Bidt af min hund:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Hvor meget aktiverer i hunden?

Vi bor på landet så han får masser af aktivering..

Det er umiddelbart ikke det, der er problemet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Mor til Ella

annecatrine88 skriver:

Da vores hund var hvalp, kunne hun også finde på at nappe os.. Men hun har ikke gjort det siden jeg bed hende i øret.. Der pev hun lidt, men ellers ikke.. Den dag i dag kan hun ikke finde på at bide heller ikke i leg..

Jepper det gjorde vi også da han var hvalp 

Til TS: tror i skal finde ud af at aktiver hunden så den ikke orker at bidde i ledninger.

Da vores var hvalp, og de dage vi var for dovne gik han straks igang med ledninger, blomster ovs

Anmeld

21. juni 2012

LilleChelle

Vold løser ihvertfald ingenting .. Den vil bare blive ved, hvis ikke når i er der, så når i ikke er der. 

- Du udøver vold på ham, ved at tage ham i nakken og 'tale med store ord', selvom du ikke selv ser det som vold. Så jeg kan aldeles godt forstå han har bidt dig. Hvilket jeg mener er ganske OK når du har ageret på den måde overfor ham. 

En hund skal aktiveres - ikke kun fysisk, men også psykisk. 

Og at du sammenligner med din anden, ældre hund kan du ikke. Hunde er ikke ens, lige som mennesker ikke er ens. Hunde kræver forskellige ting, lige som mennesker kræver forskellige ting. Jeg ville f.eks. kede mig ved at arbejde i butik 37 timer i ugen, hvor min søster gladeligt arbejder 50 timer i butik om ugen. Vi er ganske enkelt forskellige - og det er hunde også. Så de bider dig selv i r**** ved at sammenligne to hunde. 

Du må have gemt ledningerne væk, og hvis ikke du vil det, så må du HVER EVIGT ENESTE GANG han ligger sig til at bide i dem, tilbyde ham et alternativ han GERNE må bide i istedet for. 

Han skal SELV vælge. Du kan ikke vælge for ham. 

En hund skal opdrages med respekt for hunden, og det har du tilsyneladende ikke, når du kan finde på at udøve vold på den måde. Du går vel heller ikke hen og tager fat i nakken på dine børn og 'taler med store ord' til dem? 

Tag og læs lidt om positiv træning og ikke mindst om aktivering af hunde  

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

Hvis du har gjort noget der gør ondt på den eller den har følt sig fanget/truet så forsvare en hund sig jo med at bide. Det er logik. Du prøver at lære den at den ikke skal bide i ledninger- hvilket er helt OK. Men den prøvede jo så bare at lære dig du ikke skal ta fat i nakken på den. Generalt med opdragelse så skal det ikke gøres med hænderne- det skal gøres med et højt nej og vi valgte så en konsikvens da vores var hvalpe, nemlig at idet samme den gør noget galt så bliver den skilt fra flokken. DET bryder hunde sig ikke om og lære lynhurtigt at 'ups stjæle mad fra bordet er ikke ok'

Anmeld

21. juni 2012

B&J

det lyder til i ikke aktivere jeres hund særlig megt og det skælder den ud ja det forstår den altså slet slet ikke....

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Vold løser ihvertfald ingenting .. Den vil bare blive ved, hvis ikke når i er der, så når i ikke er der. 

- Du udøver vold på ham, ved at tage ham i nakken og 'tale med store ord', selvom du ikke selv ser det som vold. Så jeg kan aldeles godt forstå han har bidt dig. Hvilket jeg mener er ganske OK når du har ageret på den måde overfor ham. 

En hund skal aktiveres - ikke kun fysisk, men også psykisk. 

Og at du sammenligner med din anden, ældre hund kan du ikke. Hunde er ikke ens, lige som mennesker ikke er ens. Hunde kræver forskellige ting, lige som mennesker kræver forskellige ting. Jeg ville f.eks. kede mig ved at arbejde i butik 37 timer i ugen, hvor min søster gladeligt arbejder 50 timer i butik om ugen. Vi er ganske enkelt forskellige - og det er hunde også. Så de bider dig selv i r**** ved at sammenligne to hunde. 

Du må have gemt ledningerne væk, og hvis ikke du vil det, så må du HVER EVIGT ENESTE GANG han ligger sig til at bide i dem, tilbyde ham et alternativ han GERNE må bide i istedet for. 

Han skal SELV vælge. Du kan ikke vælge for ham. 

En hund skal opdrages med respekt for hunden, og det har du tilsyneladende ikke, når du kan finde på at udøve vold på den måde. Du går vel heller ikke hen og tager fat i nakken på dine børn og 'taler med store ord' til dem? 

Tag og læs lidt om positiv træning og ikke mindst om aktivering af hunde  

Med al respekt, aner du ikke en flyvende fis om, hvorvidt jeg respekterer min hund eller ej. 

Vi har haft massive problemer med ham fra de 12 uger, da de tidligere ejere havde gjort ham til en skødehund og dermed gjort det umuligt for den at gøre noget selvstændigt. Overhovedet. De lod ham tisse og bæ indenfor i de 12 uger, de havde ham.

Nej, ville aldrig tage mine børn i nakken, men mine børn bider heller ikke ledninger eller bordben.

Og en anden ting: man kan godt være konstruktiv i sit svar uden at være nedladende eller skrive med et strejf af selvtilfredsstillelse eller bedrevidenhed. Og det er ikke den første af mine debatter, du har gjort det.

Godt, man er anonym.

Måske gjorde jeg noget forkert, men det, du skriver om respekt og sammenligningen med mine børn, synes jeg fint du kunne have udeladt uden at dit svar mistede pointen.

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det lyder til i ikke aktivere jeres hund særlig megt og det skælder den ud ja det forstår den altså slet slet ikke....

Læs venligst tidligere svar: han bliver fint aktiveret med lege i haven, gåture, ture ved vanden og ved søer, søgning af mad i højt græs mv.

Anmeld

21. juni 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg har en hvalp på 7 måneder, der for nylig er begyndt at bide i ledninger. Der har dog ikke været strøm i.

Det er selvfølgelig super frustrerende, men vi har taget ham i det et par gange og skældt ud i den forbindelse.

Her til eftermiddag ser jeg så, at han er begyndt at tygge videre i en ledning til en lampe på kontoret og jeg skælder ham ud, tager fat i nakken på ham og taler med store bogstaver, mens jeg tager ledningen op og viser ham den samtidig med at jeg siger FØJ! 

Det næste jeg oplever er, at han drejer hovedet og bider sig fast i min venstre hånd - så hårdt, at der er gået hul flere steder.. Jeg blev simpelthen så chokeret. Han har nappet før ifb leg osv., menhjem kunne tydeligt se, at det her ikke var for sjov..

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere det her.. Samtidig er jeg i tvivl mht stivkrampe?

en stivkrampe virker i 10 år, har du fået den inden for der sku der ikke være et problem.. er man rigtig i tvivl tager man en tur op på får en ny..

med hensyn til det at bide ville jeg nok i siturationen tage hunden i hoved og røv og kyle den ind på et værelse eller ud i en have eller andet og lukke så den kan være der og skamme sig.. gerne noget tid hvor man total ignorerer den!

viser den nogle som helst tegn på iegn at ville gå til angreb ville jeg nok overveje enten en adfærds psykolog eller at komme af med hunden i aller aller aller værdste tilfælde få den aflivet da men ikke kan regne med en hund der bider..

Anmeld

21. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg har en hvalp på 7 måneder, der for nylig er begyndt at bide i ledninger. Der har dog ikke været strøm i.

Det er selvfølgelig super frustrerende, men vi har taget ham i det et par gange og skældt ud i den forbindelse.

Her til eftermiddag ser jeg så, at han er begyndt at tygge videre i en ledning til en lampe på kontoret og jeg skælder ham ud, tager fat i nakken på ham og taler med store bogstaver, mens jeg tager ledningen op og viser ham den samtidig med at jeg siger FØJ! 

Det næste jeg oplever er, at han drejer hovedet og bider sig fast i min venstre hånd - så hårdt, at der er gået hul flere steder.. Jeg blev simpelthen så chokeret. Han har nappet før ifb leg osv., menhjem kunne tydeligt se, at det her ikke var for sjov..

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal håndtere det her.. Samtidig er jeg i tvivl mht stivkrampe?

Uden og kunne huske det helt nøjagtigt men er det ikke omkring de 7måneder der sker et skift i dem (noget teenage) noget, tænker at det kunne være et led i det at den bliver mere opmærksomheds søgende på godt og ondt?? Prøv evt og kig på DCH hvis du er til den type træning, det hjalp os en helt del

Jeg tror jeg ville lede opmærksomheden væk fra ledningerne med et tyggeben eller lignende for ja man ska ha lov til at ha en enkelt ledning eller to

Anmeld

21. juni 2012

Masig

Jeg er godt nok ked af at se du ikke helt tager imod folks råd herinde....

Jeg må desværre give mange af dem ret, din fremgangsmåde er helt forkert... Din hund bider ikke i ledninger for at irriterer dig, den gør det fordi den keder sig og derfor finder noget "legetøj" at lege med... At du så tager fat i den med vold og bruger "store ord", det forstærker kun negative følelser hos hunden. Den bliver bange/utryg over at du gør den ondt, og dens naturlige reaktion er at bide....

Det er muligt I gaver den masser af aktivering, men det er ikke nok bare med aktivering (og nogle gange kan den faktisk endda få for meget og bliver så overgearet at den ikke kan falde til ro igen)... Du skal lære din hund at ledninger er no-go, og det gør du ved at lære den nej-kommandoen.

Når den så har lært det, og den går hen imod en ledning, så siger du nej, og når den så stopper med at bide eller gå hen mod ledningen så roser du og giver godbidder...  På den måde lærer hunden meget hurtigt at det bedre kan betale sig at lade ledningerne være fremfor at bide i dem...

Og som en anden siger: Hvorfor hulan ligger der ledninger fremme når du ved den bider i dem??? Det er efter min mening temmelig uansvarligt, den kan komme ret alvorligt til skade hvis den en dag bider i en med strøm i...

Når man har hvalp må man hvalpesikre huset indtil den har lært at begå sig i huset uden at bide eller lave nogle skader i det, og det betyder altså at man må gemme ledningerne væk på den ene eller anden måde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.