Tudekop vs. Almindelig kop ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Solstrålebørn skriver:

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Min datter havde en tudekop, men det var ikke særlig let for hende at drikke deraf - og derefter vænne sig til et almindeligt glas, så med min søn vil jeg bare bruge et almindeligt glas fra starten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
dorthemus skriver:

Slet ikke enig...har ingen problemer haft da min datter gik fra tudkoppen til koppen. Til gengæld oplevede jeg mit barn få en succesoplevelse ved selv at styre hvornår og hvor meget hun fik at drikke

Min datter har en drikkedunk, hun bruger på den måde.

Når vi sidder ved bordet, drikker hun af et almindeligt glas, men i løbet af dagen/aftenen, bruger hun sin drikkedunk.
Det er nemlig rart for dem selv at kunne styre, hvornår og hvor meget de vil drikke

Anmeld

1. juli 2012

Mettefpigen

Vi bruger begge dele :-)

Anmeld

1. juli 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg husker ikke lige hvordan jeg fik koppen, men vi havde en kop med hanke og tud, og indrømmet vi har brugt den, men så når den var til vask blev det jo alm kop/glas.. og det er så det vi altid har brugt faktisk.. (og glas det er så alm glas - ikke plastik)

Anmeld

1. juli 2012

heve77

Ved den første brugte vi tudkop. Han kunne simpelthen ikke finde ud af at drikke af en almindelig kop - selv dp opgav faktisk  

Da han var omkring 1 år kunne han dog pludselig drikke af glas, så der begyndte vi at bruge det.

Nr. 2 drikker af almindelig kop og har ikke nogle problemer med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.