Anonym skriver:
Selvfølgelig vil det være bedst hvis børnene fik en fast base. Det er jo det vigtigste.
Men det er bare svært for begge parter at skulle undvære sine børn så meget.
Nu kan jeg selvfølgelig kun tale ud fra mine egne erfaringer, men at vi netop ikke gør det til en kæmpe strid, gør jo at vi kan samarbejde så meget bedre.. Selvom aftalen hedder hver anden weekend, en fast hverdag og en ekstra dag hver anden uge, så er det jo ikke sådan det bliver.. De kan rende ind og ud hos os, og vi kan rende ind og ud hos dem.. Vil jeg gerne være sammen med hende en tirsdag, så behøver jeg ikke gøre andet end at ringe - fordi vi gør vores aller bedste for at samarbejde om det her, og IKKE bliver rygende uvenner over hvem hun skal bo hos!
Nogen kan ikke samarbejde, og vil ikke se eks'en mere end højst nødvendigt, men det skal ikke gå ud over barnet/børnene..
Efter min helt personlige mening, så burde børnene have den faste base de første par år af deres levetid, jeg synes det er synd hvis én på 18 mdr (min er 19 mdr), ikke har et sted at føle sig ordentlig hjemme.. Selv hvis det var min store på 7 år, som vi skulle 'deles' om, så ville jeg stadig ikke gøre det til en 7/7 ordning...
Og jeg vil 10 gange hellere at barnet skulle undvære den anden i en uge, end at de skulle ende med at føle sig rodløse, fordi de bliver kastet frem og tilbage og bor i en kuffert
Anmeld