Blefri - hvor lang tid tog det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng var 3 år og 7 mdr. da han blev blefri. Vi havde  prøvet 3 mdr. før, men han blev ved med, at tisse i bukserne. Så vi gav ham bleen på igen og 3 mdr. senere var han parat, og der gik ikke mange dage før han slet ikke tissede i bukserne. Han er dog først blevet blefri om natten 1 år efter.

Vores datter blev 3 år i marts og hun viser ingen interesse for det. Hun har tidligere gerne ville gå på toiletten men ikke længere. I samråd med bh er vi blevet enige om, at der intet fokus skal på og at det nok skal komme helt af sig selv når hun er parat.

Personligt mener jeg ikke, at man skal tvinge børn til, at smide bleen, men at man skal følge det naturligt og når børnene er parate. Det er ligegyldig hvor gamle de er. Det er mere forældrene som er fokuseret på, at de skal være renlige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Laulund87

Lige så snart det bliver godt vejr vil vi gøre et forsøg her.

Havde egentlig tænkt mig at vente til vi har ferie, men efter jeg har læst en artikel, synes jeg det er en dårlig idé. Vi skal nemlig en masse i ferien (uge 29 og 30) så det vil forvirre hende at skulle tænke på at komme på toilet hele tiden samtidig med at vi f.eks er i zoo.

Så vi fjerner bleen en helt alm hverdag i samarbejde med vuggestuen.

Tror Maria er klar nu fordi hun tit vil på toilettet og gør altid det ene eller det andet. Hun er vildt stolt og kommer også selv og siger hvis hun tisser i bleen så hun kan gøre det færdigt på toilettet.

Anmeld

8. juni 2012

MoarHvidovre

Solstrålebørn skriver:

Okey, så kan jeg da fortælle at jeg ligeså godt kan droppe det projekt, for hun vil slet ikke af med bleen... Jo når hun blev gammel sagde hun... 

Børnehaven er begyndt at sige at der skal til at ske noget med den ble.. 

Jeg får lige set, at bh vil have, at der skal ske noget med bleen. Jeg kunne forstå, hvis hun var 4 år, men hun er kun lige blevet 3 år. Jeg tror nogengange, at det er fordi, at de "ikke gider skifte".

Heldigvis har vi de ikke sagt noget til os udover, at vi tager den hen over sommeren og at det nok skal komme helt af sig selv.

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

HeidiØ skriver:

Okay Det er jo også en passende alder. Sagde børnehaven noget til det? Nu læste jeg lige at "solstrålebørns" børnehave var begyndt at prikke til hende..

Nej slet ikke - de mente også selv det ikke skulle være før han var klar

Anmeld

8. juni 2012

Sara.

Synes der står en masse fint her

http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Tumling-1-3-aar-/Motorisk-udvikling/Af-med-bleen/e_40_949.page

Jeg mener selv at det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår det er klart og også hvordan det skal gøres.

Nogle børn stritter måske bare endnu mere i mod hvis man som voksen bare bestemmer at nu SKAL bleen af... Hvor andre bare tænker "okay, nu har jeg ikke bleen på, må gå på wc"

Min egent pige var næsten 3 år... hun gav selv udtryk for at nu var det nu. Dog sover hun stadig med natble da den er PROPPET hver morgen.

Jeg har snakket med min læge om at hun skal beholde den indtil den begynder at være tør når hun vågner om morgenen....

Det synes jeg egentlig er meget smart at rette sig efter... og nemt at holde øje med som mor.

Man kan ikke altid bare "lære" at sove uden ble om natten... Der er også et hormon/protein som sørger for at vi ikke tisser om natten... og det skal barnet danne... hvis barnet ikke danner det kan det blive ret svært ikke at tisse.

Hvis jeg var dig vil jeg snakke med jeres datter om alle de gode ting ved at være uden ble... evt. her når det er godt vejr have et vandbassin og på den måde vende hende til at gå uden ble. Rose hende når hun kommer på wc.... Men samtidig kan jeg godt forstå at I kan blive nødt til at bestemme om bleen skal af... I ved hvad der er det bedste for hende, det er ikke altid børn selv ved det. Så prøve at fornemme hvorfor hun ikke vil af med den....

Anmeld

8. juni 2012

Solstrålebørn

MoarHvidovre skriver:

Vores dreng var 3 år og 7 mdr. da han blev blefri. Vi havde  prøvet 3 mdr. før, men han blev ved med, at tisse i bukserne. Så vi gav ham bleen på igen og 3 mdr. senere var han parat, og der gik ikke mange dage før han slet ikke tissede i bukserne. Han er dog først blevet blefri om natten 1 år efter.

Vores datter blev 3 år i marts og hun viser ingen interesse for det. Hun har tidligere gerne ville gå på toiletten men ikke længere. I samråd med bh er vi blevet enige om, at der intet fokus skal på og at det nok skal komme helt af sig selv når hun er parat.

Personligt mener jeg ikke, at man skal tvinge børn til, at smide bleen, men at man skal følge det naturligt og når børnene er parate. Det er ligegyldig hvor gamle de er. Det er mere forældrene som er fokuseret på, at de skal være renlige.

Her er det jo børnehaven der siger at der skal ske noget med bleen... Hvad filan skal jeg sige til dem? Skal til møde med dem i næste uge.. Der vil det jo være et godt tidspunkt at snakke om det, hvorfor de synes at der skal ske noget nu..

I en periode var hun meget interesseret i det at komme på toilettet herhjemme, det stoppede så også ret hurtigt, det samme med potten det var også en periode.. 

Anmeld

8. juni 2012

MoarHvidovre

Solstrålebørn skriver:

Her er det jo børnehaven der siger at der skal ske noget med bleen... Hvad filan skal jeg sige til dem? Skal til møde med dem i næste uge.. Der vil det jo være et godt tidspunkt at snakke om det, hvorfor de synes at der skal ske noget nu..

I en periode var hun meget interesseret i det at komme på toilettet herhjemme, det stoppede så også ret hurtigt, det samme med potten det var også en periode.. 

Vores datter var også interesseret i en periode og var rigtig god, men det stoppede bare. Nu kan jeg slet ikke få hende til, at tage bleen af. Har prøvet med beløningssystem, men det praller bare af på hende. Men tænker, at det nok skal komme igen og at de fleste børn bliver blefri på et eller andet tidspunkt.

Det er selvfølgelig vigtigt, at man samarbejder omkring bleen med bh, men det er også vigtigt, at jeres datter ikke bliver smidt ud i noget hun ikke er tryg ved. Så hellere vente og gøre det i hendes tempo.

Anmeld

8. juni 2012

HeidiØ

kicha skriver:

Nej slet ikke - de mente også selv det ikke skulle være før han var klar

Godt at høre! William er kun 9 mdr, så der går lidt tid endnu, men håber da også vores kommende bh er tålmodige lige med sådan noget der

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

Solstrålebørn skriver:

Syns ik du behøver sige så meget andet end at det sker når dit barn er klart (altså hvis det er det du mener) - dit barn - du bestemmer

Anmeld

8. juni 2012

PernilleogLouis

HeidiØ skriver:

Godt at høre! William er kun 9 mdr, så der går lidt tid endnu, men håber da også vores kommende bh er tålmodige lige med sådan noget der

Syns jeg virkelig at alle børnehaver burde være - de syns jo nok det er besværligt at skulle skifte bleer men det er nu mere besværligt hvis børnene blir ved at tisse i bukserne  Og ja det gavner i hvert fald ikke barnet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.