Andre græsenker ( sømændskoner eller lign) herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

MariaJ

myr81 skriver:

intet er desværre fast indenfor søværnet. Tingene kan nemt ændres ift at han har en leder stilling.

Det kan blive op til 6-12 mdr ad gangen 

Det er jo helt vildt . Det ville jeg slet ikke kunne overskue. Vi har ikke ret meget netværk, man sådan virkelig kan trække på, og familien bor langt væk, så jeg ville slet ikke kunne få hverdagen til at hænge sammen alene i så lang tid.

Hvad siger din mand selv til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Jibbe

myr81 skriver:

Ja jeg har jo også kendt manden i 13år, så det er jo heller ikke nyt for mig. Dog synes jeg ikke, at for mit vedkommende, at den med at jeg vidste hvad jeg gik ind til, tæller. Jeg kunne ikke ane hvordan det ville blive, at skulle være så meget alene med 2 børn med et års mellemrum, hvoraf den store pt reagerer meget voldsomt på fars fravær, dette kunne jeg jo desværre på ingen måde forudsige.

Men dejligt at høre at det ikke er problematisk for dig/jer 

Jeg har også kendt Lars i 10 år og vidste jo hvad jeg gik ind til - troede jeg. Men med skiftende længde på udmønstringer og sygdom/reaktion på far er væk så synes jeg dælme også det trækker tænder ud nogengange. Jeg synes specielt det kan være hårdt rent faktisk at vide at man har en mand men at han ikke er der til at hjælpe altid. Nogengange har jeg da taget mig selv i at tænke at det må være nemmere som enlig mor fordi man så ikke har en anden at forvente noget af..

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

MariaJ skriver:

Det er jo helt vildt . Det ville jeg slet ikke kunne overskue. Vi har ikke ret meget netværk, man sådan virkelig kan trække på, og familien bor langt væk, så jeg ville slet ikke kunne få hverdagen til at hænge sammen alene i så lang tid.

Hvad siger din mand selv til det?

Ja det er det virkelig. Vi er tilflyttere, og har derfor heller intet lokalt netværk. Jeg har måtte finde en reservebedste og lever i evig dårlig samvittighed overfor mit arbejde, da det altid er mig der skal have barn syg mv.

Han ved godt hvordan jeg har det,- men tror han distancerer sig meget fra os herhjemme når han er afsted.

Anmeld

9. juni 2012

Jibbe

myr81 skriver:

ja det er lidt en hård nød at knække. Nej han skal vist arbejde noget men har meget frihed i juli, så det ser jeg MEGET frem til

Dejligt du har manden din hjemme, hvor skal han så hen til sep? 

Åh skønt han har noget fri så i kan få lidt familietid! Er han så i frederikshavn eller i københavn når han arbejder herhjemme?
Vi ved ikke hvor Lars skal hen - han er overstyrmand på en kemikalietanker og de sejler trampfart - altså bare hen hvor der er en last. Men primært er de i Nordeuropa.

Anmeld

9. juni 2012

MariaJ

myr81 skriver:

tænker da også det er en periode vi bare må igennem, jeg gør alt hvad jeg kan for at være der for børnene, især den store. Men man kan godt køre træt i det hele.

hvilken slags form for feltarbejde laver du?

Jeg er geolog og arbejder som forsker/underviser. Alle mine forskningsprojekter er baseret på en eller anden form for feltarbejde, hvor vi samler data ind. Tidligere har jeg mest haft projekter, hvor man skulle rejse et sted hen og være der en længere periode om sommeren (typisk 4-6 uger ad gangen), men nu forsøger jeg at få gang i nogle projekter, hvor jeg kan nøjes med at være væk op til et par uger.

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

Jibbe skriver:

Jeg har også kendt Lars i 10 år og vidste jo hvad jeg gik ind til - troede jeg. Men med skiftende længde på udmønstringer og sygdom/reaktion på far er væk så synes jeg dælme også det trækker tænder ud nogengange. Jeg synes specielt det kan være hårdt rent faktisk at vide at man har en mand men at han ikke er der til at hjælpe altid. Nogengange har jeg da taget mig selv i at tænke at det må være nemmere som enlig mor fordi man så ikke har en anden at forvente noget af..

ej, der fik du lige ramt mig, det er lige præcis sådan jeg har det! 

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

MariaJ skriver:

Jeg er geolog og arbejder som forsker/underviser. Alle mine forskningsprojekter er baseret på en eller anden form for feltarbejde, hvor vi samler data ind. Tidligere har jeg mest haft projekter, hvor man skulle rejse et sted hen og være der en længere periode om sommeren (typisk 4-6 uger ad gangen), men nu forsøger jeg at få gang i nogle projekter, hvor jeg kan nøjes med at være væk op til et par uger.

Spændende vil gerne selv læse pædagogisl antropologi og der er også en del felt arbejde

Anmeld

9. juni 2012

Jibbe

myr81 skriver:

Ja det er det virkelig. Vi er tilflyttere, og har derfor heller intet lokalt netværk. Jeg har måtte finde en reservebedste og lever i evig dårlig samvittighed overfor mit arbejde, da det altid er mig der skal have barn syg mv.

Han ved godt hvordan jeg har det,- men tror han distancerer sig meget fra os herhjemme når han er afsted.

Er det ikke muligt at bo tættere på noget familie. Vi bor i frederikshavn og det er sgu ikke lige verdens fedeste by men Lars' forældre bor her og er verdens bedste bedsteforældre! Det er ihvertfald en kæmpe hjælp i hverdagen.

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

Jibbe skriver:

Åh skønt han har noget fri så i kan få lidt familietid! Er han så i frederikshavn eller i københavn når han arbejder herhjemme?
Vi ved ikke hvor Lars skal hen - han er overstyrmand på en kemikalietanker og de sejler trampfart - altså bare hen hvor der er en last. Men primært er de i Nordeuropa.

ah okay

Nej han har base i korsør han er dog på kurser i Frederikshavn indimellem og skal tage sin vidreudd i kbh om nogle år, så det er lidt spredt

Anmeld

9. juni 2012

MariaJ

myr81 skriver:

Spændende vil gerne selv læse pædagogisl antropologi og der er også en del felt arbejde

Nej, hvor sjovt.  Min søster har taget den uddannelse, og jeg synes den lyder superspændende . Hun lavede feltarbejde i Afrika.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.