Er denne ordning ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

FruK

Anonym skriver:

Selvfølgelig tænker vi da på børnenes behov. Vi tænker at det ville være synd at de kun skulle se den ene forælder hver anden weekend når de er vant til at være sammen hver dag!

Det synes jeg lyder rigtig fornuftigt. Min søn har været skilsmisseebarn siden han var to år, og han kunne bestemt ikke nøjes med at se sin far (eller mig) hver anden weekend!

Han er 9 år i dag, og har ikke savnet noget. Han er en meget harmonisk og velfungerende dreng! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det synes jeg lyder rigtig fornuftigt. Min søn har været skilsmisseebarn siden han var to år, og han kunne bestemt ikke nøjes med at se sin far (eller mig) hver anden weekend!

Han er 9 år i dag, og har ikke savnet noget. Han er en meget harmonisk og velfungerende dreng! 

Hvilken ordning havde i så i starten?

Anmeld

18. juni 2012

FruStolpe

Kan man ikke gå i statsamtet og få dem til at lave en ordning for en ??
Din løsning synes jeg har ALT for mange skift mellem mor og far.

Det selvfølgelig med den risiko at den ene af jer bliver weekend forælder. Men det ville da være langt bedre for de små pus.

Det ville jeg gøre, hvis jeg ikke kunne blive enig om en 9/5 el. 10/4 ordning.

Håber det bedste for de små

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Kan man ikke gå i statsamtet og få dem til at lave en ordning for en ??
Din løsning synes jeg har ALT for mange skift mellem mor og far.

Det selvfølgelig med den risiko at den ene af jer bliver weekend forælder. Men det ville da være langt bedre for de små pus.

Det ville jeg gøre, hvis jeg ikke kunne blive enig om en 9/5 el. 10/4 ordning.

Håber det bedste for de små

Vi ønsker begge to at kunne samarbejde og blive enige om samvær osv. så amtet bliver sidste udvej.
Men jeg har også foreslået 9/5 ordning og venter bare på at han gider og svare mig.

Anmeld

18. juni 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Vi ønsker begge to at kunne samarbejde og blive enige om samvær osv. så amtet bliver sidste udvej.
Men jeg har også foreslået 9/5 ordning og venter bare på at han gider og svare mig.

I kan jo godt få råd og vejledning af en børnesagkyndig uden at være rygende ueninge eller uvenner. De har jo erfaring og udd inden for hvad der er bedst for delebørn.

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Anonym skriver:

Hvilken ordning havde i så i starten?

Jeg mener at vi startede med 9/5... Onsdag+torsdag den ene uge og fredag til søndag den anden uge. Men han savnede sine far, så han fik hurtigt en dag mere hos ham - og nu er vi endt på 7/7.

Det har aldrig virket som om han har manglet en base - har været vant til, at der har været to baser, og han har følt sig lige meget hjemme og lige tryg begge steder.

Min eks og jeg gør ikke tingene ens, men de får altså lynhurtigt styr på, hvordan det er det ene og det andet sted. 

Anmeld

18. juni 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Min egen søster har en 9/5 ordning med hendes dreng på 2. Og det fungere rigtig godt, og han er en følsom lille fyr.

Så det kunne være en rigtig go løsning

Anmeld

18. juni 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

Vil i ikke lige bedømme om denne ordning for bopæl er ok for to børn på 18 mdr og 3 1/2 år?

Uge 1:
Man: Mor
Tirs: Mor
Ons: Mor
Tors: Far
Fre: Mor
Lør: Mor
Søn: Mor

Uge 2:
Ons: Far
Fre: Far
Lør: Far
Søn: Far

aller først vil jeg give dig et  det må ikke være spor sjovt at skal få tingene til at gå op og jeg ville også have det enormt svært ved st skulle undvære mit barn..

dernæst så er der jo lavet undersøgelser der viser at de 3 første år i et barns liv er de aller vigtigste overhovedet. De 3 første år er med til at påvirke hvordan barnet bliver som voksen og på baggrunde af dette, ville jeg som de fleste andre også foreslå at i, som forældre sætter jeres egne behov og følelser til side og lader jeres børn få en fast base, sådan at de opnår tryghed og forudsigelighed og ikke skal "kastes" frem og tilbage flere gange om ugen, håber i finder en god løsning 

lige til sidst - prøv at forestille dig, hvis det var dig der skulle bo 3 dage et sted, 4 dage et andet sted, tilbage igen til den anden osv osv, de når lige at finde til ro og så skal de tilbage den anden forældre.. Men i skal gøre hvad I mener er det bedste og ikke hvad andre folk mener

Anmeld

18. juni 2012

Mille83

Anonym skriver:

Vil i ikke lige bedømme om denne ordning for bopæl er ok for to børn på 18 mdr og 3 1/2 år?

Uge 1:
Ons: Mor
Fre: Mor
Lør: Mor
Søn: Mor

Uge 2:
Ons: Far
Fre: Far
Lør: Far
Søn: Far

Jeg har en datter på 2 år, vi deler næsten som du skriver pånær den uge hvor far ikke har hende i weekenden, har han hende fra onsdag til fredag. 

Jeg var meget skeptisk i starten, men syntes hun tager det ok. 

Dog kunne jeg godt ønske mig hun havde en mere fast base, men så længe HUN trives så ser jeg intet problem i den ordning vi har nu. 

Så mit råd er at i kan jo prøve og se, men gi det en måneds tid også kig meget på børnene hvordan de reagerer. Det er ikke deres behov at flytte rundt hele tiden, og det er der det hele kan være svært...........

Håber det giver mening 

Anmeld

19. juni 2012

FruK

Jeg smider også lige et link til denne artikel her i din tråd, måske du er interesseret i at læse det...

Aprospos delebørn - altså børn i 7/7-ordning:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/18/225325.htm

Man nok ser jo en større del af forældre der kan enes blandt delebørn, og mon ikke det er derfor, de trives bedre - altså forældrenes fortjeneste mere end det er ordningens.

Men ja... jeg tror, at det betyder alverden, hvordan forældrene samarbejder - og måske mindre, om man så har 9/5 eller 7/7 eller noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.