Hjælp til optimal indretning af familierum i Shoppingcenter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.878 visninger
37 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

SlotsArkaderne

Kære alle Baby.dk brugere.

Vi påtænker i øjeblikket at lave en familierum i  shoppingcenteret SlotsArkaderne i Hillerød, og vil i den forbindelse meget gerne have alle jeres input til hvad der gør et familie/ammerum godt og brugervenligt.

Da det jo er jer forældre, der skal benytte rummet, hvem er så bedre til at fortælle os hvad der gør et familierum godt og anvendeligt?

Så kom endelig med jeres kommentarer og gode ideer, så vil vi tage dem med i indretningsovervejelserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

An&Jo

SlotsArkaderne skriver:

Kære alle Baby.dk brugere.

Vi påtænker i øjeblikket at lave en familierum i  shoppingcenteret SlotsArkaderne i Hillerød, og vil i den forbindelse meget gerne have alle jeres input til hvad der gør et familie/ammerum godt og brugervenligt.

Da det jo er jer forældre, der skal benytte rummet, hvem er så bedre til at fortælle os hvad der gør et familierum godt og anvendeligt?

Så kom endelig med jeres kommentarer og gode ideer, så vil vi tage dem med i indretningsovervejelserne

gode bløde stole at sidde og amme i, ikke sofaer så man skal sidde og gnide albuer med andre mødre, men lænestole..

Sørg for at holde bleskiftområde væk fra amme området..

Hav bløde runde jord farver i rummene, så det giver mest muligt ro over børnene og rummet..

Anmeld

13. juni 2012

Valle81

Hejsa,

Der er været en debat herinde om en far der skrev at de nærmest var blevet overfaldet i sådan et rum, da han var gået med sin kone og barn indtog så ramt ammende kvinder der kom ind gået helt i flint.

Derfor er mit forslag for at fædrene ikke bliver overfusning når de gerne vil give deres barn en flaske i fred og ro eller skifte en ble at ammerummet er seperat fra der hvor man skifter osv. Så er der plads til alle, mænd som kvinder, ammende eller give flaske:0)

Anmeld

13. juni 2012

SlotsArkaderne

An&Jo skriver:

gode bløde stole at sidde og amme i, ikke sofaer så man skal sidde og gnide albuer med andre mødre, men lænestole..

Sørg for at holde bleskiftområde væk fra amme området..

Hav bløde runde jord farver i rummene, så det giver mest muligt ro over børnene og rummet..

Tak for dit svar, og fordi du tager dig tid til at komme med din mening.

Skal det helst være rigtige ammestole, eller kan almindelige lænestole også godt bruges?

Anmeld

13. juni 2012

SlotsArkaderne

Valle81 skriver:

Hejsa,

Der er været en debat herinde om en far der skrev at de nærmest var blevet overfaldet i sådan et rum, da han var gået med sin kone og barn indtog så ramt ammende kvinder der kom ind gået helt i flint.

Derfor er mit forslag for at fædrene ikke bliver overfusning når de gerne vil give deres barn en flaske i fred og ro eller skifte en ble at ammerummet er seperat fra der hvor man skifter osv. Så er der plads til alle, mænd som kvinder, ammende eller give flaske:0)

Hej Valle81.

Det vil vi bestemt bestræbe os på ikke sker her hos os.
Netop derfor vælger vi at det skal være et såkaldt "Familierum" og ikke et "Mor & Barn" rum.

Vi vil meget gerne have at der også skal være plads til fædrene.

Anmeld

13. juni 2012

Tanja1234

Måske kunne man indrette med nogle flytbare skillevægge og på den måde opdele rummet i nogle lidt mindre og mere private "rum".

Anmeld

13. juni 2012

SlotsArkaderne

Tanja1234 skriver:

Måske kunne man indrette med nogle flytbare skillevægge og på den måde opdele rummet i nogle lidt mindre og mere private "rum".

Hej Tanja1234.

Det er en rigtig god idé, og bestemt noget vi vil kigge nærmere på

Anmeld

13. juni 2012

An&Jo

SlotsArkaderne skriver:

Tak for dit svar, og fordi du tager dig tid til at komme med din mening.

Skal det helst være rigtige ammestole, eller kan almindelige lænestole også godt bruges?

almindelige lænestole kan også bruges..

jeg ved bare at jeg følte mig lidt utilpas ved at sidde direkte side om side med andre ammende mødre, for det skulle ligesom være min egen lille bobbel, og den fik jeg bedst i en stol for mig selv..

Anmeld

13. juni 2012

Valle81

SlotsArkaderne skriver:

Hej Valle81.

Det vil vi bestemt bestræbe os på ikke sker her hos os.
Netop derfor vælger vi at det skal være et såkaldt "Familierum" og ikke et "Mor & Barn" rum.

Vi vil meget gerne have at der også skal være plads til fædrene.

Det lyder fantastisk:0)

Så tænker jeg som mor til flere at er skal være noget for de støre børn, et lille bord hvor de kan sidde og tegne eller sådan noget:0)

Evt en kravlegård hvor man kan lægge babyens man selv lige skal tisse, varme flasken eller andet:0)

Måske en aftale med den næreste kiosk om at man kan købe en enkelt ble hvis man nells har glemt:0)

Det var lige et par tanker mere:0)

Anmeld

13. juni 2012

Tanja1234

En microovn er også et hit! I hvert fald for de, der har flaskebørn.

I Kolding Storcenter har de et flot familierum, men der er ammepladserne netop meget tæt på det øvrige.

Til gengæld er der tænkt på en lille "legeplads" til de større børn. Bare med et par aktiviteter i borde og på væggene omkring med nogle små stole. Så storebror/søster er aktiveret mens der bliver skiftet og ammet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.