Blefri - hvor lang tid tog det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

Plysbjørnen

Solstrålebørn skriver:

Planen er at jeg vil til at have min store datter til at være blefri om dagen... Hun er 3 år... Tænker at begynde at gøre det når hun går på ferie i 3 uger ( 28-29-30) Så når hun starter op i børnehaven igen, så er hun blefri der.. Kommer selvfølgelig an på hvor lang tid det tager... 

så lade hende bruge bleen om natten... 

Hvor lang tid tog det for Jer at få jeres børn blefri? 

Eller hvor lang tid siges det at tage? 

Min den store smed bleen i foråret sidste år hvor hun blev 4 i om sommeren... hun har først lige smidt Natbleen i Februar... 

Min søn bliver 4 til oktobet og han bruger stadig ble...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Liva

Hej

Min store pige smed bleen da hun var 2 år og 2 mdr. Min dreng da han lige var fyldt 3. Begge smed den både dag og nat. Efter 3 dage var de blefri.

Regn med mange uheld første dag, et par stykker anden dag - og hvis de stadig tisser meget i bukserne efter et par dage, så er de nok ikke klar endnu. Hvis dit barn, mens det stadig går med ble fx siger: Nu tisser jeg; så er han/hun nok ved at være klar. Mind barnet ofte om at gå på toilettet, og tag uheldene med et smil, så de ikke bliver bange for at tisse i bukserne.

Jeg er ikke enig i at barnet selv siger til når det er klar. Min dreng var i hvert fald ikke begejstret for at smide bleen og alligevel var han blefri efter et par dage - Husk der ligger også en tryghed i det at have ble på som måske ikke er rent fysisk. Min dreng blev faktisk stor på en måned, hvor han både startede i børnehave, smed bleen og smed sutten;-) Han var bare klar til det hele...

Da min store pige smed bleen var dagplejeren ikke helt overbevist om at hun var klar, men det var hun altså - følg din egen intuition. Spørg evt. din børnehave hvorfor de mener det er ved at være tid - det kan være de ser nogle signaler fra hende.

Kh Liva

Anmeld

9. juni 2012

sarahb

Vi tog bleen af og så gik der 7 dage så tog vi den om natten og har haft helt vildt FÅ uheld. han var 2 år og 9 mdr.

Anmeld

9. juni 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Solstrålebørn skriver:

Planen er at jeg vil til at have min store datter til at være blefri om dagen... Hun er 3 år... Tænker at begynde at gøre det når hun går på ferie i 3 uger ( 28-29-30) Så når hun starter op i børnehaven igen, så er hun blefri der.. Kommer selvfølgelig an på hvor lang tid det tager... 

så lade hende bruge bleen om natten... 

Hvor lang tid tog det for Jer at få jeres børn blefri? 

Eller hvor lang tid siges det at tage? 

her var theis 2,5 år. han syntes det var varmt at have ble på en sommer så tog den selv af. han tissede på gulvet 1 gang og i bukserne 2 gange. og siden var han ble fri. var lidt svære med at lave på wc men der famdt jeg en skål med låg hvor der var chokolade i. så fik han et stykke når han havde lavet på wc, gjorde han det i bukserne fik han ikke noget. der gik ikke mere en 5 dage så fangede han det. 14 dage efter smed han os bleen om natten og har aldrig tisset i sengen

Anmeld

9. juni 2012

Sildefisk

MoarHvidovre skriver:

Jeg får lige set, at bh vil have, at der skal ske noget med bleen. Jeg kunne forstå, hvis hun var 4 år, men hun er kun lige blevet 3 år. Jeg tror nogengange, at det er fordi, at de "ikke gider skifte".

Heldigvis har vi de ikke sagt noget til os udover, at vi tager den hen over sommeren og at det nok skal komme helt af sig selv.

Nu er jeg selv pædagog, og det med ikke at gide skifte, den holder ikke. Det tager nemlig lige så lang tid, måske endda længere at huske barnet på at skulle tisse på wc, gå med derud, tøjet af, tørre og tøj på igen. Så regner man på den måde, holder den påstand ikke vand 

Dog er jeg helt enig i at det er vel tidligt at børnehave prikker til en familie hvor barnet er 3. Det ville jeg nok gøre ved 4-4,5års alderen, for at høre om jeg evt skulle hjælpe med at skyde projektet igang.

Min egen søn er 3 og har ikke lænegere ble på om dagen. (startet i mandags) Han har et par uheld om dagen men vi har MASSERE skiftetøj med og han er stolt som en pave når det lykkedes.

Selv var jeg renlig som 1,5år  så nogle er bare klar tidligt andre senere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.