Tudekop vs. Almindelig kop ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Pige2009

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for kop... 

Med min den første prøvede jeg da med en kop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Vi startede ud med tudkop fra Tupperware, og brugte den rigtig meget. Der var ingen problemer med at overgå til almindelig kop, da den er så smart indrettet, at både top og håndtag kan tages af Vi bruger den stadig af og til, når hun er syg og skal have noget at drikke om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Da Astrid fik grød -på arme- fik hun vand af alm glas.
Da hun så begyndte at sidde selv, købte jeg koppen fra tupperware som er mega genial med overgangen fra flaske til kop..
Elsker den kop..

Same here

Anmeld

10. juni 2012

HeXeri

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Vi købte tudekoppen fordi der var håndtag på. I starten kunne det være rigeligt at fokusere på at læberne skulle vende den rigtige vej
Nu er han 2 og drikker af ganske almindelige glas. Jeg mener man meget nemt kan komme til at gøre svært, umuligt.

Anmeld

10. juni 2012

Mother-love

Isabella er startet ud med alm. Kop. Men hun kan ikke finde ud af at drikke selv endnu. Jo i vuggestuen men ikke hjemme hahahha. Så der skal vi hjælpe hende. Men giver hende en tudekop når der er det varme dage som hun selv kan rende rundt med selvom hun ikke synes det går hurtigt nok heheh

Anmeld

10. juni 2012

morethanperfect

Solstrålebørn skriver:

Ja jeg er af den holdning at de kære små ligeså godt kan lære at drikke at almindelig kop, glas i stedet for tudekop... 

Med min den første prøvede jeg da med en tudekop og det fungerede slet ikke, det gik faktisk meget med almindelig kop/glas... 

Hvad med Jer? 

Alm. glas eller kop

Han har dog en tudekop , og syns det er vældig sjovt at hælde noget UD af den

Anmeld

10. juni 2012

Madam Blå

Jeg har stemt andet. Vi startede med helt almindeligt glas - og det gik helt ok. Men så fandt jeg en så sød tudekop for snart et par måneder siden, så nu drikker hun af den Hun drikker af glas eller min vandflaske, hvis vi er ude. Og hun spilder ikke. Men med tudekoppen kan hun bedre drikke selv, og når hun spilder, er der mindre at tørre op

Jeg kan godt se, at det for nogle børn er unødvendigt at bruge en tudekop - men min datter og jeg er glade for vores

Hun er 7 mdr.

Anmeld

10. juni 2012

Missq4

alm kop eller glas gerne af plastik i starten så de ikke går i stykker hvis de skulle finde på at hoppe på gulvet

Anmeld

11. juni 2012

Solstrålebørn

Missq4 skriver:

alm kop eller glas gerne af plastik i starten så de ikke går i stykker hvis de skulle finde på at hoppe på gulvet

Ja de kan være livlige... 

Anmeld

11. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mullemus86 skriver:

Min søn har aldrig prøvet en tudekop, da jeg ser det som et unødvendigt mellemtrin, Han har heller aldrig siddet på en potte, men direkte på toilettet..
Hvorfor give dem flere ting at indlære, end højst nødvendigt..?

enig

Anmeld

11. juni 2012

MortilCilas

Solstrålebørn skriver:

Hvad med Jer? 

Cilas fik tudekop hos sin far, indtil jeg sagde at han godt kunne drikke af en alm

Har også den holdning at du kan lige så gpdt lære det fra starten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.