Er denne ordning ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.249 visninger
32 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Vil i ikke lige bedømme om denne ordning for bopæl er ok for to børn på 18 mdr og 3 1/2 år?

Uge 1:
Man: Mor
Tirs: Mor
Ons: Mor
Tors: Far
Fre: Mor
Lør: Mor
Søn: Mor

Uge 2:
Ons: Far
Fre: Far
Lør: Far
Søn: Far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Zeus

Anonym skriver:

Vil i ikke lige bedømme om denne ordning for bopæl er ok for to børn på 18 mdr og 3 1/2 år?

Uge 1:

Uge 2:

Hånden på hjertet, så synes jeg der mangler en fast base.. Hvorfor ikke gøre det til hver anden weekend, plus en fast hverdag eller lign?

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hånden på hjertet, så synes jeg der mangler en fast base.. Hvorfor ikke gøre det til hver anden weekend, plus en fast hverdag eller lign?

Fordi det vil ingen af os gå med til. Jeg vil ikke kun have dem hver anden weekend og det vil faren heller ikke.

Anmeld

18. juni 2012

Zeus

Fordi det vil ingen af os gå med til. Jeg vil ikke kun have dem hver anden weekend og det vil faren heller ikke.

Jeg synes når den mindste er 18 mdr, så er der brug for en helt fast base..

Jeg er selv i gang med det samme, da vi lige er gået fra hinanden.. Han vil ikke gå med til hver anden weekend hos ham, og jeg vil ikke gå med til en 7/7, så enden er blevet, at hun flytter med ham, og jeg har hende hver anden weekend... Nogen gange må man se ud over sine egne følelser, og tænke på hvad der er det bedste for barnet..

I det du skriver her, skriver du kun hvad dig og faren vil, og ikke hvad der i sidste ende er bedst for børnene..

Undskyld hvis jeg træder dig/andre over tæerne, men du spurgte..

Anmeld

18. juni 2012

trunte24

Anonym skriver:

Uge 1:

Uge 2:

Det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig løsning.

Det kan være godt med en fast base, men ikke alle børn kan nøjs med at se den ene forældre så lidt som hver anden weekend....mit barn kan fx ikke.

Håber det kommer til at gå godt for jer.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg er selv i gang med det samme, da vi lige er gået fra hinanden.. Han vil ikke gå med til hver anden weekend hos ham, og jeg vil ikke gå med til en 7/7, så enden er blevet, at hun flytter med ham, og jeg har hende hver anden weekend... Nogen gange må man se ud over sine egne følelser, og tænke på hvad der er det bedste for barnet..

I det du skriver her, skriver du kun hvad dig og faren vil, og ikke hvad der i sidste ende er bedst for børnene..

Selvfølgelig vil det være bedst hvis børnene fik en fast base. Det er jo det vigtigste.

Men det er bare svært for begge parter at skulle undvære sine børn så meget.

Anmeld

18. juni 2012

Lady Marion <3

Zeus skriver:

giver dig ret , syntes ind i mellem i forældre der flytter fra hinanden ikke ser på barnets behov.

Anmeld

18. juni 2012

wamse

Zeus skriver:

Jeg kan kun erklære mig helt enig med dig Det handler simpelthen bare ikke om, hvad forældrene kan holde til, men hvad der er bedst for barnet

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

giver dig ret , syntes ind i mellem i forældre der flytter fra hinanden ikke ser på barnets behov.

Selvfølgelig tænker vi da på børnenes behov. Vi tænker at det ville være synd at de kun skulle se den ene forælder hver anden weekend når de er vant til at være sammen hver dag!

Anmeld

18. juni 2012

Zeus

Anonym skriver:

Selvfølgelig vil det være bedst hvis børnene fik en fast base. Det er jo det vigtigste.

Men det er bare svært for begge parter at skulle undvære sine børn så meget.

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale ud fra mine egne erfaringer, men at vi netop ikke gør det til en kæmpe strid, gør jo at vi kan samarbejde så meget bedre.. Selvom aftalen hedder hver anden weekend, en fast hverdag og en ekstra dag hver anden uge, så er det jo ikke sådan det bliver.. De kan rende ind og ud hos os, og vi kan rende ind og ud hos dem.. Vil jeg gerne være sammen med hende en tirsdag, så behøver jeg ikke gøre andet end at ringe - fordi vi gør vores aller bedste for at samarbejde om det her, og IKKE bliver rygende uvenner over hvem hun skal bo hos!

Nogen kan ikke samarbejde, og vil ikke se eks'en mere end højst nødvendigt, men det skal ikke gå ud over barnet/børnene..

Efter min helt personlige mening, så burde børnene have den faste base de første par år af deres levetid, jeg synes det er synd hvis én på 18 mdr (min er 19 mdr), ikke har et sted at føle sig ordentlig hjemme.. Selv hvis det var min store på 7 år, som vi skulle 'deles' om, så ville jeg stadig ikke gøre det til en 7/7 ordning...

Og jeg vil 10 gange hellere at barnet skulle undvære den anden i en uge, end at de skulle ende med at føle sig rodløse, fordi de bliver kastet frem og tilbage og bor i en kuffert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.