Synes der står en masse fint her
http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Tumling-1-3-aar-/Motorisk-udvikling/Af-med-bleen/e_40_949.page
Jeg mener selv at det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår det er klart og også hvordan det skal gøres.
Nogle børn stritter måske bare endnu mere i mod hvis man som voksen bare bestemmer at nu SKAL bleen af... Hvor andre bare tænker "okay, nu har jeg ikke bleen på, må gå på wc"
Min egent pige var næsten 3 år... hun gav selv udtryk for at nu var det nu. Dog sover hun stadig med natble da den er PROPPET hver morgen.
Jeg har snakket med min læge om at hun skal beholde den indtil den begynder at være tør når hun vågner om morgenen....
Det synes jeg egentlig er meget smart at rette sig efter... og nemt at holde øje med som mor.
Man kan ikke altid bare "lære" at sove uden ble om natten... Der er også et hormon/protein som sørger for at vi ikke tisser om natten... og det skal barnet danne... hvis barnet ikke danner det kan det blive ret svært ikke at tisse.
Hvis jeg var dig vil jeg snakke med jeres datter om alle de gode ting ved at være uden ble... evt. her når det er godt vejr have et vandbassin og på den måde vende hende til at gå uden ble. Rose hende når hun kommer på wc.... Men samtidig kan jeg godt forstå at I kan blive nødt til at bestemme om bleen skal af... I ved hvad der er det bedste for hende, det er ikke altid børn selv ved det. Så prøve at fornemme hvorfor hun ikke vil af med den....
Anmeld