Jeg bliver lidt stødt... om 7/7. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

FruK

Tiemje skriver:

Det gode indbyrdes samarbejde nævnes netop som en mulig årsag til, at flere skilsmissebørn trives bedre med 7/7 ordning end med ordninger med mindre samvær.

Det, jeg synes undersøgelsen illustrerer er, at 7/7 under de rette omstændigheder (forældre tæt på hinanden og et godt samarbejde) KAN være den bedste løsning for børnene.

Tina

Nemlig... Jeg tror måske at der er en større andel af 7/7-forældre, der kan finde ud af at samarbejde (ellers bliver man nok sjældent enige om 7/7), og det er det, der gør udslaget.

Altså mere forældrenes forhold til hinanden, end selve ordningen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

FruK

Laijona Äiti skriver:

Jeg er af den mening af 7/7 oftest ikke er i barnets bedste interesse, men samarbejde mellem forældrene er en meget vigtig faktor, blandt mange andre, og hvis det er så velfungerende en ordning for jer som du beskriver så forstår jeg slet ikke du føler dig stødt af diverse kommentarer, for man kan jo ikke skære alle over en kam.

Super fedt at det fungerer så godt for jer som forældre og jeres barn.  Det er jo dejligt for jer, men jeg tror ikke på at mange familier kan få en 7/7 til at fungere som du blot beskriver.

Stødt er måske ikke det rigtige ord... Men det er nok en irritation/ærgrelse over, at jeg ofte hører, at 7/7 altid er noget forældrene har valgt af egoistiske grunde, fordi de ikke kunne blive enige om andet. Og at ingen børn trives med det, at det nærmest er direkte skadeligt for børn. 

Netop som du skriver; man kan ikke skære alle over en kam. Jeg har fuld respekt for din holdning til 7/7. Jeg tror heller ikke alle kan trives med det. 

Anmeld

20. juni 2012

lio

FruK skriver:

Stødt er måske ikke det rigtige ord... Men det er nok en irritation/ærgrelse over, at jeg ofte hører, at 7/7 altid er noget forældrene har valgt af egoistiske grunde, fordi de ikke kunne blive enige om andet. Og at ingen børn trives med det, at det nærmest er direkte skadeligt for børn. 

Netop som du skriver; man kan ikke skære alle over en kam. Jeg har fuld respekt for din holdning til 7/7. Jeg tror heller ikke alle kan trives med det. 

Jeg kan godt følge dig at det er frustrerende at læse kommentarer som du beskriver, men mange folk har en vane at sige "ingen kan", "alle skal" osv...

Hvis forældrene viser selvtillid omkring deres beslutninger overfor deres børn, så har børnene også bedre gavn af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.