Hej
Min store pige smed bleen da hun var 2 år og 2 mdr. Min dreng da han lige var fyldt 3. Begge smed den både dag og nat. Efter 3 dage var de blefri.
Regn med mange uheld første dag, et par stykker anden dag - og hvis de stadig tisser meget i bukserne efter et par dage, så er de nok ikke klar endnu. Hvis dit barn, mens det stadig går med ble fx siger: Nu tisser jeg; så er han/hun nok ved at være klar. Mind barnet ofte om at gå på toilettet, og tag uheldene med et smil, så de ikke bliver bange for at tisse i bukserne.
Jeg er ikke enig i at barnet selv siger til når det er klar. Min dreng var i hvert fald ikke begejstret for at smide bleen og alligevel var han blefri efter et par dage - Husk der ligger også en tryghed i det at have ble på som måske ikke er rent fysisk. Min dreng blev faktisk stor på en måned, hvor han både startede i børnehave, smed bleen og smed sutten;-) Han var bare klar til det hele...
Da min store pige smed bleen var dagplejeren ikke helt overbevist om at hun var klar, men det var hun altså - følg din egen intuition. Spørg evt. din børnehave hvorfor de mener det er ved at være tid - det kan være de ser nogle signaler fra hende.
Kh Liva
Anmeld