagt så tror jeg hunden har bidt fordi den blev bange ved situationen...

Og situationen er den at istedet for at lære hunden ved træning at den ikke må bide, så prøver hun at lære den det ved at straffe og bruge vold, og det er ren logik at hunden reagerer på dette ved at give lidt igen af samme skuffe, hvis man kan sige det sådan.... Den ved jo ikke den har gjort noget forkert, den ved bare at ejer straffer den på en smertefuld måde, fordi den har leget... Det tror jeg seriøst alle væsner ville reagerer negativt på...

Selvfølgelig skal en hund ikke bide, men at straffe den, tror jeg bare ikke er den rette løsning... Jeg tror i et tilfælde som dette man skal se på sine egne opdragelsesmetoder og afgøre om der kunne være noget i dem, der gjorde at hunden reagerer som den gør...

det kan du have ret i..

og egentlig ville jeg kun med min deltagelse i denne debat sikre mig at hunden ikke skulle aflives for denne ene episode da jeg mener at så ung en hund stadig kan trænes til at være en sød og dejlig hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Hunden skal ikke aflives, det Hay aldrig været meningen.

Jeg skrev fordi jeg blev chokeret og jeg ved, at hunden er en god race og klart en god hund. Med sine fejl som vi andre. 

Jeg takker for de konstruktive indlæg og svar.

Anmeld

21. juni 2012

Masig

Princesspigen skriver:

det kan du have ret i..

og egentlig ville jeg kun med min deltagelse i denne debat sikre mig at hunden ikke skulle aflives for denne ene episode da jeg mener at så ung en hund stadig kan trænes til at være en sød og dejlig hund

Svarer lige på begge dine indlæg her:

Du har helt ret i at hunden i naturen sætter sig i respekt på den måde, men omvendt så er hunden også indrettet fra naturens side på en måde som gør at den bider for at forsvare sig. I det her tilfælde tror jeg simpelthen at TS har taget fat i nakken på hunden på en måde så det har gjort ondt, og så har hunden helt instinktivt bidt ud efter hende, som den også ville i naturen når noget gør ondt...

Jeg er sikker på at TS ikke har ment at forvolde hunden smerter, men når man tager fat i nakken i frustration over at hunden ikke gør som man vil, kan man jo desværre komme til at tage for hårdt, så det virkelig gør ondt på hunden, og så er dens naturlige forsvar jo at bide... den har helt sikkert ikke ment at ville gøre hende ondt, altså den har bestemt  ikke være aggressiv på nogen måde (tvivler også på at så ung en hund, som ellers er mentalt velfungerende, vil være aggressiv på nogen måde), så det hele har højest sandsynligt været en misforståelse mellem ejer og hund... Mest fordi ejeren desværre ikke har vist hvordan hun skulle lære hunden ikke at bide i ledningerne...

Anmeld

21. juni 2012

Masig

Anonym skriver:

Hunden skal ikke aflives, det Hay aldrig været meningen.

Jeg skrev fordi jeg blev chokeret og jeg ved, at hunden er en god race og klart en god hund. Med sine fejl som vi andre. 

Jeg takker for de konstruktive indlæg og svar.

Jeg er sikker på at det er en god hund du har dig, men den har forsvaret sig selv ved at bide, højest sandsynligt fordi det har gjort ondt på den....

Så jeg tror næppe du har en aggressiv hund på nogen måde, men jeg synes klart du skal prøve med ros og godbidder næste gang og så lære den Nej-kommandoen... Den er uundværlig når man har hvalp, man vil komme til at bruge den MEGET OFTE...

Anmeld

21. juni 2012

Princesspigen

Masig skriver:

Svarer lige på begge dine indlæg her:

Du har helt ret i at hunden i naturen sætter sig i respekt på den måde, men omvendt så er hunden også indrettet fra naturens side på en måde som gør at den bider for at forsvare sig. I det her tilfælde tror jeg simpelthen at TS har taget fat i nakken på hunden på en måde så det har gjort ondt, og så har hunden helt instinktivt bidt ud efter hende, som den også ville i naturen når noget gør ondt...

Jeg er sikker på at TS ikke har ment at forvolde hunden smerter, men når man tager fat i nakken i frustration over at hunden ikke gør som man vil, kan man jo desværre komme til at tage for hårdt, så det virkelig gør ondt på hunden, og så er dens naturlige forsvar jo at bide... den har helt sikkert ikke ment at ville gøre hende ondt, altså den har bestemt  ikke være aggressiv på nogen måde (tvivler også på at så ung en hund, som ellers er mentalt velfungerende, vil være aggressiv på nogen måde), så det hele har højest sandsynligt været en misforståelse mellem ejer og hund... Mest fordi ejeren desværre ikke har vist hvordan hun skulle lære hunden ikke at bide i ledningerne...

jamen jeg syndes egentlig jeg er enige med dig  

så vælger at stoppe debatten her

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Sikke da en skøn besked at få...

Der går en ledning fra stikkontakten til lampen, fra computeren til stikkontakten..

Det er sgu da meget normalt. Ting hænger fast i ting.

Nu har vi samme race som er 5 år, og det har aldrig været noget ligende..

En hundemor bider sine hvalpe i nakken når hun bærer dem og kattemødre bider deres killingetunge i øret når de ikke opfører sig ordentligt.

Jeg slår ikke min hund eller mishandler nogen af dem på nogen måde. Jeg har været en fin leder for min ældre hund.

Så det der med at generalisere og sige, at hvis man lige læser et par bøger eller ser en film på youtube med hundetræning, så vil man kunne bruge det på alle hunde så de bliver perfekte..

Kan ærlig talt ikke lade være med at grine af din påstand. Sjovt som vi mennesker er så perfekte at vi med sikkerhed kan sige at det altid er den andens skyld.

Alle hunde har en unik personlighed, det er ikke "bare at læse et par børger" men når I har problemer af den karakter og løser det med "det gør hundemor selv" - så burde du læse noget mere. Der er en verden til forskel på en hunde/katte mor og den måde vi som mennesker skal opdrage vores dyr. Bruger du din fysik, lærer du især de store racer at det er sådan vi gør herhjemme, ganske simpelt. Jeg er selv vokset op med store racer, har altid haft med hunde, katte og heste at gøre, det er ikke mig der gar problemer med at min hund æder ledningerne. Vil du ikke høre på råd, så hold dine problemer for dig selv.

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Kan ærlig talt ikke lade være med at grine af din påstand. Sjovt som vi mennesker er så perfekte at vi med sikkerhed kan sige at det altid er den andens skyld.

Alle hunde har en unik personlighed, det er ikke "bare at læse et par børger" men når I har problemer af den karakter og løser det med "det gør hundemor selv" - så burde du læse noget mere. Der er en verden til forskel på en hunde/katte mor og den måde vi som mennesker skal opdrage vores dyr. Bruger du din fysik, lærer du især de store racer at det er sådan vi gør herhjemme, ganske simpelt. Jeg er selv vokset op med store racer, har altid haft med hunde, katte og heste at gøre, det er ikke mig der gar problemer med at min hund æder ledningerne. Vil du ikke høre på råd, så hold dine problemer for dig selv.

Der er forskellige måder at sige ting på. 

Den nedladende og bedrevidende tone kan du f.eks. Godt pakke sammen

Og debatten ER stoppet.

Anmeld

22. juni 2012

GønskE

Nu har jeg ikke læst andres indlæg: 

Men vores hund bed også i kammene og ledninger, da hun var hvalp - og vi kunne heller ikke finde problemet, lige indtil vi flyttede og hun fik lov at havde mad stående hele dagen (hun spiser kun når hun er sulten) og har altid gjort.. Og så fandt vi simpelthen ud af, at det var derfor - så hvis jeres ikke er en der grovæder til huset er tømt, så det måske pga sult, at den gør det.. 

Og bider den dig, bider du den - i øret eller noget, det smager ikke skide godt, men den forstår som regel budskabet hehe.. Vores gamle hund kan man ikke tage fat i, uden han bider, simpelthen fordi han ikke er kastreret, så dominans, i dag er han 11, og det desværre det samme, - har ikke prøvet i mange år, det min morfars, men ved han ikke har haft en der turde svare igen, som min morfar aldrig har gjort, så ændrer det sig ikke så den skal bare vide besked, så oplever du det ikke igen  

God dag

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

GønskE skriver:

Nu har jeg ikke læst andres indlæg: 

Men vores hund bed også i kammene og ledninger, da hun var hvalp - og vi kunne heller ikke finde problemet, lige indtil vi flyttede og hun fik lov at havde mad stående hele dagen (hun spiser kun når hun er sulten) og har altid gjort.. Og så fandt vi simpelthen ud af, at det var derfor - så hvis jeres ikke er en der grovæder til huset er tømt, så det måske pga sult, at den gør det.. 

Og bider den dig, bider du den - i øret eller noget, det smager ikke skide godt, men den forstår som regel budskabet hehe.. Vores gamle hund kan man ikke tage fat i, uden han bider, simpelthen fordi han ikke er kastreret, så dominans, i dag er han 11, og det desværre det samme, - har ikke prøvet i mange år, det min morfars, men ved han ikke har haft en der turde svare igen, som min morfar aldrig har gjort, så ændrer det sig ikke så den skal bare vide besked, så oplever du det ikke igen  

God dag

Tak for dit svar

Anmeld

22. juni 2012

oerbaek

nu har jeg ikke nogle godt råd med hvad du kan gøre med din hund men mht  stivkrampe tror jeg da ikke det koster noget, jeg kom til at træde på et rustent søm ude i vores brændeskur og kom til lægen med det samme og fik stivkrampevaccination, det kostede ikke noget.

Held og lykke med hunden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.