blev faktisk lidt ked af det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

-Sigrid-

Chraz skriver:

Altså når ens barn kun er 5 dage gammel er det da en selvfølge at man stadig render rundt med mave  

Men ja, der er desværre nogle mennesker der har svært ved at se hvor grænsen går. Men synes også der er rigtig mange der glemmer at tænke: Hvordan ville jeg SELV reagere i sådan en situation.

Nemlig!

Og var man gravid ville man da snakke om det, prale og røre sin mave, fremhæve den?? Det gør man bare ikke som tyk

Jeg var også ret glad for at jeg lige havde født, så kunne jeg bruge den undskyldning over for mig selv, men min mave var bare faldet på plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Frk.S

Det kan jeg godt forstå du blev ked af.

Hun har det garanteret selv mega dårligt med det, for hun har garanteret ikke sagt det i en ond mening.

Selv er jeg meget varsom med at spørge om folk er gravide med mindre man slet ikke er i tvivl, for jeg ville være så ked af at såre en ved i bund og grund at kalde hende fed. Og jeg ville blive SÅ pinlig berørt, hvis jeg tog fejl.

Hvis det er en trøst kan jeg fortælle dig, at min svigerinde engang er blevet spurgt om hun var gravid. Og hun er altså langt fra overvægtig og har en rigtig flot krop. Måske var hun lidt oppustet og/eller tøjet sad underligt. Det ved jeg ikke, men nogle gange skal der åbenbart ikke meget til før folk får sagt sådan noget.

Anmeld

15. juni 2012

Chraz

-Sigrid- skriver:

Nemlig!

Og var man gravid ville man da snakke om det, prale og røre sin mave, fremhæve den?? Det gør man bare ikke som tyk

Jeg var også ret glad for at jeg lige havde født, så kunne jeg bruge den undskyldning over for mig selv, men min mave var bare faldet på plads

Ja lige præcis. Og lige meget hvordan man siger det kan man bare ikke undgå at blive trådt på. Det gør super ondt at få sådan en i hovedet.

Anmeld

15. juni 2012

Chraz

Frk.S skriver:

Det kan jeg godt forstå du blev ked af.

Hun har det garanteret selv mega dårligt med det, for hun har garanteret ikke sagt det i en ond mening.

Selv er jeg meget varsom med at spørge om folk er gravide med mindre man slet ikke er i tvivl, for jeg ville være så ked af at såre en ved i bund og grund at kalde hende fed. Og jeg ville blive SÅ pinlig berørt, hvis jeg tog fejl.

Hvis det er en trøst kan jeg fortælle dig, at min svigerinde engang er blevet spurgt om hun var gravid. Og hun er altså langt fra overvægtig og har en rigtig flot krop. Måske var hun lidt oppustet og/eller tøjet sad underligt. Det ved jeg ikke, men nogle gange skal der åbenbart ikke meget til før folk får sagt sådan noget.

Nej det er ikke sikkert. Det kan også være at der er så meget babykuller i luften at fol bare ser gravide maver over alt. uanset om de er der eller ej 

Men jeg har godt nok en fornemmelse af at det er sidste gang hun spørger mig om jeg er gravid igen.

Anmeld

15. juni 2012

-Sigrid-

Chraz skriver:

Ja lige præcis. Og lige meget hvordan man siger det kan man bare ikke undgå at blive trådt på. Det gør super ondt at få sådan en i hovedet.

Ja, og det er bare for dumt at sige

Anmeld

15. juni 2012

Chraz

-Sigrid- skriver:

Ja, og det er bare for dumt at sige

helt bestemt!

Anmeld

15. juni 2012

Karo

Chraz skriver:

hej piger

Jeg var til teltdag oppe i mine to små børns dagpleje hvor en gruppe dagplejemødre mødes og hygger. Idag inviterede de så på kage og kaffe så vi blev der en times tid inden vi tog hjem. En af dagplejemødrene stod så og snakkede med en anden mor om baby og graviditet tror jeg mok (jeg fik ikke 100 fat i det) hvorefter dagplejemoren kom hen og aede mig på maven og spurgte hende om der var en mere på vej. Jeg svarede hende at jeg bare var tyk hvor hun så prøvede at redde den i land med at det bare var for sjov og jeg skulle se hendes mave.

Men for F***** hvor gjorde det ondt. jeg ved godt jeg er overvægtig (vejer ca 20kg for meget) men der har bare ikke været overskud til at gøre noget ved det. Ved godt hun ikke mente noget ondt med det, men den gjorde stadig ondt 

Skulle bare lige ud med det. Tak fordi du læste med

Man skal altså være 100% sikker på at kvinder er gravide før man spørger.

Jeg prøvede det engang for 10 år siden og jeg blev simpelthen så ked af det. Jeg havde taget 5 kg på, på en ferie da en kollega spurgte hvor langt henne jeg var

Man bliver bare så ked af det. Den eneste trøst jeg kan komme med (hvis det da er en trøst) er at du er ikke den eneste der har prøvet det og helt sikkert heller ikke den sidste.

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

Chraz skriver:

hej piger

Jeg var til teltdag oppe i mine to små børns dagpleje hvor en gruppe dagplejemødre mødes og hygger. Idag inviterede de så på kage og kaffe så vi blev der en times tid inden vi tog hjem. En af dagplejemødrene stod så og snakkede med en anden mor om baby og graviditet tror jeg mok (jeg fik ikke 100 fat i det) hvorefter dagplejemoren kom hen og aede mig på maven og spurgte hende om der var en mere på vej. Jeg svarede hende at jeg bare var tyk hvor hun så prøvede at redde den i land med at det bare var for sjov og jeg skulle se hendes mave.

Men for F***** hvor gjorde det ondt. jeg ved godt jeg er overvægtig (vejer ca 20kg for meget) men der har bare ikke været overskud til at gøre noget ved det. Ved godt hun ikke mente noget ondt med det, men den gjorde stadig ondt 

Skulle bare lige ud med det. Tak fordi du læste med

Jep det gør ondt.

Min kærestens morfars kone kom også og rørte min mave, og spurgte hvornår det skulle vare, jeg var 19 år, ikke overvægtig men kjolen har åbenbart indbudt hende til det.

MANGEL PÅ SITUATIONS FORNEMMELSE SIGER JEG BARE

Man spørger fanme ikke med mindre man er 110% sikker.....

Anmeld

15. juni 2012

Chraz

Karo skriver:

Man skal altså være 100% sikker på at kvinder er gravide før man spørger.

Jeg prøvede det engang for 10 år siden og jeg blev simpelthen så ked af det. Jeg havde taget 5 kg på, på en ferie da en kollega spurgte hvor langt henne jeg var

Man bliver bare så ked af det. Den eneste trøst jeg kan komme med (hvis det da er en trøst) er at du er ikke den eneste der har prøvet det og helt sikkert heller ikke den sidste.

Nej det ved jeg. Tror heller ikke hun spørger en igen før hun er helt sikker. Kunne godt se at hun krummede tæer. Og også det at hun stod og snakkede med en anden mor og baby og graviditet. Så kan jeg ikke se hvorfor jeg lige pludselig skulle blandes ind i samtalen på den måde 

Anmeld

15. juni 2012

Chraz

Mor til Ella skriver:

Jep det gør ondt.

Min kærestens morfars kone kom også og rørte min mave, og spurgte hvornår det skulle vare, jeg var 19 år, ikke overvægtig men kjolen har åbenbart indbudt hende til det.

MANGEL PÅ SITUATIONS FORNEMMELSE SIGER JEG BARE

Man spørger fanme ikke med mindre man er 110% sikker.....

Nej det gør man ikke. Det er direkte uforskammet synes jeg. Altså som jeg også har skrevet tidligere, havde det været en søster eller veninde ville jeg bare grine af det. Men jeg kender faktisk ikke den her dagålejemor særlig godt så tror også det er derfor jeg reagerede som jeg gjorde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.