Tudekop vs. Almindelig kop ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Solstrålebørn

Mullemus86 skriver:

Min søn har aldrig prøvet en tudekop, da jeg ser det som et unødvendigt mellemtrin, Han har heller aldrig siddet på en potte, men direkte på toilettet..
Hvorfor give dem flere ting at indlære, end højst nødvendigt..?

Ja du har da fat i noget der... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

dorthemus

Solstrålebørn skriver:

JJeJeghhaJa jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Jeg havde samme holdning som dig...og så fik jeg min datter

Min datter fik ikke nok at drikke når jeg gav hende en kop. Da hun var fem måneder fik hun en tudkop og kunne så selv styre hvornår og hvor meget hun fik at drikke. Og ja hun drikker helt fint af både vandhane, glas, kop, flaske o.lign. nu hvor hun er to år

Anmeld

11. juni 2012

Muhmi

Silas har selv drukket med tudekop siden han var 4-5 mdr. Nu her har han rigtig godt styr på at drikke af glas og kan selv finde ud af at styre det... Der har ikke været nogle som helst problemer med overgangen

Anmeld

11. juni 2012

dorthemus

Mullemus86 skriver:

Min søn har aldrig prøvet en tudekop, da jeg ser det som et unødvendigt mellemtrin, Han har heller aldrig siddet på en potte, men direkte på toilettet..
Hvorfor give dem flere ting at indlære, end højst nødvendigt..?

Slet ikke enig...har ingen problemer haft da min datter gik fra tudkoppen til koppen. Til gengæld oplevede jeg mit barn få en succesoplevelse ved selv at styre hvornår og hvor meget hun fik at drikke

Anmeld

11. juni 2012

Alexander&Lærke

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Nøjagtigt ligesådan her, købte en til vores søn i sin tid, man han drak meget bedre af en alm kop.

Faktisk er mine begge begyndt med et snapseglas, passer så godt til sådan en lille mund....

Anmeld

11. juni 2012

twinny

her drikker drengene af alm kop. Dog hælder jeg stadigvæk. Men det går fint.

Anmeld

11. juni 2012

Missq4

Solstrålebørn skriver:

Ja de kan være livlige... 

ja det er jo det de kan det skidt

Anmeld

12. juni 2012

MorDk

Vores dreng brugte tudekop i få uger ( droppede det hurtigt) Han drak af små snapseglas og af vandflasken.

Han er idag 20 mdr. og drikker perfekt af en vandflaske... (ikke med mund/læber udover, men som vi voksne drikker af den)  JA mor her er STOLT!! Smiler...

Anmeld

1. juli 2012

Mullemus86

dorthemus skriver:

Slet ikke enig...har ingen problemer haft da min datter gik fra tudkoppen til koppen. Til gengæld oplevede jeg mit barn få en succesoplevelse ved selv at styre hvornår og hvor meget hun fik at drikke

Vi behøver heller ikke alle være enige
Min søn lærte meget hurtigt at drikke af rigtig kop uden hjælp, drikke korrekt af alm. vandflaske osv.
Da han jo ikke havde problemer med kop, var der jo ingen grund til at han skulle lære at bruge tudekop.. Og tror ikke at jeg havde introduceret den alligevel.. Så måtte han jo bare have hjælp lidt længere tid

Anmeld

1. juli 2012

B&J

kop/glas det er hvad vi brugte og bruger stadig ingen tudekop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.