Bidt af min hund:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Uden og kunne huske det helt nøjagtigt men er det ikke omkring de 7måneder der sker et skift i dem (noget teenage) noget, tænker at det kunne være et led i det at den bliver mere opmærksomheds søgende på godt og ondt?? Prøv evt og kig på DCH hvis du er til den type træning, det hjalp os en helt del

Jeg tror jeg ville lede opmærksomheden væk fra ledningerne med et tyggeben eller lignende for ja man ska ha lov til at ha en enkelt ledning eller to

Tak for dit konstruktive svar

Det vil jeg prøve. Ved faktisk ikke om der sker noget ved de syv måneder, men det er klart værd at undersøge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Masig

Princesspigen skriver:

en stivkrampe virker i 10 år, har du fået den inden for der sku der ikke være et problem.. er man rigtig i tvivl tager man en tur op på får en ny..

med hensyn til det at bide ville jeg nok i siturationen tage hunden i hoved og røv og kyle den ind på et værelse eller ud i en have eller andet og lukke så den kan være der og skamme sig.. gerne noget tid hvor man total ignorerer den!

viser den nogle som helst tegn på iegn at ville gå til angreb ville jeg nok overveje enten en adfærds psykolog eller at komme af med hunden i aller aller aller værdste tilfælde få den aflivet da men ikke kan regne med en hund der bider..

Håber dit indlæg er en joke?!?!?!

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

en stivkrampe virker i 10 år, har du fået den inden for der sku der ikke være et problem.. er man rigtig i tvivl tager man en tur op på får en ny..

med hensyn til det at bide ville jeg nok i siturationen tage hunden i hoved og røv og kyle den ind på et værelse eller ud i en have eller andet og lukke så den kan være der og skamme sig.. gerne noget tid hvor man total ignorerer den!

viser den nogle som helst tegn på iegn at ville gå til angreb ville jeg nok overveje enten en adfærds psykolog eller at komme af med hunden i aller aller aller værdste tilfælde få den aflivet da men ikke kan regne med en hund der bider..

Har ringet til Lægevagten og jeg kunne vælge at få det gjort det i dag eller imorgen hos egen læge.. Det er nok det sidste, jeg gør

Tak for dit svar

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Jeg er godt nok ked af at se du ikke helt tager imod folks råd herinde....

Jeg må desværre give mange af dem ret, din fremgangsmåde er helt forkert... Din hund bider ikke i ledninger for at irriterer dig, den gør det fordi den keder sig og derfor finder noget "legetøj" at lege med... At du så tager fat i den med vold og bruger "store ord", det forstærker kun negative følelser hos hunden. Den bliver bange/utryg over at du gør den ondt, og dens naturlige reaktion er at bide....

Det er muligt I gaver den masser af aktivering, men det er ikke nok bare med aktivering (og nogle gange kan den faktisk endda få for meget og bliver så overgearet at den ikke kan falde til ro igen)... Du skal lære din hund at ledninger er no-go, og det gør du ved at lære den nej-kommandoen.

Når den så har lært det, og den går hen imod en ledning, så siger du nej, og når den så stopper med at bide eller gå hen mod ledningen så roser du og giver godbidder...  På den måde lærer hunden meget hurtigt at det bedre kan betale sig at lade ledningerne være fremfor at bide i dem...

Og som en anden siger: Hvorfor hulan ligger der ledninger fremme når du ved den bider i dem??? Det er efter min mening temmelig uansvarligt, den kan komme ret alvorligt til skade hvis den en dag bider i en med strøm i...

Når man har hvalp må man hvalpesikre huset indtil den har lært at begå sig i huset uden at bide eller lave nogle skader i det, og det betyder altså at man må gemme ledningerne væk på den ene eller anden måde....

Tak for dit konstruktive indlæg.. Vi har forskellige måder at opdrage hunden og det med godbidder mv., mht. Ledninger lyder som en god ide

Ledningen hænger fra stikkontakten til en lampe og til en conputer. Skal jeg også fjerne borde, kommoder mv., så han ikke bider i det? Beklager sarkasmen, men helt ærligt. Ledninger er sgu da en fast bestanddel i et hus. 

Anmeld

21. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Det vil jeg prøve. Ved faktisk ikke om der sker noget ved de syv måneder, men det er klart værd at undersøge

Det var så lidt.. jeg har en liste med det et sted ser lige omjeg ikke kan finde det er meget lig tigerspring ved børn.. men afledning også husk at når hunden ikke er hvalp mere så brug kun stemmen. jeg tog os vores i nakken som hvalp.. har du prøvet clik træning det er et hit

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det var så lidt.. jeg har en liste med det et sted ser lige omjeg ikke kan finde det er meget lig tigerspring ved børn.. men afledning også husk at når hunden ikke er hvalp mere så brug kun stemmen. jeg tog os vores i nakken som hvalp.. har du prøvet clik træning det er et hit

Tak for den sidste kommentar

Begyndte at føle mig som en seriøs dyremishandler, og mener selv, jeg gør hvad jeg kan for mine hunde mv. 

Men der er klart forskellige opfattelser af, hvordan man gør.. 

Hvorfan brugte du click helt konkret? Som afbryder, hvis han gør noget galt eller?

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Ved de 7 mdr kommer hunden i det der går under navnet 'lømmel alderen' det er fordi der sker nogle forandringer i hunden- der gør at den ofte kan synes døv, glemsom, og uvorn og pludselig hverken kan finde ud af simple komamdoer den altid har kunne og også begynder at lave nye spændene unoder. Men det er blot en periode- og lidt lige som teenagere får den hjernen tilbage- heldigvis hurtigere end os mennesker. Vores har været stride fra ca. 7 til 12 mdr. En af dem glemte sågår hvordan man gik i snor og hvordan man tissede udendørs- belastende Men tålmodighed og træning og så har man sin normale hund tilbage hurtigt.

Anmeld

21. juni 2012

Masig

Anonym skriver:

Tak for dit konstruktive indlæg.. Vi har forskellige måder at opdrage hunden og det med godbidder mv., mht. Ledninger lyder som en god ide

Ledningen hænger fra stikkontakten til en lampe og til en conputer. Skal jeg også fjerne borde, kommoder mv., så han ikke bider i det? Beklager sarkasmen, men helt ærligt. Ledninger er sgu da en fast bestanddel i et hus. 

Jeg synes helt klart du skal forsøge dig med positiv forstærkning i træning istedet for "vold" og "store ord" for det forstår hunden ikke noget af. Den bliver bare bange og utryg, og vil ende med ikke at respektere dig som leder, og det dur jo ikke... Man kommer SÅ meget længere med godbidder

Ja ledninger er en fast bestanddel, men til forskel fra bord, kommode osv, så kan en ledning med strøm i slå din hund ihjel en dag!!!!!

Det er nu engang de ting man må tage med som hvalpeejer, ligesom med børn, du lader jo heller ikke en skarp kniv liggende fremme i barnets højde bare fordi det er en fast bestanddel af huset!!! Du bliver nødt til enten at flytte ledningen mens hunden er i nærheden, eller bruge de der kabel-dimser som en anden også nævnte.. Det er DIT ansvar at hunden ikke kommer til skade... Ledningen skal kun være fremme når du kan holde øje med hunden og dermed træne den i ikke at røre ved ledningen... På alle andre tidspunkter skal den være uden for hundens rækkevidde...

Og desuden så er det jo kun en overgang, ikke resten af hundens liv.. Med den rette træning vil hunden hurtigt lære at lade ledningerne være, og så kan du have dem fremme igen '

Hvalpe bider i ting, indtil de har lært hvad de må bide i og ikke må bide i... De kan jo ikke vide på forhånd hvad de må og ikke må, det skal man lære dem

Anmeld

21. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Tak for den sidste kommentar

Begyndte at føle mig som en seriøs dyremishandler, og mener selv, jeg gør hvad jeg kan for mine hunde mv. 

Men der er klart forskellige opfattelser af, hvordan man gør.. 

Hvorfan brugte du click helt konkret? Som afbryder, hvis han gør noget galt eller?

Jamen det er lidt svært og forklare og hvis du vil bruge det så lov mig du tager til træning eller kursus i det ellers kan man fucke det op.. Det er ros cliket betyder og du kan hurtigere cliket end rose også ved hunden at inden få sek kommer belønningen.. så clik ros med mund mens du finder en godbid som du har i lommen.. det er være vigtigt man lære at cliket på det rigtige tidspunkt for ellers er det noget rod

Anmeld

21. juni 2012

Masig

Nårh ja, og som nogle af de adnre skriver så er den garanteret også i lømmelalderen og det KAN være lidt sværere at få dem til at adlyde i den periode... Derfor igen vigtigt simpelthen at undgå at hunden kan gøre de ting den ikke må, ved at fjerne tingene...

Men ja masser af god træning, med masser af godbidder og masse af tålmodighed, så skal du nok få styr på den igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.