Tudekop vs. Almindelig kop ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Lære du dit barn fra start at drikke af kop/glas eller tudekop?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.443 visninger
34 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Solstrålebørn

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

MikeyMike & Mor

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Min søn kommer ikke til at bruge tudekop, da jeg er imod det. Derimod af vandflaske og kop

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Det Er nok hvad man er til, men vi har brugt glas fra start, ellers skal de bare lære først at drikke af tuden derefter koppen, så man udskyder bare indlæringen med alt det indebærer. Men er jo nok fordele og ulemper ved alting

Anmeld

10. juni 2012

Fenja09

Vores datter har drukket af kop fra det første glas vand hun fik - har dog købt en tudekop, men kun fordi jeg syntes den var så sød  Hun har aldrig brugt den og kan egentlig heller ikke finde ud af det. Tror at tudekopper er til lidt ældre børn, som har lært at drikke af alm. kop.

Desuden står der også på de fleste tudekopper at risiko for huller i tænderne er høj, så det er måske ikke så ideelt.

/Fenja

Anmeld

10. juni 2012

Laulund87

Ingen tudekop

Anmeld

10. juni 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Da Astrid fik grød -på arme- fik hun vand af alm glas.
Da hun så begyndte at sidde selv, købte jeg tudekoppen fra tupperware som er mega genial med overgangen fra flaske til kop..
Elsker den tudekop..

Anmeld

10. juni 2012

Maja_4000

Jeg har stemt tudekop .. Men det var sådan en med blød tud .. Lidt ala en sutteflaske .. Vi startede kun med den fordi den var drypfri , så det var skide nemt at have med på tur

Anmeld

10. juni 2012

Mullemus86

Min søn har aldrig prøvet en tudekop, da jeg ser det som et unødvendigt mellemtrin, Han har heller aldrig siddet på en potte, men direkte på toilettet..
Hvorfor give dem flere ting at indlære, end højst nødvendigt..?

Anmeld

10. juni 2012

FruStolpe

Solstrålebørn skriver:

Hvad med Jer? 

Vi har fra dag1 lært Isabella at drikke af plastic glas. Det er gået helt fint

Anmeld

10. juni 2012

AnneBJ

Vi har da han var helt lille brugt et snapseglas (før 4 mdr. med kogt vand), og til grød og andre opstartsmåltider et lille glas.

Nu sidder han med det selv og har gjort noget tid efterhånden, og bruger de små farvestrålende plastickopper fra ikea. Han kan ikke finde ud af at bruge en tudkop.

Når vi er på tur, har vi en almindelig vandflaske med, den kan han sagtens drikke af uden at spilde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.