Andre græsenker ( sømændskoner eller lign) herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

Sildefisk

Jibbe skriver:

Er det ikke muligt at bo tættere på noget familie. Vi bor i frederikshavn og det er sgu ikke lige verdens fedeste by men Lars' forældre bor her og er verdens bedste bedsteforældre! Det er ihvertfald en kæmpe hjælp i hverdagen.

Det kan jeg til fulde forstå.

hmm vi flyttede jo faktisk væk fra min familie i nordsj. for at H kunne få nemmere transport til korsør/ frederikshavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Sildefisk

MariaJ skriver:

Nej, hvor sjovt.  Min søster har taget den uddannelse, og jeg synes den lyder superspændende . Hun lavede feltarbejde i Afrika.

Ej det er da lidt pudsigt ja tror det bliver rigtig udfordrende og glæder mig til at kunne komme igang, det kræver dog nok bare at vi lige får afstemt tingene herhjemme så det blir manden der er primær, når jeg ikke kan være det pga studier.

Anmeld

9. juni 2012

jlp90

Hejsa.
Min mand arbejder også i udlandet lige PT. Og har haft en meget lang periode hvor han ikke har været hjemme og kender til alle de følelser i andre beskriver og havde det ikke været for hjælp fra bedsterne kunne mit liv slet ikke hæng sammen. Han har kun været hjemme 65 dage i år.
Knus julie

Anmeld

9. juni 2012

MariaJ

myr81 skriver:

Ja det er det virkelig. Vi er tilflyttere, og har derfor heller intet lokalt netværk. Jeg har måtte finde en reservebedste og lever i evig dårlig samvittighed overfor mit arbejde, da det altid er mig der skal have barn syg mv.

Han ved godt hvordan jeg har det,- men tror han distancerer sig meget fra os herhjemme når han er afsted.

Ja, det er virkelig, virkelig hårdt, når man ikke har nogen til at træde til i hverdagen. Vi har også en "reservebedste/voksen barnepige", der har passet vores datter rigtig meget og som er den eneste vi rigtig kan ringe til, hvis det brænder på i hverdagen. Hun passede vores datter herhjemme, da min mand var i Antarktis, jeg var begyndt på arbejde igen efter barsel og vores datter endnu ikke havde vuggestueplads .

Jeg synes fuldtidsarbejde, små børn og sygedage er lidt af en kabale at få til at gå op, selv når man er to voksne det meste af tiden, så kan godt forstå, at du synes det næsten ikke kan hænge sammen.

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

jlp90 skriver:

Hejsa.
Min mand arbejder også i udlandet lige PT. Og har haft en meget lang periode hvor han ikke har været hjemme og kender til alle de følelser i andre beskriver og havde det ikke været for hjælp fra bedsterne kunne mit liv slet ikke hæng sammen. Han har kun været hjemme 65 dage i år.
Knus julie

uha det er heller ikke meget. Lyder som mit liv. Kan sagtens følge dig i vigtigheden af et netværk!

Anmeld

9. juni 2012

Jibbe

myr81 skriver:

Det kan jeg til fulde forstå.

hmm vi flyttede jo faktisk væk fra min familie i nordsj. for at H kunne få nemmere transport til korsør/ frederikshavn.

Det er jo heller ikke nemt når han skal landet rundt. Jeg har været meget i tvivl om det her var det rigtige for mig at bo heroppe men efter vi har fået børn er det bare helt rigtigt. Kunne ikke klare det i Svendborg hvor vi boede før - uden noget familie til hjælp selvom alle ens venner osv bor der.

Anmeld

9. juni 2012

MariaJ

myr81 skriver:

Ej det er da lidt pudsigt ja tror det bliver rigtig udfordrende og glæder mig til at kunne komme igang, det kræver dog nok bare at vi lige får afstemt tingene herhjemme så det blir manden der er primær, når jeg ikke kan være det pga studier.

Ja, jeg kan godt høre, at det lyder som om det kunne være lidt svært lige nu. Håber for dig, at han har lyst/mulighed for at bytte lidt roller på et tidspunkt.

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

MariaJ skriver:

Ja, det er virkelig, virkelig hårdt, når man ikke har nogen til at træde til i hverdagen. Vi har også en "reservebedste/voksen barnepige", der har passet vores datter rigtig meget og som er den eneste vi rigtig kan ringe til, hvis det brænder på i hverdagen. Hun passede vores datter herhjemme, da min mand var i Antarktis, jeg var begyndt på arbejde igen efter barsel og vores datter endnu ikke havde vuggestueplads .

Jeg synes fuldtidsarbejde, små børn og sygedage er lidt af en kabale at få til at gå op, selv når man er to voksne det meste af tiden, så kan godt forstå, at du synes det næsten ikke kan hænge sammen.

Ja der er meget på ens skuldre. Nogen kan bare det der og andre knækker. Desværre synes jeg indimellem min film knækker lidt. Men gudskelov har jeg enorm støtte i mine forældre, de er guld værd og har flere gange kørt den 1,5 time for at komme herop og passe 

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

MariaJ skriver:

Ja, jeg kan godt høre, at det lyder som om det kunne være lidt svært lige nu. Håber for dig, at han har lyst/mulighed for at bytte lidt roller på et tidspunkt.

Jo han er heldigvis også meget forstående overfor mit behov for selvrealisering 

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

Jibbe skriver:

Det er jo heller ikke nemt når han skal landet rundt. Jeg har været meget i tvivl om det her var det rigtige for mig at bo heroppe men efter vi har fået børn er det bare helt rigtigt. Kunne ikke klare det i Svendborg hvor vi boede før - uden noget familie til hjælp selvom alle ens venner osv bor der.

nej i starten var det også rigtig hårdt her fordi jeg intet netværk havde og 37 timers stilling + de 2 små pyha 

nu har jeg da gudskelov noget mere netværk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.