At spørge om køn til md scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

chael

Jeg sagde noget ala: hvis du kan se kønnet, vil vi gerne vide det. Og hvis ikke, så er det også ligemeget. Det er vores baby uanset køn. Vi er bare super nysgerrige.

Alle 3 gange har de været SÅ søde til at oplyse det.

Tror faktisk her 3. Gang, spurgte hun selv. Og vi takkede ja, selvo vi jo havde fået en kønsscanning i uge 15. så kunne hun bekræfte kønnet på vores nu 8 mdr gamle søn

Synes sagtens man kan spørge pænt. Så længe man giver udtryk for, at det trods alt er vigtigst at barnet er sundt og raskt

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

4xGreve

TeamRocket skriver:

ER det for frækt lige at spørge om hun(eller han) tilfældigvis kan se kønnet når man er til md ? Jeg har ikke spurgt ved de to andre børn fordi jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til det- det er jo ikke det scanningen går ud på + jeg var meget overvægtig og bange for de ville sige, 'ej det kan man ikke se når du er så tyk' Bum bum. Hvad synes i? Og hvad gjorde i selv?

Ja da! Gjorde det selv og det er de van til... 

Anmeld

18. juni 2012

maryjane

OktoberMor skriver:

Hmm. Jeg vejer også ca 15 Kg for meget, og da vi var til MD Scanning, der var det en meget arrogant jordemoder der scannede os, syntes jeg. hun virkede utrolig ligeglad med alt, ikke lige den fedeste oplevelse, nu når man er førstegangs fødende, men hun spurgte efter scanningen om vi havde flere spørgsmål, vi spurgte om vi måtte få kønnet af vide hvor efter hun udbryder " Årrrh, det tager bare så lang tid at få afklaret, men jeg kan da prøve" Så sad hun i 5 min helt stille og siger så, nej det kan jeg ikke se, det er jeg ked af, så sagde min kæreste " Øh, Gider du prøve at scanne der hvor benene er istedet på hovedet af babyen?? " Så lavede hun dræber øjne, og kiggede igen, så sagde hun, ja det er muligvis en pige. TAK sagde min kæreste så. Og fluks var vi ude fra den stue igen.. 

Haha vildt fedt at din kæreste sagde det. 

Er også selv blevet mødt af arrogante skanningskællinger ( Jaaa sorry), hver gang på Kolding sygehus. Men fik det da listet ud af hende. Men en anden gang tager jeg en kønsskanning og holder mig til den

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

maryjane skriver:

Haha vildt fedt at din kæreste sagde det. 

Er også selv blevet mødt af arrogante skanningskællinger ( Jaaa sorry), hver gang på Kolding sygehus. Men fik det da listet ud af hende. Men en anden gang tager jeg en kønsskanning og holder mig til den

Det er sku da også træls sådan noget, at de skal opføre sig på den måde.  
Så må de sku finde sig et nyt job hvis de absolut hader det så meget at de skal tale så grimt til folk..

Det gør bestemt ikke en mere tryg! 

Anmeld

18. juni 2012

Karo

TeamRocket skriver:

ER det for frækt lige at spørge om hun(eller han) tilfældigvis kan se kønnet når man er til md ? Jeg har ikke spurgt ved de to andre børn fordi jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til det- det er jo ikke det scanningen går ud på + jeg var meget overvægtig og bange for de ville sige, 'ej det kan man ikke se når du er så tyk' Bum bum. Hvad synes i? Og hvad gjorde i selv?

Med Marcus som var den første, spurgte jeg efter at hun havde fortalt at alt var okay, om hun kunne se kønnet.

Og det kunne hun

Med Ida fik jeg lavet en moderkagebiopsi og resultatet den vej igennem.

Anmeld

18. juni 2012

Kay

jeg sagde inden vi gik igang at hvis hun kunne se kønnet måtte hun meget gerne sige det

de kigger jo alligevel om at er som det skal være inc. der nede så derfor kan man jo lige så godt få det af vide

Anmeld

18. juni 2012

Levi&LilysMor

Laijona Äiti skriver:

Det SKAL de ikke se efter, det er jo ikke det md skanningen er til for. Men det er da super dejligt når de vil og til ts, spørg du bare. (dog ville jeg vente til de vigtige ting er tjekket).

Kan være jeg formuerede mig ukorrekt, de skal ikke, hvis man ikke spørger og er de venlige og spørger om man vil er det jo dejligt, men hvis de ikke spørger om man vil se det og man siger man gerne vil se det så kan de ikke nægte det 

Anmeld

18. juni 2012

lio

LevisMor skriver:

Kan være jeg formuerede mig ukorrekt, de skal ikke, hvis man ikke spørger og er de venlige og spørger om man vil er det jo dejligt, men hvis de ikke spørger om man vil se det og man siger man gerne vil se det så kan de ikke nægte det 

De kan godt nægte, og det sker skam også at de gør det.

(har endda læst i en folder fra et hospital hvor der står "Vi ser helst at der ikke bliver spurgt da det ikke er deres arbejde at se efter køn til en md."

Anmeld

18. juni 2012

Levi&LilysMor

Laijona Äiti skriver:

De kan godt nægte, og det sker skam også at de gør det.

(har endda læst i en folder fra et hospital hvor der står "Vi ser helst at der ikke bliver spurgt da det ikke er deres arbejde at se efter køn til en md."

Hold da op hvor er det åndsvagt altså! men godt jeg så købte mig til en kønsscanning i uge 16 

Anmeld

18. juni 2012

lio

LevisMor skriver:

Hold da op hvor er det åndsvagt altså! men godt jeg så købte mig til en kønsscanning i uge 16 

Jeg kunne heller ikke vente.. Måtte bare vide det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.