inspireret af gammel tråd:) utroskab??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

1990h

Fenja09 skriver:

Jeg har tilgivet utroskab, men man glemmer det aldrig. Synes det er svineri og dybt respektløst overfor sin partner, men nogle gange tænker jeg, at vi "bare" er mennesker, og smuttere sker. Hvis det sker gang på gang på gang, så ville jeg skride med det samme.

Derudover kommer det også an, hvordan man definere utroskab, nogen mener det sker ved et enkelt kys og andre ved sex. Det er for mig rigtig vigtigt at man sammen med sin partner fortæller, hvor man synes grænsen går og hvad man synes er helt ok.

Men uanset forklaringer, natur, gener osv så er det sgu noget usselt noget at gøre overfor et menneske der stoler på en og som man skulle forestille at respektere.

/Fenja

du har ganske ret..det er et kææmpe tillidsbrud..og jeg tror det vil tage laang tid at få bygget det op igen...vil slet ikke vide om jeg vil kunne eller ej:s det rigtig svært når man ikke har stået i situationen.

min eks var utro..op til flere gange. havde nogle ved siden af i smug..som jeg først hørte om efter forholdet var endt..så har egentlig ikke mærket det tæt på kroppen som så mange andre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

1990h

morethanperfect skriver:

Præcis ! 

Og nu flytter vi snart i hus 

hvor dejligt..

vi flyttede os i eget hus sidste år..i looove it..så meget frihed, plads..også det ens eget..

Anmeld

20. juni 2012

MortilElias2010

Hansen1990 skriver:

mange tak for dit input..
det spændende at hører..

altså hvis kæresten min var utro nu..i det forhold vi har nu. tror jeg ikke jeg vil kunne tilgive..vi har sidste år købt hus og vi har 2 hunde dog ingen børn. men vi har valgt at købe hus selv om vi først snart har 3 måneders dag..vi mener det pretty seriously med hinanden;p.
vores sex liv er også fint. nogle uger mindre end andre men ellers jævnligt sex og ellers går det fint..så hvis han gik ud nu og var utro ja så ville jeg nok ha svært at tilgive..

dog tror jeg det hele ændre sig med årene.vi er stadig unge. men hvis en af os som 40-50 årig mister interessen for sex osv. skal det så stoppe partneren hvis denne ikke er i samme bås..så længe man til den tid er enige om hvordan det forløber..f.eks tænker jeg..at selv om man siger i medgang og modgang in sickness and in helph. hvad vil man så egentlig gøre hvis man blev meget syg og ikke havde lysten eller kræfterne til sex og det måske var sådan i flere år..så tror jeg nu godt jeg vil kunne tillade hvis manden fik uden for hjemmet..så længe følelserne blev hjemme hos mig..men det bestemt noget man skal være enige om..

på nuværende tidspunkt vil jeg fandeme ikke dele

De tanker er du ikke ene om, har også tænkt på hvad nu hvis... Og ja, jeg ved det ikke, men hælder til at jeg ville syntes det var fint hvis han fik sex/snak/kæl/nusseri udenfor hjemmet hvis jeg netop blev ukampdygtig i form af en alvorlig sygdom og han stadigvæk var frisk som en havørn. Jeg tror faktisk jeg spørger ham når han kommer ind fra haven.. for det er et rigtig spændende emne. Jeg har stærke tvivl på at han ville syntes det var okay, hvis det var ham så kunne være interessant at høre (måske igen, kan ikke huske om vi har talt om det) 

Og nej jeg vil heller ikke dele nu! Vi har lige fået et stabilt sexliv op at køre efter vores 1 års bryllupsdag weekend så vi nu er oppe på to gange om ugen istedet for een gang hver anden, tredje måned  Og hold op det er befriende og lækkert - sidder lige og smiler lidt kækt 

Ha, ha  og vi har det pt virkelig godt med hinanden. Vi er blevet super gode til at hænge mindre i bagateller, så vi nu får det vendt med det samme eller indenfor kort tid  Det er virkelig til at smile af! 

Anmeld

20. juni 2012

morethanperfect

Hansen1990 skriver:

hvor dejligt..

vi flyttede os i eget hus sidste år..i looove it..så meget frihed, plads..også det ens eget..

Glææder mig også ..
Især til at Oscar kan få en have og løbe ud i ..  

Anmeld

20. juni 2012

Fenja09

Hansen1990 skriver:

du har ganske ret..det er et kææmpe tillidsbrud..og jeg tror det vil tage laang tid at få bygget det op igen...vil slet ikke vide om jeg vil kunne eller ej:s det rigtig svært når man ikke har stået i situationen.

min eks var utro..op til flere gange. havde nogle ved siden af i smug..som jeg først hørte om efter forholdet var endt..så har egentlig ikke mærket det tæt på kroppen som så mange andre..

Ja, hvis man får det af vide efter et brud, så kan man jo næsten kun tænke, at det var godt at man er gået fra vedkommende.

Synes det er noget svært noget, for man kan netop ikke sige det før man har prøvet det, og selvom man har prøvet det med en, betyder det slet ikke at man reagere eller gør det samme, hvis det sker med en anden.

Tror de fleste, både mænd og kvinder har den holdning at utroskab er et NO GO, og mange overholder det nok også, hvis det sker for dem, men samtidigt tror jeg også at der er en hel del, som vælger enten at se igennem fingre med det eller lever med at det er sket/sker.

/Fenja

Anmeld

20. juni 2012

1990h

Fenja09 skriver:

Ja, hvis man får det af vide efter et brud, så kan man jo næsten kun tænke, at det var godt at man er gået fra vedkommende.

Synes det er noget svært noget, for man kan netop ikke sige det før man har prøvet det, og selvom man har prøvet det med en, betyder det slet ikke at man reagere eller gør det samme, hvis det sker med en anden.

Tror de fleste, både mænd og kvinder har den holdning at utroskab er et NO GO, og mange overholder det nok også, hvis det sker for dem, men samtidigt tror jeg også at der er en hel del, som vælger enten at se igennem fingre med det eller lever med at det er sket/sker.

/Fenja

jeg tror faktisk. at rigtig mange af dem som aaaaaaldrig vil tilgive..

sagtens vil kunne ende med at tilgive alligevel..

Anmeld

20. juni 2012

1990h

MortilElias2010 skriver:

De tanker er du ikke ene om, har også tænkt på hvad nu hvis... Og ja, jeg ved det ikke, men hælder til at jeg ville syntes det var fint hvis han fik sex/snak/kæl/nusseri udenfor hjemmet hvis jeg netop blev ukampdygtig i form af en alvorlig sygdom og han stadigvæk var frisk som en havørn. Jeg tror faktisk jeg spørger ham når han kommer ind fra haven.. for det er et rigtig spændende emne. Jeg har stærke tvivl på at han ville syntes det var okay, hvis det var ham så kunne være interessant at høre (måske igen, kan ikke huske om vi har talt om det) 

Og nej jeg vil heller ikke dele nu! Vi har lige fået et stabilt sexliv op at køre efter vores 1 års bryllupsdag weekend så vi nu er oppe på to gange om ugen istedet for een gang hver anden, tredje måned  Og hold op det er befriende og lækkert - sidder lige og smiler lidt kækt 

Ha, ha  og vi har det pt virkelig godt med hinanden. Vi er blevet super gode til at hænge mindre i bagateller, så vi nu får det vendt med det samme eller indenfor kort tid  Det er virkelig til at smile af! 

dejligt at det køre på skinner hos jer nu..det noget af et ryg fra 2-3 måned til 2 gange om ugen..det jo skønt

smiler, ja spørg ham når han kommer ind..

vi her hjemme har ik snakket om det..men vi også kun 21 og 23 kæresten siger for sjovt at hvis han døde pludseligt. måtte jeg ikke finde en ny..hehe meeen det heldigvis bare pjat..man ønsker jo ikke den anden skal gå helt i rotterne..hvilket jeg heller ik vil ønske for ham hvis jeg blev meget syg..

Anmeld

20. juni 2012

VIPpigen

Hvor er grænsen?? Her acceptere vi kys... Ikke sådan intense kys, men nærmere tantekys...

Som ung teenager kyssede jeg med en anden end min dengang kæreste. Jeg havde det skidt i lidt tid (vi havde et langdistance forhold.) men efter en uge eller 2 tænkte jeg ikke over det...

En af mine ex var mig utro, og jeg en spade, jeg blev, og prøvede at kæmpe for forholdet, han røvrendte mig hele tiden, og jeg var såå dum. Der gik ca 2 år før jeg kom ud af det, og efter de 2 år prøvede vi yderligere 1/2 år at få det til at fungere dog uden et fast forhold. Jeg kunne bare ikke stole på ham, og jeg vidste det var slut. Jeg skulle bare mande mig op og sparke til... Min kæreste nu er noget helt andet. Jeg følte virkelig da vi mødte hinanden at jeg kunne stole på ham. Han tog til festival 2 måneder efter vi mødte hinanden, og i starten var jeg skrækslagende, men han skrev hele tiden, og mænd kan altså ikke multitaske, hvertfald ikke min. Så ergo, han kunne ikke lave andet samtidig. Vi kan tage i byen hver for sig, eller ud at hygge med vennerne uden at der er nogen af os der bliver jaloux...

IMØ er utroskab uacceptabel, og det er vi begge enige om.

Anmeld

21. juni 2012

Ansemusen

Jeg har aldrig været utro og har aldrig oplevet det, så vidt jeg ved (men man måske en mindre seriøs un gdomspartner har, det aner jeg ikke), men VED at min nuværende dejlige kæreste gennem 11 år ikke har.

Han ved også, at jeg aldrig ville kunne tilgive det.

Men jeg forstår godt, hvis nogen prøver at tilgive, hvis omstændighederne "undskylder" det lidt. Utroskab er ALDRIG i orden, efter min mening, men man kan jo havne i en dum situation, hvor forholdet skranter, hvor der ingen sex er, hvor nærheden mangler, man er stresset osv. Og der kan jeg godt forstå, at nogle måske ser deres egen andel i, at forholdet er gået så skævt, at de vælger at blive og kæmpe for det, hvis den utro partner selv har fortalt det og er indstillet på at arbejde på forholdet og aldrig gøre det igen!

Men jeg kunne ikke selv!

Anmeld

21. juni 2012

Ansemusen

VIPpigen skriver:

Hvor er grænsen?? Her acceptere vi kys... Ikke sådan intense kys, men nærmere tantekys...

Som ung teenager kyssede jeg med en anden end min dengang kæreste. Jeg havde det skidt i lidt tid (vi havde et langdistance forhold.) men efter en uge eller 2 tænkte jeg ikke over det...

En af mine ex var mig utro, og jeg en spade, jeg blev, og prøvede at kæmpe for forholdet, han røvrendte mig hele tiden, og jeg var såå dum. Der gik ca 2 år før jeg kom ud af det, og efter de 2 år prøvede vi yderligere 1/2 år at få det til at fungere dog uden et fast forhold. Jeg kunne bare ikke stole på ham, og jeg vidste det var slut. Jeg skulle bare mande mig op og sparke til... Min kæreste nu er noget helt andet. Jeg følte virkelig da vi mødte hinanden at jeg kunne stole på ham. Han tog til festival 2 måneder efter vi mødte hinanden, og i starten var jeg skrækslagende, men han skrev hele tiden, og mænd kan altså ikke multitaske, hvertfald ikke min. Så ergo, han kunne ikke lave andet samtidig. Vi kan tage i byen hver for sig, eller ud at hygge med vennerne uden at der er nogen af os der bliver jaloux...

IMØ er utroskab uacceptabel, og det er vi begge enige om.

Hvorfor må I tantekysse? Jeg tænker, at der vel ikke er nogen grund til at man skal kysse andre end sin partner på munden (bortset lige fra veninder måske). Kysset i sig selv betyder måske ikke noet, men hvis det sker med en, man føler sig tiltrukket af, tænker jeg, at man lettere "falder for fristelsen"...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.